Meiden, en dan vooral de BV dames, ik heb ff jullie hulp nodig. Ik wil een medela kolf aanschaffen. Ik twijfel tussen 2. Zal het ff uitleggen. Deze kost 149 euro (nou maakt de prijs me niet zoveel uit). Is een enkele kolf. Is erg stil en heeft een 2 fase stand. Dwz dat hij eerst snel gaat en dus een tsr opwekt.
Deze kost 135 euro. Is een dubbele kolf. Van deze kan je alleen de zuigkracht instellen. Deze maakt ook iets meer lawaai. De tijd dat ik met kolven bezig ben maakt me niet zo veel uit. Op m'n werk kan ik rustig zitten en nu heb ik alleen een handkolf en ben ik ong. 20-30 bezig. Ik zelf heb wel een voorkeur, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.
De swing. Die heb ik zelf ook. Het fijne van een enkele kolf is dat je nog 1 hand over hebt. Maar sommige meiden hier hebben liever een dubbele kolf. Ik vind het fijn dat deze minder herrie maakt, want ik vind het vervelend dat anderen dat ding horen. Ik ben er zeer over te spreken. Gister heb ik 4 keer gekolft op het werk ongeveer 15 a 20 minuten bezig geweest iedere keer, en ik had 590cc in totaal!
Ik zou ook voor de Swing gaan als je me deze keuze voorlegt. Helemaal geweldig is de 'Pump in Style' van Medela, die heb ik. Hij is wel duur, maar is de techniek van de Swing, maar dan dubbelzijdig. Met een beetje oefenen heb je daar ook 1 hand bij vrij.
Heb ook de swing, heel fijn ding, erg stil en gebruiksvriendelijk. Had eerst de mini electric maar die maakt en herrie en ik vond de zuigkracht echt niet prettig.
Thanks meiden. Hier heb ik wat aan! Ik zelf had ook al de swing in gedachten. Ik heb na de geboorte van Tessa een dubbele kolf van medela gehuurd. Vond ik ook erg fijn. En de pump in style lijkt me ook wel wat, maar dat vind ik dan net weer iets te uitgebreid. Ik ga 1 dag overdag werken en moet dan 2x kolven en ik ga 2 avonden werken en kolf dan maar 1x.
De Swing. Ik gebruik hem trouwens met oplaadbare batterijen... lekker makkelijk zonder snoer dan. Voordeel boven de mini electric is (naast het feit dat ie stiller is) dat de motor sterker is, zodat je hem voor meer dan één kindje kunt gebruiken. En je hebt er een speciale stand voor de toeschietreflex op. Zelf zou ik met niet zo prettig voelen bij een dubbele, maar dat is persoonlijk. Ik kan met de enkele nog fotootjes van mijn kleine op mijn mobiel kijken tijdens het kolven, haha!
Ik heb ook de Swing, maar gebruik er een handkolf (Medela Harmony) bij. Ik kolf dus dubbelzijdig met twee verschillende kolven. Ik heb altijd 1 hand vrij, ik doe namelijk het borstschild van de Swing op m'n borst en laat hem even goed vacuüm zuigen, dan doe ik m'n voedingsbeha dicht en voila ik heb m'n hand vrij! Met m'n andere hand gerbuik ik dan m'n handkolf zodat ik met m'n Swing-hand een boekje kan lezen. Zou ik trouwens opnieuw mogen kiezen zou ik toch voor de PISA gaan denk ik, al vind ik dubbelzijdig met de Swing en een handkolf ook goed te doen.
Ik heb beide kolven en moet zeggen dat de mini electric veel meer opbrengst geeft en sneller is ( voor mij). Ik vind het twee fase idee ook niet veel toevoegen, maar ik heb nooit problemen gehad met de tsr. Ik sluit me wel aan bij dat de mini electric een takkeherrie maakt ( de herrie electric) Succes met je keuze! Elise
Hier de swing, bevalt uitstekend, 2-fase werkt hier als een trein. Kosten idd niet naar kijken, alle bv-kosten incl. bewaarzakjes van Medela bijv, kan je allemaal terugvragen van de belasting. ik heb zelf een dubbelzijdige kolf geprobeerd ( de ameda-lactaline),maar door mijn grote cup en doordat jezelf de sterkte in moest stellen, was dat hier geen succes. Ik kolfde toen ook al maandenlang met de Swing en was dat dus gewend.
Jingels: thanks voor je antwoord, maar hoe werkt dat dan met dat terug vragen? Dat wist ik niet. Ik heb vandaag de swing besteld. Hij komt morgen of maandag hoop ik binnen. Natuurlijk laat ik hier ff weten hoe hij bevalt.
Dank jullie wel! Ik ben steeds zo blij met dit forum! Hier kom je nog eens wat te weten. Zal me er eens in gaan verdiepen in die teruggave. Nou ja, m'n vriend dan. haha. Ik ben benieuwd of ik vandaag m'n kolf binnen krijg. I hope so
Ik kreeg uiteindelijk m'n kolf pas dinsdag binnen. Maar ik kan jullie zeggen dat ik erg tevreden ben over de swing! Hij is erg stil en dat vind ik 1 van de grootste voordelen. Ik moet wel wennen aan het zachte borstschild wat erbij zit. Dat is niet doorzichtig en kan dus niet goed zien of m'n tepel in het midden zit. Maar ik heb ook nog 2 van die harde schilden. En dat het enkelzijdig kolven is zie ik niet als een probleem. Nu kan in ondertussen met m'n andere hand m'n vriend bellen en m'n meisje op de achtergrond horen. En wat lezen of zo. Of patience op m'n tel. spelen... Thanks voor jullie hulp!