Idd zoals eerder werd gezegd komen Audi en Volkswagen(Seat ook) van dezelfde fabrikant. Ik ben zelf echt Audi-fan en wou graag een A1. Maar het werd toch een Polo Bluemotion ivm de ruimte. Deze was super zuinig! Dus ik zou ook kijken of je de ruimte kan missen. Denk aan een kinderwagen bijv? En de Audi A1 wordt vaak geleverd met 3 deuren wat we ook niet praktisch vonden.
Audi en Volkswagen, Seat komen allemaal van dezelfde fabrikant. Zoals al gezegd word. Audi is een duurdere versie van Volkswagen dus onderhoud is wat duurder. Seat daarin tegen is een goedkopere versie van Volkswagen. Ik zelf zou voor de polo gaan je heb daar iets meer ruimte in dan de A1. Daarbij is de Audi luxer dan de polo. Dan kijken naar de kosten als je van diesel naar benzine gaat word dat voordeliger? Wegenbelasting vaak wel. Maar verbruik van de auto is ook de kilometers die je rijd en hoe zwaar je rechtervoet is. Rij je veel snelweg of binnendoor met stoplichten het telt allemaal mee. Ik zelf heb een vw golf onder me kont en kan 650 km rijden. Maar heb een 1.4 benzine. Ohja en niet geheel onbelangrijk maak een keus waar jij je goed bij voelt het zou zonde zijn om geld aan een auto uit te geven als je er geen plezier mee heb. Succes met je keus.
Hier een polo 1.2 tsi benzine Met volle tank kunnen we 900/950km rijden Tenminste dat is wat de dashcomputer aan geeft maar het is maar net hoe je rijd, voor 55/60€ heb je een volle tank Ben er erg tevreden over Familie heeft een audi diesel en is totaal niet tevreden, ze willen hem de deur uit doen omdat hij veel zuipt
Wij hebben altijd een Audi gehad, eerst A6 toen Q7. Heerlijke auto's, De volgende auto wordt weer aan A6 (nu even een uitstapje naar Mercedes, wat ook heerlijk rijd!) A1 als leenauto een keer mee gekregen, en het rijd zoals je van Audi mag verwachten, Heerlijke wegligging, fijne opties, maar man man wat een kleine auto. Ik met mijn 165 vond m toch heel krap.. met z'n 4tjes in de auto ging niet eens. Paste geen kinderstoeltjes achterin, of mijn man moest gaan lopen) Geen succes dus. Voor een van mijn medewerkers heb ik een polo aangeschaft, blue motion diesel, Rijd echt heel zuinig! Veel meer ruimte tov de A1. Dus ik zou als je meer ruimte wilt zeker voor de polo gaan!
Mijn man rijd een A3 limousine in diesel variant en die zuipt totaal niet. Overigens ook nieuw gekocht bij de dealer. Misschien dat het de oudere modellen zijn die zuipen maar onze auto's rijden best zuinig.
Wow wat veel reacties wat fijn! Ik heb besloten toch voor een a1 te gaan. Dat is de auto die ik altijd al heb Gewilt. Maar heb zeker wat aan jullie reacties gehad. Ik had zelf wel al ervaring met Audi en Volkswagen alleen nog niet met de a1 dus qua comfort en luxe was ik zeker al op de hoogte. Nogmaals bedankt dames!