Dames, ik wil dat hij die klussen afmaakt, help!

Discussion in 'De lounge' started by Minny, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kessher

kessher Actief lid

May 4, 2011
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een huis is nooit af, is mijn ervaring. Maar ik zou er zelf aan beginnen, als hij in de buurt is. En dan tussen door vragen stellen, van hoe werkt dit, of welk gereedschap moet ik hiervoor gebruiken. Bijna gegarandeerd dan hij dan komt helpen, zeker als je aangeeft dat je een actieve man hebt.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nou zelf doen lijkt me geen optie, zou niet weten hoe ik een wasbak in de wc moet maken. Kan natuurlijk de boel verknallen zodat het water er uit spuit en hij het wel moet doen, hahahaha....

En het lastige is dat de kids er altijd bij zijn. Die kunnen natuurlijk niet aan hun lot overgelaten worden...

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

geef hem 2 dagen, bel anders je pa. ze hem dat dus ook. ennuhh, het klopt hoor, een huis is nooit af. er is altijd wel wat.

4. danip

danip Niet meer actief

Google is your friend! Ik doe al dat soort dingen echt zelf. Hoe vaak ik wel niet gekit, getimmerd en lekken gedicht heb. Om heel eerlijk te zijn snap ik niet waarom zoveel vrouwen in een " ik kan het toch niet modus" staan. Tuurlijk kun je dat zelf! Als een man niet stofzuigt omdat hij "dat niet kan" dan vind je dat toch ook onzin?

En je vader wil dan vast ipv klussen ook wel even op de kinderen passen ;)

O ja en grote kans dat als jij met een kitspuit aankomt, je man hem alsnog van je overpakt en het zelf doet ;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Kijk eerst eens wat je zelf zou kunnen doen!

Bespreek met je man wat er volgens jou nog meer moet gebeuren en luister naar wat hij vindt dat er moet gebeuren. En maak samen een realistische planning.

Ik weet niet of het voor jou geldt, maar bij 'Help mijn man is klusser' erger ik me altijd groen en geel aan die vrouwen die maar klagen dat hun man niets doet, terwijl ze zelf ook niets ondernemen. Je hebt dat huis toch samen, dan kun je er ook samen aan werken.
    Er zijn overal leuke kluscursussen die je kunt volgen, mocht je jezelf nu nog te onhandig vinden.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

bri en danip, ik heb dat ook hoor. dat hulpeloze vrouwtje spelen. brrrr. krijg er wat van. ik kijk dat programma ook niet meer wordt er kostmiselijk van.

gelukkig is mijn dochter van 16 ook heel handig en samen lossen we veel op, deze week nog een verstopte afvoer uit elkaar gesloopt en ze is nu de tuin aan het betegelen. mijn vriend werkt 12 uur per dag en moet ook af en toe slapen natuurlijk. dus die kan niet veel doen. en inderdaad google is your friend, staat zooooveel op.

7. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Ik sprak gister een vriendin, dezelfde situatie alleen zij wonen er nu al 11 jaar....Succes!

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Precies meiden niet wachten tot hij wat gaat doen, doe het lekker zelf, is nog leuk ook!
    Heb vant weekend de marokkaanse tegeltjes boven het fornuis geplakt incl zagen met een watergekoelde zaagmachine. Heb de wc pot er al eens af gehad, de warmtemeter van de droger gemaakt etc.. Alsof dat allemaal zóooo moeilijk is! Kom op, als een ander het kan kan jij het toch ook??? Tis simpel...

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarom bied je dan niet even aan om zelf te vegen of de containter schoon te maken, zodat hij tijd heeft om andere klussen te doen die jij niet kan?

en latjes langs de koof en kitten, dat kan je toch zelf ook doen? ;)

10. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    help, mijn man is ook een klusser..

echt waar, hij had 2 jaar geleden schuifdeur geplaats in de keuken.. Maar door een stomme fout staat de deur nog steeds scheef en is ook nog niet afgewerkt.. De ingangdeur moet geverfd worden, maar doet hij ook niet en nog vele andere dingen.. Maar hij is te moe of hij heeft geen zin..

En hij verwacht van mij dat ik dan mijn huis netjes hou.. Ik heb gisteren nog een voorstel gedaan, Als hij de klussen afwerkt hou ik mijn huisje netjes anders niet.. Volgende maand gaat hij beginnen, maar ik verwacht het toch niet..

