ik geef me kleine bv en sinds een paar weken geef ik hem een keer per dag de fles maar dat is de laatste tijd van 1 keer naar 4 keer gegeaan en de borst 1 of 2 keer..Dit omdat hij de borst wel pakt maar er komt veel van dat doorzichtige spul uit niet echt witte melk als eerst..en dat spuugt hij uit en gaat dan na een paar mnt huilen als ik dan de fles geef is hij gelijk stil en begint hij gulzig te drinken..Wat kan het zijn? En is het slecht van mij dat ik me kleine bijv een hele dag geen borst geef en dan alleen snachts is de melk dan niet bedorven zoals iemand me een keer wijs heeft gemaakt.. Graag jullie meningen dank je wel
Zaki, Er is een kans dat je BV terugloopt als je FV gaat geven.. Tot een maand of 9 moet je regelmatig (als in meerder keren gelijk verdeeld over de dag) BV blijven geven om te zorgen dat het op peil blijft. als je nu overdag geen voedingen geeft, is de kans groot dat je niet genoeg melk meer aanmaakt in de nacht. En de BV helemaal stopt.. Als je weer terugwil naar meer BV kun je misschien contact opnemen met een lactatiedeskundige, die heeft daar meer verstand van. Je zult dan in ieder geval ook overdag weer BV moeten gaan geven of kolven.. Dat bedorven raken lijkt me flauwekul.. Dan zou je zelf ook ziek moeten worden..
ja ik vond het al heel vreemd..maar dus als ik me kleine nu overdag vaker aanleg en niet meer de fles geef dan komt het vanzelf weer goed..En als hij nou blijft huilen net als nu als hij deborst heeft gehad en er zit niet veel in..ook dan niet de fles geven?
Ik zou even advies vragen aan de lactatiedeskundige op deze site, want je bv loopt nu ontzettend snel terug. Ik heb enkele tips voor je: - je kindje om de twee uur aanleggen. Dus voeden op jouw verzoek! - Ook 's nachts voeden, of hij nu wakker wordt of niet. Door nachtvoedingen te geven gaat je productie weer omhoog. Ik denk dat je een sterk toeschietreflex hebt en dat het voor je kindje 'te veel melk is'. Nogmaals, ik zou je aanraden contact op te nemen met een lactatiedeskundige!
mischien bevat je borstmelk geen vetten genoeg meer, had dit voor bij mijn zoon. je kan dit normaal gezien oplossen door je eten aan te passen maar is wel een heel proces. je moet dan ook wel elke voeding di je geeft met de fles intussen tijd ook je borsten afkolven zodat de productie blijft lopen en niet teruggaat. maar zou ook voor zekerheid eens advies vragen aan de lactatiedeskundige
Zaki, als ik je verhaal zo hoor, is je BV al behoorlijk afgenomen.. Als je nu je zoontje aan gaat leggen krijgt hij weinig binnen. Wat je kunt doen is als hij honger krijgt, hem aanleggen en een flesje nageven. EN dan zelf verder kolven. zou maximaal 3 uur tussen de kolfmomenten houden, en ook 's nachts kolven.. Maar ik wil je toch aanraden om een lactatiedeskundige in te schakelen. Die weet hier veel meer van, en kan jouw situatie veel beter inschatten! En het is niet makkelijk...
Het is niet mogelijk dat jouw melk bedorven is. Het is nml zo dat jouw melk continue wordt gezuiverd, net als jouw bloed. Toevallig weet ik dit omdat ik laatst een glas wijn wilde drinken en toen ben ik op onderzoek uitgegaan. Het duurt 3 uur voordat de alcohol uit mijn melk is. Het zuiveringsproces gaat continue door dus moedermelk is altijd vers! Ik denk idd ook dat je vaker moet gaan voeden/kolven om jouw productie weer op peil te krijgen! Succes!
Jouw melk die nog in jouw borst zit wordt nooit verkeerd ! En te weinig vetten in de melk bestaat ook niet. Ik zou als jij echt bv wilt blijven geven contact opnemen met een lk. Op dit forum hebben we er een en anders even hier even iemand uit jouw buurt opzoeken.
Precies, zoals hierboven al eerder gezegd, je voeding is altijd goed voor je kleintje! Hoeveelheid is soms wat moeilijker, maar daar hebben we de regeldaagjes voor! (en anders maak je zelf even een regeldagje als je daaraan twijfelt). Maar wat betreft voedingsstoffen, deze zijn echt altijd goed, en laat je daarin niks wijsmaken meid! En ik weet uit ervaring dat als het je maar vaak genoeg verteld word je het nog gaat geloven ook! Maar dat is echt niet nodig hoor! Lekker aanleggen die kleine! En even contact zoeken met een lk kan nooit geen kwaad! Dat is heel fijn, gewoon even iemand die je alles weer uitlegt, die even mee kijkt hoe het gaat, en aanwijzingen geeft die gewoon bij jou passen! Liefs, Hanneke.