Artikel Telegraaf: Zwangeren hebben trek in zeep!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chiaraa, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Zwangeren hebben trek in zeep

AMSTERDAM - Driekwart van de zwangere vrouwen heeft de behoefte aan vreemde snacks.

Het meeste snakken de mothers-to-be naar chocolade, snoep en ijs. Maar ook tonijn met banaan en augurken met pindakaas zijn zeer in trek. Eénderde heeft zelfs wel eens trek in kool, tandpasta, zeep en spons.

Vreemde vookeuren

Er is volgens het centrum voor zwangerschap en voeding van de universiteit van Scheffield een duidelijke stijging in vergelijking met vijftig jaar geleden. Toen had slechts dertig procent zulke vreemde voorkeuren. Dit komt volgens het centrum vooral door het enorme voedselaanbod van tegenwoordig.

Ik wilde dit artikel graag met jullie delen!
    En ik vroeg mij af, hebben jullie ook wel eens van die gekke trek?

Ik ben (nog) niet zwanger, dus kan er niet over meepraten!

2. Female

Female Niet meer actief

Ik heb helemaal geen vreemde eetgewoonten gehad.
    Alleen lustte ik in het begin een poos geen koffie.
    En fruit ging er met bakken tegelijk in, terwijl ik nu echt moeite moet doen voor 1 a 2 stuks per dag.

Maar zeep? :rolleyes: . No way ;)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb hem even verplaatst naar 'Films, televisie en nieuws'...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook niet echt rare eetbehoeftes gehad. Ik at gewoon veeeel te veel hihi.

Ik at wel iets van 3 beschuitjes per dag met jam.. heerlijk, en nu heb ik dat al maanden niet meer op.

5. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Mwah, vreemde dingen eet ik volgens mij niet... al hoewel ik altijd vreemd wordt aangekeken als ik mijn pizza rijkelijk bestrijk met Calvé Yogonaise, maar dat doe ik dus ook als ik niet zwanger ben :D

Man-lief gaat zich hier wel regelmatig te buiten aan pindakaas met augurk, liefst met een vleugje tabasco... bah!

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja toen ik zwanger was at ik heel veel suikerspin uit pot (action) maar dat vond ik altijd al lekker :D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.366
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb de eerste maanden ontzettend veel boterhammen met pindakaas gegeten. Als ik dan een 'vreetbui' had, pakte ik dat maar ;) dat leek me niet zo slecht als al die andere dingen die in me opkwamen ;) .
    Maar ik heb altijd al wel dat als ik 1 boterham met pindakaas pak, dat er altijd een tweede volgt. Hoewel ik er nu af en toe 6 op een dag pakte ;)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn verslavind was, beschuit met hagelslag en dan 2 rollen per dag met veel boter en dan dik de hagel, boter vond ik ook heel erg lekker en na het smeren kon ik het niet laten om met me vinger de boter van het mes te stijken en op te eten blerk. :( . ook kibbeling jamie jamie vond ik heerlijk en lust normaal helemaal geen vis.

een vriendin van mijn had de neiging om asbakken leeg te halen, ja echt hoor. ze deed het niet maar had het er moeilijk mee. het as in de asbakken trok haar zo aan terwijl ze toch ook nooit had gerookt. de gyn zij toen dat dit vaker voor kwam maar vrouwen er niet over praten.

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik had niet zo veel voorkeur naar rare dingen. Ik dronk zijn de zwangerschap elke dag 1 liter melk en had meer trek in gebak en zoete dingen dan normaal. Nu drink ik weer normaal melk als daarvoor en snoep nog steeds maar minder.

10. Ik at in het begin heel veel advocade met brood of gemixt met macaroni...egt walgelijk lijkt me dat nu.
    Daarna veel salades met van alles erin gegooid. Ei,tonijn,zalm,sla,mais,wortel enz. en veel dressing.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.825
    4.057
    113
    Hier helemaal geen vreemde eetgewoontens.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik had niet echt vreemde eetgewoontes, ad alleen wel sneller iets als normaal.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb meer dingen die ik nu dus niet wil. Zoals chocola en ijs...behalve dan waterijs...heb sinds n week ineens zin in waterijs terwijl ik dat vroeger niet hoefde (behalve slush pupi die vond ik altijd heerlijk bij erg warm weer). En dan de melk waarschijnlijk. Als je me de kans geeft drink ik die zo n liter op achter elkaar. Dat heb ik met elke zwangerschap gehad.
    Gekke trek? Nee niet echt...geen augurken met slagroom ofzo. Sinds kort wel van die amsterdamse uitjes maar die kende ik voor heen niet en mn vriend is amsterdammer en bracht ze eens mee van de winkel...tja die vond ik lekker. Maar vindt zure haring enzo ook lekker dus ach...zal wel blijvertje zijn.
    Heb wel in t begin eens HELE erge trek gehad in een loempia terwijl ik die gewoon al eeuwen niet gehad had...hoe ik er op kwam? Joost mag t weten! Was ook maar 1 keer en mn vriend heeft die behoefte meteen bevredigt door er 2 te halen voor me bij de chinees :)

Zeep eten...blegh!

14. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hahaha, tja het is moeilijk om te zeggen of die gekke trek (bijvoorbeeld die uitjes) nu opeens van de zwangerschap komt, of dat je die anders ook gegeten had.

Lovewinnie: Hoe zit dat met die sigerattenas? Wat ging je vriendin daar nou mee doen?

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Gatver, wat een combi's ook. Tonijn met banaan? Augurk met pindakaas? What's next? Haring met slagroom. Hier niet hoor en zeep ook niet. Al kick ik wel nu op de deogeur van m'n man, maar niet zo, dat ik het in mn mond wil spuiten ofzo. Meer het opsnuiven van.

Wel waterijs, dat kun je hier niet aanslepen!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze had de nijging om hem uit te likken haha. de kon zich net bedwingen maar zag het net zo als een zwangere normaal bij trek heeft in drop of ijs. je moet je voorsetllen hoe moeilijk het is om er dan vanaf te blijven :( blerk) kan me er ook geen voorstelling van maken

Deel Deze Pagina