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0

Uhh, waarom verf je die deur zelf niet????

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

mijn man wil ook niet dat ik iets doe hoor, hij doet het liever zelf en het isdan ook gewoon mooier ;) Maar dan is het wachten ja. Ik weet dat hij het niet makkelijk uit handen geeft, nou, het is geven en nemen he.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Zolang je zelf ook vrede hebt met dat geven en nemen is het toch prima?

Maar stel je nou eens voor. In een gezin waar de man alle klussen doet en een vrouw al het schoonmaakwerk. En die man is niet tevreden en loopt te klagen: je zou de ramen toch lappen? Zo kan ik hier niet leven hoor. Wanneer stof je nou eens de hele boekenkast af? En mijn broek moet versteld en de knoopjes moeten nog aan mijn overhemd gezet worden, dat zou jij toch doen?
    Dan zou echt ie-de-reen hier zeggen: geef die man een poetsdoek (naald en draad, zeem, afhankelijk van het werkje) en laat het hem lekker zelf doen. Wat mij betreft geldt voor het klagen over klussen die blijven liggen hetzelfde.

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Zit wat in Bri.. Ik zou het ook niet willen dat mijn man zei wat ik moest doen. Misschien omdat een mooi huis van je allebei is en het huishouden vaak meer een vrouwending. Bovendien wil je je niet schamen voor een ander.. Speelt vaak ook mee.

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Ik zou eens op een relaxt moment een gesprek met hem aangaan. Gewoon als je allebei in een goeie bui bent en er dan met hem over praten.
    Waarom ziet hij tegen bepaalde klussen op? Geen zin? Ziet hij het niet zitten? Als je dat weet kun je samen een oplossing zoeken denk ik dan.
    Verder zou ik dan jouw standpunt heel duidelijk maken, waarom je graag wilt dat het afgerond is. Ik neem aan dat hij daar ook wel begrip voor heeft.

Tis denk ik afhankelijk hoe je man in elkaar zit. Mijne kan behoorlijk koppig zijn en de beste aanpak is dan om op een relaxt moment gewoon eens te gaan praten waarom er niets van komt en waarom hij dan wel andere dingen gaat doen, die geen prioriteit hebben. ( als ik het op dat moment zegt, schiet hij gelijk in de verdediging en werkt het gesprek niet omdat hij zich aangevallen voelt)

Dreigen met je vader te laten komen zou hier dus totaal niet werken, omdat je het onderliggende probleem waarom het niet gebeurd niet oplost..
    Daar zou ik persoonlijk dus niet voor kiezen.
    Succes!

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Mijn man krijgt 'nesteldrang' en wil de klusjes af hebben voor de kleine geboren wordt, lol!
    Hij is nu de hele buitenkant van t huis aan het verven..

17. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weleens benieuwd naar de oplossing (ik heb namelijk ook zo´n man) maar ik ben bang dat die er niet is. Heel af en toe pak ik zelf maar het gereedschap tegen zijn zin in al zijn er nog veel klussen die ik gewoon niet zelf kan.

Toch probeer ik hem zo min mogelijk ermee lastig te vallen, hij werkt hard en hij moet toch ook zijn rust hebben. Het enige frustrerende is dat hij bijna geen hulp wil inroepen (iedereen wil helpen en hij helpt iedereen) bij zijn eigen klussen. Is niet erg, maar hij moet niet verwachten dat ik een loodzwaar dakraam met hem de trap op kan tillen. Ik heb hem vorige maand ook verteld dat ik niet de puf had om samen met hem een blokhut te verplaatsen. Gelukkig heeft hij toen wel zijn vrienden gebeld en was uiteindelijk verbaasd dat er 10 man langskwamen om hem te helpen.

Helaas zal het denk ik altijd moeilijk zijn om naast zijn werk de klussen die hij heeft af te ronden. Zolang hij zichzelf de beste klusser vind. Soms ben ik het weleens zat maar dan probeer ik me toch zoveel mogelijk in te houden.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    De oplossing is toch heel simpel: gewoon zelf gaan doen. Als het niet goed gaat neemt hij het vast van je over.

Share This Page