Meekijken (eerste keer ovulatie testen)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Esthertie, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Deze maand gebruik ik voor het eerst ovulatie testen. De onderste test is van vanochtend. Weet iemand of mijn eisprong dan binnen 24-48 uur komt of duurt het nog langer omdat hij donkerder moet zijn? Bij mijn handtekening staat ook een link naar mijn temp. kaartje van deze maand.

Test.jpg

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    De test streep moet even donker worden als de controle streep. Dus deze is nog niet positief.

Gezien je temp kaartje (de dip in temp) kan je misschien morgen een positieve test hebben. En dan springt je ei 24-48 later.
    Dan zou je zondag of maandag je eisprong hebben.

In ieder geval zeker nog doortesten!

3. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Ik denk persoonlijk dat het streepje nog iets donkerder kan worden, maar als je nu begint met gemeenschap en dit dan eventueel om de dag blijft volhouden zit je iedergeval in de buurt van je eisprong:)

4. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Meiske2015 en Bamy Dank voor jullie antwoord dan houd ik daar rekening mee en ga ervan uit dat mijn eisprong zondag of maandag zal zijn. Is de test dan ook meteen weer wit als de eisprong geweest is?

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Nee. Het LH-hormoon is de gehele cyclus aanwezig alleen schommelt dit. Je zult altijd een streepje zien. Alleen de piek is belangrijk.

Je kan eventueel vanavond nog een keer testen om de piek niet te missen

6. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oke dan ga ik dat doen, ik dacht testen en temperaturen dan kan ik hem niet missen deze maand :)

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Echt nog even doortesten nij voorkeur 2 keer per dag als je denkt dat de piek eraan komt. Deze is nog niet positief. Soms zie je een oploop bij ovutesten, maar soms knallen ze ook ineens.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Met temperaturen heb je alleen de bevestiging dat ie is gesprongen omdat je temp pas stijgt NA de eisprong maar dan ben je dus eigenlijk al te laat ;)

Een positieve ovulatietest is trouwens ook geen garantie dat je ei springt. Het komt wel eens voor dat hij past springt bij een tweede piek maar dat gebeurd niet vaak.

Heb je al een tweede keer getest vandaag?

9. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Meiske Ik weet dat je met temperaturen achter pas kan zien wanneer je eisprong geweest is. Heb net nog een restje gedaan en die was ietsje donkerder maar nog niet zo donker als het controle streepje.

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Nog even doortesten, hij is zeker nog niet positief!

11. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    #11 Esthertie, 10 sep 2016
    Laatst bewerkt: 10 sep 2016
    Ik twijfel nou toch een beetje. De onderste test is van net en die daarboven van vanochtend. Zal mijn ei dan morgen springen?
    Mijn temp. was gister omlaag gegaan en vandaag weer omhoog, daar lijkt het of de eisprong vandaag geweest is. Testjes.jpg

Deel Deze Pagina