Mijn dochtertje is 7 weken en drinkt meestal nog 7 flessen, vaak a 135 cc. Die gaan vaak ook op. Volgens het cb zouden dat er 6 moeten zijn van die hoeveelheid. Maar ze redt het 9 vd 10 keer geen 4 uur op zon fles! Of ik moet het echt mega rekken.....meestal drinkt ze nu na 3,5 uur. Als ze ns om 7 uur wakker is s ochtends redt ik het nog wel ns, maar ook niet altijd en dan zit ze er weer op 7....ik raak er n beetje in de stress van! Ik wil niet dat ze te dik wordt natuurlijk.... Ze weegt ong. 4500 gram, ga haar morgen weer laten wegen. Wie helpt?
Mijn zoontje (bijna 7 weken en weegt ook ongeveer 4500 gram) krijgt 5 flessen van 150/5. Hiermee redt hij wel 4 uurtjes tussen de voeding. Soms komt hij rond 4 uur 's nachts ook nog en dan krijgt hij 60 cc water. Dan slaapt hij door tot 6.30 - 7.00 uur. Misschien zou je dit ook eens kunnen proberen?
Mijn dochtertje dronk met 7 weken zo'n 5 a 6 flessen per etmaal, van 150 water + 5 schepjes = 165 cc. Soms liet ze wat staan, soms ging het schoon op. Waar je vooral even naar moet kijken is dat ze niet óver de 1000 cc op een dag heen gaat, dat is het belangrijkste! Je kunt proberen om de flessen groter te maken, waardoor ze minder vaak zal willen drinken en wat langer op een fles doet. Wat wij op een gegeven moment zijn gaan doen is, in overleg met het CB, overgestapt naar Nutrilon Forte (in combinatie met Nutrilon Standaard). Nutrilon Forte is voor hongerige babys, het verzadigt meer maar ze krijgt daardoor niet te veel binnen... Oh, en het komt vanzelf wel goed! Ik zat rond die periode ook heel erg te stressen of ze niet te veel binnen kreeg.... maar uiteindelijk door die combinatie van Standaard en Forte én doordat je kind het ook zelf regelt, is het allemaal goed gekomen!
Mijn zoontje is morgen precies 7 weken en twee weken terug heb ik ook van het cb te horen gekregen dat we, gezien zijn gewicht, de nachtvoeding mogen afbouwen en de voedingen overdag mogen ophogen. Hier ook een aantal dagen 5 X 150 cc geprobeerd, maar mijn zoontje houdt het ook niet 4 uur vol, met als gevolg flinke krijspartijen. Met de nachtvoeding zitten we nu op 70 cc, maar hij blijft daarna onrustig. Vandaag ook maar besloten om gewoon weer even terug te gaan naar 6 X 135 cc waarvan de laatste voeding 150 cc. Kennelijk is mijn zoontje er nog niet aan toe om er 4 uur tussen te laten zitten, dus ik laat het maar even zo. Over een week of twee probeer ik het nog wel een keer. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal wel een keer goed komt en maak me er ook niet al te druk om.
Als eerste: niet gek laten maken door het cb hoor! Misschien helpt voeding voor hongerige baby's voor je kindje?