baarmoederhals

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sara24, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara24

sara24 Lid

10 okt 2010
    16
    0
    0
    hey dames

een tijdje geleden had ik een topic geopend dat ik bij de 20 weken echo hoorde dat mijn baarmoederhals verkort is en nog 2,4 cm is.
    die week daarna voelde ik mn niet lekker en had het gevoel alsof ik ongi ging worden , vertrouwde het niet ben naar het spoed gegaan, daar werd mijn gyno opgeroepen en kon ik bij haar terecht, weer een echo en daar uit bleek dat de cervix nog korter was geworden naar 1,8 cm sindsdien lig ik in het ziekenhuis met platte rust en alleen enkel om op te staan om naar de wc te gaan.
    ik maak me nu erg zorgen, zijn er dames die dit hebben meegemaakt?

ps zijn er ook dames die een cerlage hebben gehad , en helpt dit?

liefs sara

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jeetje, heftig! Wat goed dat je op je gevoel afgegaan bent en naar de spoed bent gegaan....

Je verhaal doet me heel erg denken aan het volgende;

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/229921-helpen-jullie-door-heen.html

Kort samengevat: Daan4 had bij 20 weken echo al 2 cm ontsluiting, heeft toen ook een clerage gekregen, heeft tot 34 weken bedrust gehad en toen bevallen van een zoontje... Dus ik hoop dat je je aan dat topic op kan trekken!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat klote zeg, ik heb het ook gehad met 22 weken. Ik weet niet precies hoe kort die was, ook rond de 2, en ook had ik 2 cm ontsluiting. Er is bij mij nog een cerclage geplaats om de baarmoedermond. Dit doen ze normaal niet meer met dit termijn zei de gyn maar als we niks zouden doen dan zou ik waarschijnlijk bevallen.

Uiteindelijk ben ik wel bevallen met 28 weken.

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Ik wens je heel veel sterkte want ik kan me voorstellen dat je erg onzeker bent. Hou je echt aan je bedrust. Dat is nu zo belangrijk!

4. sara24

sara24 Lid

10 okt 2010
    16
    0
    0
    hey jada08

jij bent dus bevallen op 28 weken, en ging het toen wel goed met de kleintjes? lag jij ook plat of was je er te laat achter gekomen.
    lig nu plat en heb elke week een echo om te kijken of het niet nog korter is geworden.

liefs sara

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja met de jongens ging het allemaal prima in mijn buik.

Ik had bij de 1e opname ( rond 22 weken) dus een cerclage gekregen,heb toen 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen mocht ik naar huis maar wel met bedrust. We hadden toen geregelt dat ik een bed in kamer zou krijgen. Mocht alleen uit bed om naar de wc te gaan en te douche.

Met 26 weken weer een echo en toen was de baarmoedermond zo verkort dat ik op moest worden genomen in een academisch ziekenhuis. En uiteindelijk dus bevallen met 28 weken.

al die tijd deden mijn jongens het prima in mijn buik. Gelukkig waren ze flink gegroeid door mijn bedrust.

Het is een heftige periode geweest maar het gaat nu met beide jongens heel goed.

Krijg jij nu een cerclage? En je mag dus niet naar huis? En daar bedrust nemen?

6. sara24

sara24 Lid

10 okt 2010
    16
    0
    0
    weet nog niet of ik die cerclage krijg , maar ze heeft er het wel erover gehad, ja ben hier nu al 2 weken , ze willen het in de gaten houden vandaar dat ik moet blijven.
    maar die longrijping spuitjes vanaf welke week krijg je die?

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kreeg die met 26 weken omdat ik toen werd opgenomen. Volgens mij doen ze het ook vanaf 24 weken maar dat weet ik niet zeker. Zou het even overleggen vanaf wanneer dit kan want het is denk ik wel belangrijk dat dit gebeurd.

Is je buik verder wel rustig of heb je geen weeen gehad?

8. sara24

sara24 Lid

10 okt 2010
    16
    0
    0
    ja heb weleens een harde buik , maar niet al te vaak, nee geen weeen , wordt elke ochtend aan de ctg gezet , maar ziet er goed uit.
    ja ik ga wel eens navraag doen over die spuitjes.

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik heb met 22 weken een cerclage gekregen omdat ik ontsluiting en weeen had. Twee weken later bevallen van *Jurre.

10. sara24

sara24 Lid

10 okt 2010
    16
    0
    0
    hey bramtim

dat is vroeg, en hoe gaat het nu met haar?
    heb jij toen die spuitjes ook gehad.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik stap hier even op in; als er een naam van een kindje staat gevolgd door een sterretje* dan betekent dat dat het kindje er niet meer is...

12. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sara

Dit moet nu een hele spannende en onzekere tijd voor je zijn. Ik weet hoe je je voelt. Bij mijn dochter braken mijn vliezen bij 25+6 en uiteindelijk is ze 6 dagen later geboren. Ik heb meteen longrijpingsspuitjes gekregen. Helaas is mijn dochter na drie weken neonatologie overleden. Bij mijn tweede zoontje kwam de bevalling bij 27+1 spontaan op gang en binnen een paar uur was hij al geboren, dus de longrijpingsspuiten hadden geen tijd gehad om goed in te werken (2 spuiten = 48 uur). Helaas overleed hij ook na drie weken.

Bij deze zwangerschap heb ik met 13 weken een cerclage gekregen, omdat mijn baarmoederhals te soepel was. Ik ben nu net over de termijn van mijn dochter en zoon heen, maar het blijft spannend.
    Als je wilt kan je 'meeschrijven' bij het topic Preventieve Cerclage bij Prematuur.

Ik wens je heel veel sterkte en succes en ik hoop dat de bedrust je goed zal doen en dat je straks een wolk van een zoon/dochter mee naar huis mag nemen!

Deel Deze Pagina