Dames kleiner dan 1,6m

Discussie in 'De lounge' gestart door adi, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Wel leuk te lezen dat er nog zoveel kleine dames zijn..

Ik woon in Friesland en daar zitten toch heel veel heeeeeele grote vrouwen. Boven de 1.80 :D

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Helga's!!!:D

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben 1.59m en was ook altijd kleiner dan gemiddeld. Bij het cb maakte ze zich daar regelmatig druk om, maar mijn ouders niet. Heel mijn familie is klein, logisch dat ik ook klein ben.

Ik heb het trouwens nooit als lastig ervaren om klein te zijn. Soms krijg ik wel eens bijzondere reacties, maar sommige mensen moeten nu eenmaal altijd iets stoms zeggen...

4. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik krijg er ook nooit opmerkingen over. Maar ik draag wel vaak hakken van gemiddeld 7-10 cm.....

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben 1,58 en geen groeiachterstand oid,nooit geen problemen mee gehad alleen bv in de supermarkt en iets staat heel hoog...;)
    Kreeg altijd te horen dat mensen me schattig vinden :p
    Mijn dochter is inmiddels even lang als ik maar zal waarschijnlijk iets langer worden.

6. adi

adi Niet meer actief

Ze is nu 91cm met 3,4 jaar.
    Qua lengte ligt ze nu rond de -2 lijn. Als dit haar lijntje zou zijn, zou ik me helemaal geen zorgen maken, dan wordt het een klein meisje, zo tussen 1,54 en 1,6m.

Maar ons zorg (en die van de ka), is dat M al 1,5 jaar maar blijft zakken in haar lengte-curve. 1,5jaar geleden zat ze qua lengte bijna op de gemiddelde lijn. Dat is een super lengte voor een baby geboren met 38cm.
    Maar toen ging ze zakken. Eerst dachten we dat haar lijn stabiliseert en dat ze gewoon wat lager gaat zitten en vervolgens die lijn gaat volgen. Maar dat is niet zo, ze groeit steedt langzamer.
    Als haar broer en zus bijv in een half jaar 3cm zijn gegroeid, is zij maar 1cm gegroeid. En dat is zorgwekkend.

Zolang ze blijft groeien gaan bij de ka geen alarmbellen af, maar ze wordt wel goed in de gaten gehouden. We hebben haar schildklier, hart, hersennen, longen en bloed laten controleren en ze is gelukkig gezond. Het kan zijn dat ze te weinig groeihormoon aanmaakt, maar dat wil de KA controleren als ze iets ouder is.

7. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste meisje is klein en wordt ook tussen de 1.50-1.60 geschat, als ze dr lijntje zo blijft groeien als dat ze nu doet.
    Ze groeit heel erg langzaam en zit nu op de -2,5 lijn kwa lengte voor haar leeftijd.

Vorig jaar hebben we een clonidine test gehad om te kijken of ze wel groeihormonen aanmaakt (vreselijke test en sindsdien is ze bang voor ziekenhuizen :() haar lichaam maakt wel groeihormoon aan maar heel langzaam.
    Ze blijft nu tot haar 6e jaar onder half jaarlijkse controle bij de kinderarts om haar lengte groei in de gaten te houden en mocht die achterblijven dan mogen we een keuze maken wat we gaan doen kwa groeihormonen.

Zal het hele topic even doorlezen, want ben bij pagina 1 blijven steken haha

8. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is bijna 3,5 jr en 89 cm.

9. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

#49 Lindanails, 28 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2012
    Ik ben zelf 1.62...ook een kleintje, maar nooit last van gehad. Alleen soms lastig in supermarkten..als ik bij de bovenste plank moet ;)

Zelf ben ik dus klein..de kleinste van de hele (grote) familie. Mijn zoon (prematuurtje 32 weken) is wel groot (13 jaar, bijna 1.80, schoenmaat 46) Hij gaat richting de 2 meter straks...

10. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Hihi, dat is ook precies mijn lengte! En niets om te onderzoeken, omdat mijn oma en moeder ook vrij klein waren. Mijn zussen zijn ook rond mijn lengte. Heb ook wel eens moeite met hoger bereikbare plaatsen. Gelukkig heb ik daar mijn man voor, hij is juist erg lang: 1,97 m!
    Wel ben ik erg fors en ons kindje liep met de 20 weken echo 1,5 week voor op groei. Morgen krijg ik weer een groeiecho en over 5 weken weer. Nu keken ze er al niet vreemd van op, juist vanwege het forse van mij en mijn man.

Overigens krijg ik er ook geen opmerkingen over.

11. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Hoe wordt die test uitgevoerd? En op welke leeftijd is de test uitgevoerd?

12. adi

adi Niet meer actief

ik ben ook 1,61m en vind mezelf dan weer niet heel klein.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben zelf 1.59.
    Vroeger wel veel geplaagd maar dat vond ik niet erg.
    Ik was echt goed in sport en kon keihard rennen.
    Op 1 of andere manier dwong ik daar toch wel respect mee af.

