Overtijd lopen.... en dan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Ik ben bang dat ik overtijd ga lopen woensdag.
    Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren... moet je vaker terug komen bij de VK??
    Morgen heb ik bv een afspraak staan, gaat ze dan misschien al kijken of je ontsluiting hebt, of inwendig onderzoekje??

Wie kan me er iets meer over vertellen?:)

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Bij mij is er gewoon een volgende afspraak gemaakt toen ik met 40 weken op controle kwam. Die afspraak staat voor 41.1 en ik heb ook al gelijk een afspraak staan in het ziekenhuis voor 41.2. Hopelijk gaan deze afspraken niet door, maar de afspraak bij de vk is een reguliere afspraak en in het zh gaan ze ctg, echo en inwendig onderzoek doen, kijken of er al verweking /ontsluiting is.
    Ze sturen mij dus echt door naar het zh, de vk doet 'niets'.

Tenzij er reden voor is om je eerder al te helpen, laten ze je hier dus wel nog even doorlopen.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou er de volgende afspraak gewoon naar vragen en aangeven wat jouw wensen zijn. Ivm klachten en hoge bloeddruk is de vorige keer bij mij aangegeven dat we binnekort wel even een inwendig onderzoek kunnen doen. Morgen ga ik dan ook vragen wanneer ze dat willen gaan doen: mag van mij ter plekke!

Dus ik zou er gewoon naar vragen. Succes!

4. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Zolang er geen medische noodzaak is kan ik me voorstellen dat je gewoon "door gaat lopen". Heb je eventueel nagedacht of je gestript zou willen worden of iets dergelijks, mocht die mogelijkheid er zijn? Dat zou dan iets kunnen zijn wat je aan je VK kan voorstellen, en ook gewoon vragen wat er nu gedaan gaat worden? Ik merk toch wel verschillen binnen VK praktijken dus wie weet.

5. misa

misa Niet meer actief

Oja, ik zou na 41 weken wel om onderzoeken vragen: kijken naar hoe het met het kindje gaat en of je nog genoeg vruchtwater hebt. De risico's nemen namelijk toe na die week.

Je kunt je ook even laten bijpraten over strippen en/of inleiden en de voor en nadelen daarvan.

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik had met 40 + 3 een afspraak. Hierin gingen ze geen onderzoek doen. Afspraak gemaakt om te strippen met 41 weken.
    Met 41 weken kwamen ze thuis om te strippen. De dag ervoor waren er al hele hevige voorweeen (die elke dag terugkwamen tot de bevalling).
    Toen met 41 + 2 weer thuis gestript.
    Toen met 41 + 3 een gewone afspraak in de verloskundigenpraktijk gehad, ik barstte in tranen uit, want ik had al dagen niet geslapen door de hevige voorweeën. Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg. Hier werd ik weer gestript en kreeg slaappillen mee. Ik mocht met 41+5 bellen of er plek was voor een inleiding.
    Toen met 41 + 4 weer thuis gestript. Ze wilde mijn water breken, maar dat mocht niet vanwege de drukte in het ziekenhuis.
    Toen met 41 + 5 eindelijk ingeleid met al 4cm ontsluiting:D.

Achteraf gezien een nutteloze slopende aanloop. Er werd gezegd dat het rommelde bij mij en kreeg ik elke keer het advies paracetamol te nemen, te douchen en te gaan slapen. De echte weeën waren niet eens veel pijnlijker dan de voorweeën die bijna een week lang elke dag terugkwamen om de paar minuten tot de vroege uurtjes:x. Ik was helemaal bang geworden, want ze zeiden dat ik het wel zou weten als het echte weeën waren.
    Nu weet ik dat ik volgende keer echt meer op mijn strepen moet gaan staan.

Hopelijk ga jij niet overtijd lopen. Succes!

7. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik had met 40 wk en met 41 wk "gewone" controles bij de VK.
    Wel werd ik na die 41 weken doorgestuurd naar de gyn, die mij om de andere dag aan de monitor legde om het hartje in de gaten te houden. Ook werd dmv echo's bepaald of de baby nog genoeg ruimte en vruchtwater had. Zolang dat allemaal prima is laten ze de baby nog lekker zitten.
    Uiteindelijk ben ik met 42 wk ingeleid...

Strippen hebben ze nooit gedaan, omdat mijn baarmoedermond maar niet wilde verweken.

8. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Nudat ik 't lees inderdaad Migga, de VK heeft afgelopen zaterdag ook bij mij gekeken of er nog voldoende vruchtwater was. Ze heeft een eigen echo-apparaat, dus dat kon gewoon bij haar in de praktijk.

9. MissT

MissT Niet meer actief

Okey thanks ladies!
    Ben erg benieuwd wat ze morgen zegt!

Deel Deze Pagina