Weet iemand of je hormoonhuishouding gelijk 'op orde' is na het verwijderen van de Nuvaring? Bij de pil hoor je wel over ontpillen namelijk. Bij ons eerste kindje was ik na 8 maanden na het stoppen met de pil zwanger. Daarna Nuvaring als anticonceptie genomen. Nu was ik nieuwsgierig of het dan gelijk kan. Had in de periode dat ik geen pil of Nuvaring gebruikte een nette regelmatige cyclus.
Volgens mij is het "ontpillen" in ieder geval Minder omdat een nuvaring plaatselijk hormonen afgeeft. Ik heb er geen ervaring mee, dus meer dan dit kan ik je niet vertellen.
Ik heb diverse AC gehad waaronder de nuvaring, maar ik heb nooit last van ontpillen. Ben altijd gezegend geweest met een regelmatige cyclus
Hoi Jezz, Geen ervaring met die ring maar met spiraaltje. Deze heeft net als jou ring plaatselijk hormonen, theoretisch gezien zou dat gelijk zijn qua ont-hormonen. Ik was gelijk de eerste keer zwanger destijds. Hoop dat jij ook snel in blijde verwachting mag zijn. Maar het is en blijft per persoon verschillend. Succes!
Volgens mij hangt het echt van persoon af. Ik heb nooit hoeven ontpillen, raakte na het stoppen met pil meteen zwanger. Tijdens mirena gewoon mijn eigen (redelijk) regelmatige cyclus gehouden. Officieel heeft nuvaring minder hormonen en zou de invloed dus minder moeten zijn. Veel succes!
Ik ben inmiddels 7 maanden gestopt met de nuvaring. Had direct een regelmatige cyclus. Nu nog steeds gelukkig. Nu in ronde 7, hoop wel dat het snel raak is...!