Hoi dames, Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat bij jullie de reden is of was van t moeilijk zwanger kunnen worden. Ik lees veel dat t ligt aan het zaadkwaliteit of het ontbreken daarvan. Ik hoop op reacties. Onbegrepen infertilliteit: Mien(tot nu toe) Slechte eicelkwaliteit: Slechte zaadkwaliteit: Geen zaad aanwezig: Vervroegde overgang: Endometriose: Als er nog andere oorzaken zijn, willen jullie dat er dan bij zetten? Liefs
Ik heb PCOS, mijn man een verminderde zaadkwaliteit. En er treedt ook nog eens geen bevruchting op, als je mijn eicel en zijn zaadjes bij elkaar doet. Dus drie medische problemen, helaas... Maar gelukkig wel een prachtige dochter gekregen met behulp van ICSI. Succes!
De reden is mijn man ... hihi. Nee hij is door niet ingedaalde teelballetjes, en veel te late operatie eraan, sterk verminderd vruchtbaar
Ik heb PCOS (denk dat die nog wel in het rijtje thuis hoort want er zijn hier best veel met PCOS geloof ik) en endometriose.
Vanwaar deze vraag? Er kunnen trouwens veel meer oorzaken zijn, ik noem ff: geen eisprong, immuunproblemen, schildklierproblematiek, luteale fase problematiek, afwijkingen aan de baarmoeder, vitaminegebrek etc etc Hier speelde: 1. vervroegde overgang 2. schildklierproblematiek (met anti-tpo) 3. (wss) problemen met vitamines 4. LUFeieren 5. LF probleem 6. Een te sterk immuunsysteem
hier omdat mijn man geen zaad heeft, dat hebben ze wel kunnen halen uit de bijbal. een tese operatie. de oorzaak waarom het niet via de normale weg naar buiten gaat is onbekend
Bij ons is geen enkele oorzaak gevonden... wel ben ik 38 inmiddels. nu bezig met IVF mnc van de INeS studie.... Weet iemand of late menstruatie (ik was bijna 17 toen ik voor het eerst ongesteld werd) er iets mee te maken heeft? heb ik wel eens gehoord... liefs Missy Bee
onvruchtbaarheid van manlief.....komt niet vaak voor (meestal verminderd vruchtbaar). Man heeft geen zaadcellen in zaad, maar we hebben nog kleine hoop (zie mijn banner/onderschrift)
Ik heb PCO en naar 3 IUI, en 3 jaar bezig, kwamen ze er achter dat mijn man niet van de snelle zaadjes heeft. Ben bij de 5de IUI zwanger geworden.