Ik vroeg me af de gyn had het afgelopen donderdag over een gemiddeld kindin gewicht. Nu heeft hij ondertussen 35 jaar ervaring en bij de andere 2 had hij het op 50 gram nauwkeurig met de schatting. Is er nu al wat te zeggen over het geboorte gewicht?kindje loopt met het hoofd precies goed buik en benen 3 dagen achter.
bij mij met de groei echo was alles ook goed alleen buikje liep 2 a 3 dagen achter maar dat schol maar ongeveer 3 millimeter maar dat is met die apparatuur heel gauw als het maar een millimeter of 2 groter is of kleiner is loop het al gauw voor of achter dit is voor mij de eerste maar zo ver ik weet wat de verloskundige zegt is hij qwa groei en gewicht goed hij wordt rond de 6 a 7 pond geschat ben morgen 36 weken maar van mij mag hij nu wel komen begin het nu beetje zat te worden en ben wel heel erg nieuwsgierig hoe hij er uitzie enzo en vaak groeien ze de laatste paar weken het hardst dus wie weet is tegen die tijd kan alles wel weer goed zijn qwa groei enzo en miss zijn dan bijvoorbeeld net de armpjes iets te klein of te groot dus dat wil nu denk ik nog helemaal niks zeggen over te groot of te klein
Bij mijn middelste gaven ze aan dat kinderen vanaf de 24ste week hun eigen curve gaan volgen. en dat je dus met een echo vanaf een week of 26 kan zien hoe zwaar het ongeveer zou worden. hier hadden ze gelijk.
Ik denk ook dat ze op het eind wat harder groeien, dan is het kindje zo goed als helemaal af en hoeft het alleen nog te groeien/aankomen
Bij ons met 27 weken en groeiachterstand gemeten. Vanaf die tijd aan de rust. De afgelopen 10 dagen heeft de kleine een groeispurt gemaakt. Ben nu ruim 33 weken en de kleine is pas na de 31 weken veel gaan groeien. Tussen de 27 en 31 weken is de baby nauwelijks gegroeid. Mijn buik is nu ook pas gaan groeien. Ze verwachten bij ons een klein kindje van rond de 2500 gram en laten het mogelijk met 37 weken geboren worden, aangezien ze het dan buiten de buik beter kunnen bijvoeden.