Mijn dochters zijn al een hele tijd langer als mij, terwijl mijn man toch ook niet echt megagroot is.
    Oudste zoon is ook klein maar krijgt nu net een groeispurt, dus we wachten maar af hahaha.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ken je deze sites Adi?

TNO - Groeicalculator

TNO - Groeicalculator

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Hier is de verwachting dat zoonlief 1.80 wordt en dochter 1.65

Prima dus.

Met een hele kleine moeder ( ongeveer 1.58) en een gemiddeld grote vader ( 1.85)

16. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een kleine mama van 1,59m. Als kind ook altijd klein geweest, er in de gaten gehouden door KA, maar nooit uiteindelijk overwogen om groeihormonen te geven.

Mijn oudste dochter is ook heel klein, 93 cm bij 4 jaar. Haar 2,5 jarige zusje heeft haar bijna ingehaald... Ze is altijd een hele slechte eter geweest en heeft waarschijnlijk veel groei daardoor gemist, ze wordt in de gaten gehouden door de KA, maar die heeft het nog niet over groeihormonen gehad.

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    waar zitten jullie 'kleintjes' ik kom in mijn omgeving bijna echt alleen maar lange mensen tegen, zelf val ik wel net iets buiten, ik ben 1,64. maar voel me toch altijd wel erg 'klein'.
    herkenbaar wat ik bij veel van jullie lees, ik was ook tot eind lagere school, echt niet de kleinste, maar helaas daarna kwamen er weinig cm bij en bleef ik klein en werd de rest steeds langer....

mijn oudste zoon, net 4 is en was meteen al erg lang, bij geboorte 3730gram en 53cm en loopt altijd ver boven de gemiddelde lijn, hij is nu bv 116. en onze jongste is een kleintje, bij geboorte 3600gram en 48cm, en die loopt nog steeds altijd ver onder de gemiddelde lijn, vorige paar keer ook nauwelijks gegroeid.
    heb de lengt van oudste laten bereken door cb, maar hij zou maar rond de 1,70 worden, mijn man is trouwens 1,85. ik denk zelf eerlijk gezegd dat die metingen niet helemaal correct zijn. ik kan het niet verklaren waarom mijn oudste dus altijd ver boven de curves [wel stabiel] uit blijft groeien, nu al zo lang is en dus eigenlijk maar heel klein zal blijven [voor een man] ach we zien het wel, lengte is ook maar een getal, toch?!

18. adi

adi Niet meer actief

#58 adi, 28 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2012
    Ik ken deze calculator. Volgens onze kinderarts geeft het voor de jongens wel een redelijke indicatie. Alleen voor de meisjes houdt het geen rekening met de verwachte menstruatieleeftijd en nog andere factoren die het meisje van de moeder kan erfen (hoeft natuurlijk niet).
    De berekening die onze ka heeft uitgevoerd houdt hier wel rekening mee + ze keer naar de ontwikkeling van de curve.

Als M deze lijn blijft volgen is er natuurlijk niks aan de hand. Anders is het ook geen ramp, zolang ze niet al te veel nadelen zal ondervinden van haar lengte en gezond blijft.

Zij eet overigens heel goed en gezond. Op dit moment is ze net iets te zwaar voor haar gewicht, maar dat komt niet omdat ze te veel eet, maar te weinig groeit in lengte.

19. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    #59 flower28, 28 nov 2012
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
    Toen we de test kregen was ze 2,5 jaar.

Ze moest 's ochtends nuchter komen en werd er infuus geprikt, daarna haalde ze uit het infuus bloed (dus ze hoefde niet elke keer apart geprikt te worden gelukkig!). Daarna kreeg ze medicatie en 30 minuten daarna werd er weer bloed afgenomen. Dat herhaalde zich in totaal 6 of 7x dat ze om de 30 minuten bloed afnamen.
    Al die tijd moest ze nuchter blijven, alleen mn dochtertje heeft de pech dat het infuus steeds niet goed in een ader werd geprikt dus moest een paar keer opnieuw :(. En dr bloed stroomt bijna niet (vorige week met een bloedonderzoek was het weer drama van de 6 buisjes kregen ze maar 2 vol) dus ze moesten steeds in dr arm drukken dan het bloed een beetje ging stromen, het bloedafnemen duurde op het laatst 15 tot 20 minuten en toen hadden ze net genoeg. Was echt vreselijk om haar zo te zien, gelukkig werd ze erg slaperig van het medicijn en sliep ze tussendoor steeds even.
    Als ze makkelijker geprikt kon worden en dr bloed gewoon normaal door stroomde was het veel sneller gegaan en was het minder traumatisch geweest voor dr.

Hier is ze ook te zwaar voor haar lengte, ze is nu 13 kg dat is gemiddeld maar ja als je lengte op de -2.5 lijn licht is het uitverhouding. Al vond de kinderarts het geen probleem gelukkig, ze eet ook heel weinig overdag dus daar kan het niet aan liggen :D

20. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een kleintje zeg, mn dochtertje zal ook ong 93 cm zijn met 4 jr (de laatste jaar is ze ook maar 3 cm gegroeid) fijn dat ze wel in de gaten word gehouden. Mocht de kinderarts toch twijfels hebben is ze in goede handen.

Deel Deze Pagina