AMSTERDAM - Het noordoosten van Japan is vrijdag getroffen door een krachtige aardbeving. De beving had een kracht van 8,8 op de schaal van Richter en werd gevolgd door diverse nageschokken. Tsunami treft Japan | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ik zat net op CNN naar de beelden te kijken... Wat erg! Je ziet gewoon die tsunami (ogenschijnlijk héél langzaam) op een groep huizen afglijden. En dan denk je: misschien zijn die mensen al weg... maar nee, dan zie je een auto rijden... en nog een... en nog een... en die gaan langzamer dan de tsunami Ik hoor op CNN dat het 8,9 was en dat er nog steeds naschokken te voelen zijn. Wat ik me ook afvraag... met al die meetaparatuur, was dit voorspeld? Hebben ze dit aan zien komen? Zijn de inwoners van Japan op tijd gewaarschuwd? Eén geluk.... denk ik... het gebeurde midden op de dag. Niet dat iedereen ligt te slapen en niemand eventueel alarmsignalen hoort...
Ja verschrikkelijk. Ik zag het net ook. Toch kunnen ze het dus nog niet goed voorspellen. Ook niet in een heel erg ontwikkeld land als Japan.
Ik zit ook CNN te kijken ( vanaf mijn werk... ) maar tering wat heftig. Wat een eng ding, die tsunami. Echt alles vernietigend.
Pfff, geloof dat ik na de aanslag op de twin towers nooit meer met zo'n misselijk gevoel naar beelden heb gekeken als naar deze. Die mensen in die auto's/huizen..... Zie filmpje Overstromingen door tsunami Japan - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]
Jeetje wat heftig, vreselijk om die beelden te zien. al die mensen in de auto die nog weg proberen te komen.
NL 1 zend al een tijd live uit!!.. tis echt vreselijk.. hele pacific gebied is nu Tsunami alarm afgegeven.. met uitzondering van Canada.. maar USA/ Zuid-Amerka, Indonesie, Nw Zeeland, Australie.. pffff... zal daar wel neit zo erg zijn, maar toch.. vind t behoorlijk heftig hoor..
Zit CNN te kijken en idd dezelfde verwachtingen. Blij dat mijn vriendinnetje net terug is van haar familiebezoek in Taiwan.
echt gruwelijk!!! al die mensen en dieren (laten we die niet vergeten) al hebben dieren sneller door dat er iets aan de hand is... mijn zusje wilde daar 5 maanden heen voor haar opleiding...brrr ben blij dat ze nog hier is..
Bah ze geven nu ook aan wanneer de tsunami's in die andere landen worden verwacht over 10 minuten de eerste :s Hoop dat ze ongelijk hebben
Mijn broertje woont in Maleisie....Zit midden in het Tsunamiegebied. Probeer al de hele tijd te skypen, maar krijg-em niet te pakken... Ik ben niet zo snel zenuwachtig, maar lichtelijk bezorgd ben ik wel...
Te ernstig dit. Brrrr .. wat een enge live beelden. Zo'n machteloos gevoel. Al Jazeera English: Live Stream - Watch Now - Al Jazeera English
Mijn zwager woont in N- Zeeland en daar verwachten ze ook over 11 uren een tsunami. Pfff voel me hier niet zo lekker bij zeg. Hopelijk kun je snel contact krijgen met je broer.
jeetje zeg afschuwelijk zat ook met tranen in mijn ogen die beelden te bekijken ook die beelden van bovenaf zeg!
ik vraag me steeds meer en meer af of die 2012 dinges niet toch waar is.... nostradamus had ook voorspeld dat veel land onder water zou lopen... als voorbode voor 2012.... ik voel me zo misselijk hierbij... in wat voor een wereld zetten we ons wondertje????