Dit topic gaat vast verplaatst worden, maar ik hoop nog op een paar bruikbare reacties voor ik naar m'n werk ga, dus ik plaats 'm stiekem even hier . Een maand of 4 na de geboorte van mijn jongste ben ik de pil weer gaan slikken, ik kreeg een generieke variant van microgynon 30. Hiermee had ik echter steeds doorbraakbloedingen, dus toen heb ik weer de officiele merkvariant gekregen. Vorige maand ben ik in de eerste week de pil een paar keer vergeten en ben toen maar even een maandje pilloos gegaan. Nu wilde ik vanochtend weer beginnen met een nieuwe strip, blijkt mn doosje leeg (lekker bezig.... ). Maar ik heb nog wel een stripje van de generieke versie liggen. Zou ik die nu gewoon een maandje tussendoor kunnen slikken? Het zou in principe vrijwel hetzelfde moeten zijn, of ben ik dan te veel aan het rommelen? Het lukt me vandaag nl niet meer om een apotheek te bereiken, dus dan ga ik maar nog een maandje zonder, maar da's natuurlijk wel vrij onhandig.
Is er niemand die de pil voor je kan ophalen bij de apotheek? Als je hem al een keer eerder hebt gehad kun je die gewoon ophalen (bij ons iig wel).
Of het goed is weet ik niet, maar ik heb het ook gedaan. Ik kreeg nog drie stippen mee van mijn stiefmoeder haar zus. Ook goedkope variant van microgynon en vond het zonde om het te laten liggen, dus heb die opgemaakt en daarna weer de duurdere variant genomen. Geen problemen gehad.
Ja, die kan je gewoon gebruiken. Je bent wel een maand pilloos geweest, en als je op de eerste dag van je menstruatie begint beschermt de pil meteen. Begin je op een andere dag, dan 7 dagen condooms erbij gebruiken.
Als je op eerste dag menstruatie begint dan is het gewoon betrouwbaar, maar misschien heb je wat meer kans op doorbraak bloedingen. Ik ben soms nog eigenwijzer; als mijn man bv op dag 10 van mn pilstrip op reis gaat voor 2 of 3 weken dan slik ik de rest van die maand niet af want dan raak ik toch niet zwanger als hij niet thuis is na de menstruatie dan weer opnieuw beginnen.