Dames helppppppppppp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jufffie, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    idd, hopelijk heb je je schaamte aan de kant gezet, die mensen maken zoveel mee, die vallen echt niet over een tampon hoor, en zo wel, dan hebben ze pech gehad,.kan jou het bommen,.....
    maar uh geen tampons meer he ;)
     
  2. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen, ik neem aan dat je wel naar de EHBO bent gegaan.
     
  3. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Lieve dames,

    Dank jullie wel voor jullie wijze tips!

    Idd ik heb me ongekleed en zat keurig op de bank te wachten op mn man tot ie van zn werk kwam. Rond 20u kwam ie binnen en natuurlijk had ik hem al op de hoogte gehouden via de tel. al vanaf het moment dat ik de tampon niet meer kon vinden!

    In de tussentijd kreeg ik elke kwartier een harde buik en allerlei horrorgedachtes kwamen in me op! Op een gegeven moment had ik echt van die erge menstruatiepijn en ging ff naar de wc. Met moeite heb ik kunnen plassen en opeens had ik een drang om iets uit te perzen. En ja hoor daar is mn tampon! PLOP hup in de wcpot!

    Alleen bloed ik nu wel ineens als een rund en ik denk dat het bloed zich de afgelopen uren heeft verzameld achter het tampon.

    Pffffffffffffffffff zolang ik nog niet bevallen ben wil ik NOOOOOOOOOIT meer tampons zien. Jemig wat een tampontrauma/-drama!
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Jeetje Juffie, beloof ons dat je inderdaad noooit meer een tampon gebruikt zolang je zwanger bent! En wat fijn dat 'ie er toch nog uit kwam.
    Je zult wel geschrokken zijn zeg.

    Overigens, je bloedt wel veel. Is daar een reden voor als ik vragen mag? Je hebt in ieder geval des te meer reden om vooral op tijd aan de bel de trekken. Jij en je kindje gaan voor, trek je niks maar dan ook niks aan van wat anderen 'kunnen denken'.

    fijn dat je nog even liet weten hoe het is gelopen.
    Amber
     
  5. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Dank je wel voor je lieve reactie Amber!

    Idd ik heb echt een gecompliceerde zwangerschap!
    Als vanaf week 13 verlies ik bloed en vocht en had een hematoom! Met week 19 begon mn placenta ook te bloeden en werd ik opgenomen.
    Vanaf week 20 continu harde buiken en buikkrampen. En vanaf toen ook hevige bleodverlies dus dat zorgde ook voor een open baarmoedermond!

    Volgens mijn gyn. duidt alles op een vroeggeboorte en zolang ik geen 26 weken ben doen ze niks en gaan ze ook niet ingrijpen als ik weeen krijg.
    Vandaag ben ik 25 weken zwanger en tel nu de dagen af.

    Nee idd het valt niet mee, maar ik hou het vol en wacht vol smacht op mn meisje!
     
  6. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    poeh, wat een verhaal! Ik schrik er wel een beetje van, zeker omdat ook je placenta is gaan bloeden.
    Ik hoop dat je veeeel verder dan die 26 weken komt, dus huphup, al die tampons uit je huis! [-X

    Doe rustig aan,
    Amber
     
  7. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoe bedenk je het dan om een tampon te gaan gebruiken bij een open baarmoedermond?
     
  8. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Al sla je me dood!

    Ik dacht daar gaat ie nooit in maar zo zie je maar!
    Ik heb echt wel mn lesje geleerd! :oops: Want gister deed ik het echt in mn broek en raakte echt lichtelijk in paniek toen ik het in mn baarmoedermond trof!
     
  9. Milla

    Milla Niet meer actief

    Als het bloeden heviger wordt zou ik even contact opnemen met je gyn, om even zeker te weten hoe dat het met je meisje is..
    Eng hoor! Gelukkig gaat het nu beter.
     
  10. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    @ Milla

    Ik heb vanmiddag een afspraak bij mijn gyn. staan.
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jemig, ik schrik me echt een hoedje van je verhaal!
    Gelukkig is de tampon eruit, ik hoop echt dat alles oké is en dat je de 26 weken gewoon gaat halen! (of nog langer natuurlijk...)
     
  12. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hup naar de ehbo
     
  13. khadija2006

    16 apr 2007
    33
    0
    0
    geen
    Tilburg
    gelukkig is de tampon der uit.
     
