schema baby 7 weken fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gies, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Ik zit een beetje te tobben met het aantal voedingen van mijn 7 weken oude dochtertje. Volgens het cb is de richtlijn 6 voedingen a 135 cc, maar dar redt ze vaak niet. Vaak heb ik de eerste voeding om n uur of half 6, en dan redt ik het niet met 5 voedingen tot 22.00 uur. Als ze wel ns om 7 uur wakker is, slaapt ze vaak niet tot de volgende voeding. Ik ben n beetje bang dat ze anders te zwaar wordt....ik kan het ook geen uren rekken natuurlijk als het nog geen tijd is.Ze kan max n uurtje wakker zijn.Ik heb wel t idee dat het een hongerig kind is,ze drinkt alle flessen helemaal leeg. Wat kan ik doen om op 6 voedingen uit te komen? ik heb er nu dus vaak 7....

2. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Onze zoon is nu ook 7 weken en zit ook op zo'n 7 voedingen per dag. wij bieden 165ml aan, maar drinkt dit maar een enkele keer leeg.. de ene keer drinkt hij er 110 van de andere keer 120 of 150.. het verschilt heel erg per voeding.

CB's verpleegkundige hebben het alleen over richtlijnen, wat je wel moet beseffen.. het wilt dus nog niet zeggen dat dat moet.
    Ons is gezegd dat je moet kijken per 24 uur hoeveel ze binnen krijgen. dit mag niet meer zijn dan 1 liter. Per gewicht van het kindje staat een richtlijn voor hoeveel ze mogen hebben (heb je meer nodig, heb je mogelijke een hongerige baby).

Beetje tijd rekken schijnt geen kwaad te kunnen voor baby's.. (probeer ik ook wel) wel moet je er voor zorgen dat je kindje niet over de rooien gaat van de honger, vaak eten ze dan of slechter of zo snel (fles is binnen 15 minuten leeg) dat de fles geen voldoening geeft waardoor ze nog sneller weer om een voeding komen..

Ik zou even met het CB overleggen hoeveel voeding je kindje nodig heeft voor haar gewicht per 24 uur. En dan een paar dagen bijhouden hoeveel ze drinkt en dan kijken of ze genoeg binnen krijgt.
    Succes ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Een beetje de richtlijnen aanhouden is niet verkeerd. Maar kijken naar je kindje is ook erg belangrijk.
    Mijn zoontje zit eigenlijk altijd al boven de norm. Ik vond dat in het begin ook moeilijk, maar nu wordt ik er wat makkelijker in.

Maar misschien is voeding voor hongerige baby's iets?

Deel Deze Pagina