Kinderstoeltje op fiets, best eng nog!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi allemaal,

Heb vanmorgen voor het eerst met onze dochter van 1,5 (gecorrigeerde leeftijd) op de fiets gefietst. We hadden 'r nog niet voorop gehad dus voor het eerst met een stoeltje op de fiets achterop.

Het ging goed, ze bleef stil zitten, maar ik vond het nog best eng. Je hebt zo'n verantwoordelijkheid achterop de fiets zitten!

We hebben zelf geen auto of rijbewijs dus boodschappen doen we met de fiets.

De meneer van de fietswinkel heeft het zitje gemonteerd plus mijn vrij grote fietstassen wat verder naar achteren gezet met behulp van een bagagedrager-verlenger.
    Hoe zijn jullie ervaringen als je met kind boodschappen gaat doen?
    Gaat niet al het gewicht naar achteren hangen? Ik zal natuurlijk niet flessen frisdrank en pakken melk kopen, geen zware dingen, maar een pak melk zal er toch wel vaak tussen zitten. Zal dat wel gaan? Ik wil morgenochtend met haar boodschappen doen, maar vind het best eng. Maar aan de andere kant, als ik het niet doe, went het nooit..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik vind het ook nog steeds eng, daarom fiets ik ook niet vaak. Ik heb ook een fietshelmpje gekocht voor J., als extra bescherming. Niet dat ik van plan ben te gaan vallen oid, maar ik vind het een prettig idee dat haar hoofdje extra beschermd is.

Boodschappen doen we in principe met de auto en anders ga ik eigenlijk altijd lopen met de kinderwagen.

Als je boodschappen met de fiets doet, zou ik gewoon niet te veel halen en inderdaad niet al te zware dingen. En dan voorzichtig uitproberen hoe het gaat, misschien eerst een keer als je vriend/man er ook bij is? Wie weet valt het hartstikke mee! :) Succes!

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik vind fietsen met onze dochter van 3 ook best eng vooral omdat ze wel eens beweegt. Boodschappen doe ik niet op de fiets, neem altijd te veel mee. Nu hebben we een fietskar en dat is echt ideaal,.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tim zit voorop, en wij vinden dit allebei fijn fietsen. Ik vind achterop niet zo fijn, omdat je minder goed contact maakt (ik geef vaak een zoentje op zijn hoofd) en als hij bijv. zijn muts aftrekt, dan merk je dit niet.

Mbt. evenwicht en zware fietstassen: dat zou goed moeten gaan. ik zou mij hier geen zorgen om maken. Het ligt natuurlijk wel anders als het glad is.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Misschien fijn om zo'n krat voorop je fiets te laten zetten, verdeeld het gewicht een beetje.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik probeer zo lang mogelijk voorop met haar te fietsen. Ik heb inderdaad ook een krat. Hartstikke handig en dat kun je ook goed 'inpakken' met boodschappen zeg maar. Dat het gelijkmatig verdeeld is. Mag ik vragen waarom je haar al achterop heb zitten?

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik probeer zo lang mogelijk met Julie (nu 15 maanden) in het zitje voorop te fietsen. Ik zou haar voorlopig nog niet achterop durven zetten, dan heb je er zo weinig zicht op. Ook fietst het voorop erg gezellig vind ik, we zitten altijd te zingen en ik geef haar kusjes :).

Als zij voorop zit, laadt ik mijn fietstassen vol met boodschappen. Ik weet dus niet of het gewicht naar achteren gaat hangen als je er ook nog een kindje bijzet achterop..

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook ik vind het best eng hoor.... maar ik ben ook direct de eerste de beste keer met fiets en dochter omgekiept :(:$ Ik kom klem te zitten tussen zitje en zadel bij het op/afstappen. Hebben nog geprobeerd om een moederstuur op mijn fiets te zetten, maar dat paste niet ivm verlichting en opbouw van het frame.
    Dus nu bewust zitje achter op. Heb nog niet met haar gefietst in de "nieuwe" situatie, maar dat vriendlief er bij moet zijn is een ding wat zeker is :p
    Vriendlief heeft haar dus wel gewoon voorop zitten.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik wilde J. juist liever zo snel mogelijk achterop hebben. Daar zit ze dus ook al vanaf dat ze zelfstandig kon (gaan) zitten. Ik vind voorop veel enger, met al dat gewicht eraan wordt je stuur zo oncontroleerbaar, en de ruimte met op- en afstappen is kleiner.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik doe heel vaak boodschappen met de fiets en mijn 2 dochters.... heb ook zo'n verlenging achterop en fietstassen een buggydrager erbij... en een mand voorop... ik krijg de fietstassen vol, soms nog 2 tassen aan het stuur en de mand vol.. gaat prima hoor...

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Onze oudste heeft tot 2.5 jaar voorop gezeten. Toen ben ik met haar en de fiets gevallen in de sneeuw en zat ze klem mat haar beentje, daarna heb ik haar meteen achterop gedaan, voelde veel veiliger. Maar idd zo lang mogelijk voorop laten zitten, vind ik ook fijn kan je zien wat ze doet.

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wow! Dat zou ik wel eens willen zien! :)
    Tja, ik stouw mijn fiets ook helemaal vol hoor! Kind voorop, bak vol met spullen, tas op mijn rug en buggy in de buggydrager. Eerste keer doodeng, nu doodnormaal!

13. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    @Poema, precies zoals NiekeKris schrijft: ik vind het gewicht voorop niet te hanteren dan als ze achterop zit.
    En inderdaad, gisteren even een klein stukje de wijk door, voelde ik haar gewicht amper, en ze is toch zo'n 11 kilo.
    Dus ben blij dat we r achterop gezet hebben, nadeel is inderdaad dat je 'r niet kan zien.

Thanks voor alle reacties! Voel me wel wat geruster. Eerst maar naar de supermarkt met manlief erbij.

Deel Deze Pagina