Ik ben iets meer dan 4 weken zwanger en behoorlijk allergisch voor huisstofmijt, dieren, grassen en bomen. In het verleden (toen ik nog niet zwanger wilde worden) nam ik elke dag een tabletje XYZAL. Sinds we proberen om zwanger te raken, heb ik dit afgebouwd naar 1 tabletje per 3 a 4 dagen. De laatste week, weet dus nu dat ik zwanger ben, heb er geen meer gehad. Maar ik heb echt veel last, verkouden en kribbel achter in de keel etc. Wie van jullie herkent dit en heeft ook Xyzal of Claritine gebruikt tijdens (het prille begin van) de zwangerschap? Of weet iemand misschien een goed alternatief wat wel mag? Ik hoor het graag. Gr. Dolfijn
Als ik jouw was zou ik gewoon even informeren bij je huisarts of bij je apotheek. Die kunnen je dan gelijk de juiste info en medicijnen geven. Dan weten ze gelijk dat je zwanger bent en kunnen daar ook rekening mee houden bij eventuele volgende medicatie
Ik heb van mijn huisarts te horen gekregen dat ik het niet mag gebruiken, maar voornamelijk omdat het nooit is bewezen dat het niet schadelijk is. Ik heb ook veel last van mijn allergieen, al moet ik wel zeggen dat het vanaf 15 weken ofzo minder is dan anders. Zo is mijn kattenallergie bijna geheel verdwenen. Misschien door de hormonen ofzo. Voor de rest is er weinig aan te doen, behalve gewoon de allergenen zoveel mogelijk uit de weg gaan.
ik mocht het ook niet meer gebruiken.... weet geen goed alternatief, maar bij mij gaat het ook wonderbaarlijk goed.... idd waarschijnlijk de hormonen?
ik gebruik altijd xyzal. maar mijn huisarts raden het af omdat wij toen zwanger wilden worden. heb toen dus niets gebruikt daar er over de andere medicatie niet bekend was. ik heb dus het zekere voor het onzekere genomenen. groetjes susanne
Ik ben pas bij de HA geweest met allergische verschijnselen, bloeduitslag heb ik nog niet binnen maar zij gaf aan dat ze tabletten liever niet wilde geven tijdens zw. schap maar dat er bepaalde neussprays zijn die wel mogen. Gewoon dus even met je HA overleggen.
dit is een heel interessant onderwerp. Vanwege mijn allergie (vertraagde drukurticaria) krijg ik xyzal en ranitidine (al 3 jaar). Ik vertelde de laatste keer (vorig jaar) dat wij graag zwanger willen worden en of ik dan moest stoppen met de medicatie. De allergologe, die ook in een ziekenhuis in R'dam spreekuur heeft, vertelde dat ik het zonder problemen kon innemen en dat het niet schadelijk is. Aangezien ik zelf mijn twijfels heb, heb ik de medicatie zo gering mogelijk gehouden (ik ben nog niet zwanger, ook niet geweest, even ter informatie). Ik zal dit binnenkort nog eens met mijn ha bespreken. Kijken wat hij zegt. Ben benieuwd wat jullie nog te vertellen hebben.
Ik kan niet zonder Xyzal maar mocht het tijdens mijn zwangerschap niet gebruiken omdat het een vrij nieuw middel is en er nog weinig over bekend is. Er was 1 neusspray die ik wel mocht maar mijn neusslijmvliezen zijn zo overgevoelig dat ik het gevoel had dat ze wegbrandden, dus dat was ook geen succes. Uiteindelijk heb ik door mijn hormonen veel minder last gehad van mijn allergieen dan normaal, en dat blijkt vaak zo te zijn. Op het laatst tijdens de hooikoortsperiode nam ik er wel af en toe 1 hoor. In de eerste 3 maanden ontwikkelt je beeb zich dus dan is het oppassen met medicijnen. Maar in maand 7 wilde de longarts zelfs Prednison geven... nou als dat geen troep is! En de grap is dat ik het de eerste 3 maanden gewoon nam omdat het zo'n onderdeel van mijn dagelijkse ritme is dat ik er helemaal niet bij stilstond of ik het wel mocht... oeps...
Ben je na de bevalling toen weer verder gegaan met het slikken van Xyzal? En mag je wel borstvoeding geven als je dat slikt? Ik slik het zelf niet ofzo, maar ik vroeg het me af
Op het moment dat Sarah werd geboren kwam de allergie en astma in alle hevigheid terug en na 4 weken trok ik het echt niet meer. Toen ben ik gestopt met borstvoeding zodat ik mijn medicijnen weer kon nemen. Ging gepaard met een berg schuldgevoel maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb want als je ziek bent kun je ook niet goed voor je kindje zorgen. Slik nu dus weer trouw Xyzal.
Euhm ik krijg even onwijs de zenuwen nu want ik gebruik Xyzal (1 tablet om de 3 dagen) omdat ik anders gek wordt van de jeuk! Ik heb dit de VK verteld, die reageerde er niet op. De huisarts zei "neem zo min mogelijk"en de apotheek zei dat ik dit zonder problemen kan nemen... ik voel me nu dus even heel onzeker! "overigens de huisarts even gebeld meteen, die kan ik om half 12 terugbellen om te kijken naar een alternatief...raar verhaal"
Ik ben ook zo allergisch als wat... Graspollen, boompollen, noem maar op. Ik gebruikte altijd 1x per dag xyzal (en soms seretide en in de zomer ook een neusspray en oogdruppels). Daar ben ik al een hele tijd mee gestopt want ik wilde zonder medicijnen in mijn lichaam zwanger worden. Ik had ook met de medicijnen nog steeds last van mijn allergie dus zoveel maakt het bij mij niet uit of ik het wel of niet inneem. Tijdens de zwangerschap wil ik niks gebruiken. Ik wil geen enkel risico lopen.