Dames, help a.u.b! Wat te doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door francis78, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Pff verschrikkelijk! Wat zul je geschrokken zijn.

Ik vind het wel een beetje bizar dat ik hier best wel boze en beschuldigende reacties lees tov de ouders van deze kinderen. De kans is toch behoorlijk groot dat dit jongetje deze kennis helemaal niet van hen heeft maar van een vriendje oid. Of misschien is er inderdaad sprake van seksuele handelingen met dit jochie maar dan lijkt mij de kans vrij groot dat de ouders hier niets vanaf weten. Vaak zijn het bekenden of andere familieleden.
    Tuurlijk kán het zo zijn dat het echt binnen het gezin is, maar die kans acht ik veel kleiner dan alle andere mogelijkheden.

En de omgang geheel verbieden lijkt me nu een beetje té heftig. Natuurlijk wordt er niet gelogeerd en moet er een gesprek komen tussen de ouders én met de kinderen maar omgang verbieden vind ik wel ver gaan. Wel kan ik me voorstellen dat je niet meer wilt dat de kinderen alleen (zonder jullie constante toezicht) met elkaar spelen.

En ik mag inderdaad toch hopen dat hij dit niet ook met zijn zusje doet.. :( Haar reactie vind ik namelijk wel behoorlijk zorgwekkend.

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Anderzijds besef ik me net dat als ik zou weten dat een jochie dit met mijn dochter doet dat ik haar niet eens meer in zijn buurt zou willen.. Dus dat van die omgang verbieden neem ik denk ik terug als ik er zo over na denk.. Pff, ik zou echt woedend zijn.

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mijn haren gaan hier van over eind staan.. Wat kun je doen? Met de ouders van dit jongetje praten.. Eventueel kun je contact op nemen met het GGZ en om advies vragen. Wat ik wel wantrouw is hoe dit jongetje dit allemaal weet.. Misschien dat je dit ook aan zijn ouders kunt vermelden? Misschien zijn zij hier van niet op de hoogte en is er iets aan de hand..

Heel veel succes!!

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Mvliam, de ouders direkt beschuldigen vind ik inderdaad ook wat voorbarig.

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn dochter van 7 is haar lichaam ook aan het ontdekken en heeft ook al wat sexuele voorlichting gehad.
    "doktertje spelen"vind ik echter wel wat vroeg en heel wat anders dan dit.
    Ik zou eerst eens een gesprekje met de ouders aangaan en dan kijken wat je gevoel zegt.
    Ook een gesprekje met je dochter idd.

6. 4days

4days Niet meer actief

Noujaaaa zeg! :$ Gelukkig dat jouw dochtertje er gewoon openlijk over praat en er geen kwaad in zag.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Het is natuurlijk niet netjes om meteen naar de ouders te wijzen, maar ik denk wel dat je alle opties open moet houden..
    Daarom denk ik ook, dat het verstandig is om met een instantie te bellen die hier verstand van heeft.
    Hun kunnen je waarschijnlijk verder helpen.
    Zou het hier zeker niet bij laten!

8. Skye

Skye Niet meer actief

Brrr, ik krijg hier de kriebels van!!!

9. fafje

fafje Niet meer actief

dit gevoel komt direct bij me op...ook omdat buurmeisje niet wilde dat ze het zei...ik denkd an gelijk....zij zien hun ouders "sexen" ...of er gebeuren andere dingen...VREEMDE DINGEN...of ze mogen rare tv kijken...lijkt me niet!

gelukkgi had jouw dochter toch al door, dat het eigenlijk heel raar is...want ze zei het wel meteen!

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind het t.o.v. de ouders iets netter om eerst contact met hen op te nemen. Mocht je dan nog steeds een vreemd/verkeerd gevoel hebben dan pas zou ik andere instanties inschakelen.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Weet je, dat jongetje kan ook gewoon napraten wat hij op straat van oudere jongens gehoord heeft. Die hebben ook geen idee waar ze het over hebben, maar vinden het leuk om zo'n klein kereltje dit soort dingen te laten zeggen.
    Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan, maar op een rustige en niet-beschuldigende manier het gesprek aangaan met de ouders. Zij hebben misschien ook weer geen idee dat hun zoontje dit soort dingen zegt en kunnen er met hem over praten.

Toen ik op de lagere school zat, waren er ook jongetjes die de gekste dingen uitkraamden. Ik begreep er maar de helft van, maar had wel het idee dat het iets spannends was.
    Door te heftig te reageren naar je dochter, alsof haar iets vreselijks is overkomen, kan zij erg bang worden of denken dat zij iets verkeerds heeft gedaan. Waarom mag zij anders ineens niet meer bij haar vriendinnetje logeren?
    Mijn advies is dus: blijf rustig en bespreek het met de ouders. En praat ook rustig met je dochter, geef haar niet het gevoel dat haar iets ergs is gebeurd of dat zij iets ergs heeft gedaan.

12. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    eens met Bri! Kan goed zijn dat ze het van grotere kinderen hebben gehoord! Misschien hebben ze al eens straf gehad omdat ze het n- woord zeiden, en doen ze er daarom zo geheimzinnig over. Alles wat niet mag is toch spannend!

13. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Jeetje! Daar zou ik ook van schrikken,
    idd met de ouders gaan praten!

Ik weet wel dat we vroeger ook spelletjes deden,
    maar dat was doktertje spelen en hadden we daar geen flauw idee van!

Maar dat hij het woord ook gewoon kent, jeetje

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ten eerste met je dochter praten, zonder haar je emoties te laten zien, vragen wat er precies gebeurd is wat zij daar van vond etc. Het is heel belangrijk dat zij hier zonder schaamte over kan praten.
    Ik zou absoluut mijn dochter (voorlopig?) bij die kinderen vandaan houden maar op een niet krampachtige manier voor je dochter.

Het kan wel zijn dat de ouders hier niets van af weten en zij moeten dit toch ook weten. Dus ja met hen gaan praten en als je denkt dat het nodig is bij een arts of iets aan de bel trekken voor hulp voor je dochter. Misschien kunnen ze je wel alleen al adviezen geven over hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Een nare situatie voor je. Succes en sterkte ermee.

15. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Dames, allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!
    Ik ben net bij de moeder geweest en haar verteld wat er gezegd is door de kinderen.
    Ze schrok behoorlijk. Ze had het niet doorgehad, wel had ze gemerkt dat de meiden boos werden en had ze het jochie naar zijn eigen kamer gestuurd.
    Ook gaf ze aan dat haar man wel 'van die dvd's' kijkt als de kinderen beneden zijn:$, daar had ze hem wel eens voor gewaarschuwd...
    Ze wilde met haar zoontje gaan praten en komt er op terug met mij...
    Nu heb ik er ook nog even op een 'leuke' manier met mijn dochter over gesproken en die zei dat hij ook met zijn zusje in bad wilde 'neupelen' ( gelukkig weet ze het echte woord niet meer...), maar ik vind het dieptriest...
    Het meisje mag spelen bij ons thuis en voorlopig komt ze daar maar niet meer binnen. Bedenk wel wat....
    Ik moet het maar goed in de gaten houden en anders bel ik idd maar een instantie voor advies...

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jeetje dat is wel vreemd zeg!
    Allereerst goed dat je er meteen met de moeder over hebt gepraat, zal voor haar ook wel even enorm schrikken zijn.
    Maar wat absurd dat die man dat soort dvd's kijkt als de kinderen beneden zijn. Ik denk dat dat best nog wel eens de oorzaak kan zijn! Dat kan toch gewoon niet?!

Gelukkig is je dochter het woord alweer vergeten, hopelijk krijgt ze verder geen last van dit hele gebeuren.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

zo zie je maar dat het inderdaad geen onschuldig (doktertje spelen) meer was. Maar het jochie toch wel degelijk geconfronteerd wordt met de volwassen zaken van zijn vader. :( Triest ook voor het jongetje. Dat hij wordt bestraft voor dingen, waaraan de ouders (in dit geval de vader) zelf schuld zijn.

Knap dat je het gesprek meteen bent aangegaan en fijn dat je dochter er niet teveel onder heeft geleden. Ook fijn dat de moeder de zaak serieus neemt.

Ik zou voor dezelfde oplossing gekozen hebben.

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

He bah. Dan hebben dat jongetje en meisje die dingen dus waarschijnlijk gewoon opgevangen van die dvd's waar die man naar kijkt. Wat belachelijk voor woorden trouwens dat hij daar naar kijkt waar de kids bij zijn...

Gelukkig heeft je buurvrouw het goed opgevat allemaal... Ben benieuwd hoe haar gesprekje met haar zoontje gaat.,.

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dat je het kijkt is een ding.. maar met je kinderen erbij!!
    krijgt er hele rare ideeen bij sorry hoor
    en dan die moeder "daar heb ik hem al eens voor gewaarschuwd" :(

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wat trouwens ook vaak gebeurd is dat kinderen van deze leeftijd tijdens het zappen ook sexzenders tegen komen. Mijn nicht kwam vorige week beneden en toen zat haar dochter op de bank naar X-MO te kijken met de vraag "Wat doen ze mama?"

Mijn nicht was helemaal vergeten (sinds haar dochter weet hoe de afstandsbediening werkt) om kinderslot op die zenders te zetten. Dus een tip voor alle andere mama's met digitale televisie en oudere kinderen ;)

Deel Deze Pagina