  14. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Gelukkig is de tampon terecht.
    Nu hopen dat jullie meisje nog even blijft zitten waar ze zit! Ik duim voor je!
     
  15. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wat een verhaal! Ik hoop dat de kleine het nog even vol houd daar binnen.
     
  16. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    jeetje zeker een verhaal! gelukkig goed afgelopen met de tampon !en ik hoop dat je kleine nog ff veilig bij mamma blijft zitten!
     
  17. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe is het afgelopen bij de gyn?
     
  18. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    @ Caithlin79,


    Ik ben gister naar de gyn. geweest en ze heeft me echt laten schrikken!

    Gelijk bij binnenkomst zei ze : "Goh meid wat zie je er bleekjes uit!"
    Vind je het gek ik slaap nauwelijks en heb pijnlijke krampen en verlies bloed (lijkt wel liters maar dat zal wel niet zo zijn). Daarnaast maak ik me zorgen en wil graag een normale zwangerschap hebben!

    Ze heeft snel een echo gemaakt van mn buik en alles zag er goed uit met de kleine. Verder heeft ze een inwendige echo gedaan en daar begonnen de alarmbellen bij dr te rinkelen!
    Mijn placenta lag echt een paar milimeters voor de baarmoedermond. Over 5 weken gaan we weer kijken of het niet omhoog is geschoven en het bloedt ook! Ze zijn bang dat voor een vroeggeboorte maar dan mag ik niet vaginaal maar mbv een keizersnee.
    Verder was mn baarmodermond verkort dan de vorige week met 1 cm. Dus mijn baarmoedermond reageert wel op mijn harde buiken en krampen! Gelukkig zit ik net niet in de gevarenzone maar dit kan wel duiden op een komende baring!
    En natuurlijk moest ze ook nog met die beruchte eendebek kijken en ja hoor daar vloeide het bloed in een keer eruit.
    Ze liet me daar achter en ging een andere oudere gyn halen (mijn gyn. is een arts-assistente). Ze kwamen gauw allebei terug en ik werd gelijk aangevallen met vragen. mevrouw wat is uw bloedgroep, wanneer hebt u voor het laatst bloed geprikt, hoelang verliest u zoveel bloed, hebt u pijnklachten etc. etc.
    Al deze antwoorden stonden in mn dossier in de computer en dat hebben ze snel ff doorgenomen.
    Intussentijd heb ik mezelf schoongemaakt en weer omgekleed en zat daar met een bonzend hart.
    Nadat mn gyn. de andere gyn. op de hoogte heeft gehouden van mn gecompliceerde zwangerschap zijn ze tot conclusie gekomen dat ik opgenomen moest worden en alsvast infuus gingen prikken voor het geval dat ik bloed nodig had.
    Ik schrok hiervan en kreeg tranen in mn ogen en vertelde heel vastberaden dat ik NIET weer opgenomen wil worden en dat ik juist mn rust thuis vind. Nadat ze me allerlei horrorverhalen hebben verteld van wat er allemaal kan gebeuren moest ik ze beloven om GELIJK aan de bel te trekken als ik maar 1 druppel te veel verlies dan nu.
    Ik moet me dan melden bij de verloskamers en dan zal ik onderzocht worden en opgenomen worden.
    Verder willen ze me nu wel wekelijks helemaal onderzoeken en heb een afspraak staan voor volgend week!
    Ik mompelde een belofte en heb heel snel mn spullen gepakt en ben letterlijk het ziekenhuis uitgehold. Pas in de auto kon in mn tranen de vrije loop laten gaan.
    Thuis aangekomen gelijk mn man op zn werk gebeld en die is gelijk weer naar huis gekomen.
    Die nam me het kwalijk dat ik naar huis kwam en juist niet in het ziekenhuis bleef maar aan de andere kant begreep ie mij wel.

    Op dit moment zijn de bloedingen stabiel dus het vermindert en vermenigvuldigt zich niet! Laten we hopen dat er verbetering in komt!
     
  19. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Het zit je niet mee! Meid ik duim voor je en hoop dat jij en je baby het nog een tijdje volhouden.
     
  20. Liza84

    Liza84 Actief lid

    19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Sjonge. Ik heb je verhaal even gevolgd. Ik wens je veel sterkte en hoop van harte dat het stabiel zal blijven!
     

Deel Deze Pagina