Gelukkig heb ik nooit meegemaakt dat mensen mij vroegen of ik zwanger was of niet... of nou ja, een keertje maar dat zie ik niet zo (of ik wil het niet zo zien ) Ik was met een vriendin op de 9 maandenbeurs, zij was zwanger, ik niet. Dus we lopen daar en er komt zo'n man van een kraampje naar haar toe (want overduidelijk) en vraagt daarbij met lichte twijfel of het ook voor mij bedoeld was. Ik ben dus ook behoorlijk aan de dikke kant maar probeer m'n buik altijd wel te verdoezelen. Maar goed, ik voelde me niet heel lullig ofzo, ik had net zo goed een week of 12 zwanger kunnen zijn maar dat je het nog niet zag... das 't risico van het vak he, op zo'n beurs Wat ik altijd wel heel erg vond is dat 'vrienden' van ons (momenteel hebben we vrijwel geen contact meer) heel vaak riepen dat bijvoorbeeld Linda de Mol zo'n enorme vetklep was, of wie dan ook... Dan voelde ik me altijd heel klein worden. Kom op he, je hebt je ogen toch niet in je zak of wel? Zie mij, zie Linda. Hoe dúrf je te beweren dat zij dik is terwijl ik er met tientallen kilo's meer bij zit. Verder heeft mijn oma altijd hele leuke opmerkingen, maar die mag ze van mij naar een plek brengen waar nooit de zon schijnt. Heb ook wel een paar keer een opmerking gemaakt (ik heb tenminste lekker veel om van te houden enzo) maar die komen gewoon niet over. Sneu hoor, ben je zo oud, kan je nog alleen maar in kilo's denken.
het is idd wel heel erg als dat gezegd wordt lijkt mij. Ik snap ook niet waarom mensen dan moeten zeggen, de meeste zwangeren laten het op de een of andere manier wel doorschemeren hoor. Ik heb iets soortgelijks gehad, toen ik net bevallen was van mn moppie, maar dat ging niet echt over mn postuur. Ik liep een weekje na de bevalling even alleen door het kruidvat en vriendlief was bij de kleine. Toen kwam er een vage kennis naar mij toe, van o wat erg meid!!! Ik snapte er geen moer van, tot bleek dat ze dacht dat mn kindje niet meer leefde ofzo. Hallo, mag ik niet even alleen op stap. Toen zei ze: tja je liep ook zonder kinderwagen.
erg herkenbaar! Mijn zusje is zo, die zit altijd te klagen hoe dik ze wel niet is en dan pakt ze zo die ene rol die ze kan vinden (want dik is ze natuurlijk niet, ze heeft een BMI van 23 ofzo dus kan je niet echt dik noemen) en dan zegt ze ook; ik ben zo lelijk en moddervet. En bedankt he zus, ik zeg dan met een knipoog; jemig wat voor een walrus ben ik dan niet zeg! Ik heb 115 kilo gewogen (na de eerste zwangerschap) en ben zelfs op mijn slankt nog zwaarder dan haar, gelukkig lijk ik vrij dun omdat ik lang ben en het meeste bij mijn kont en heupen zit. Ik heb haar gewoon gezegd dat dat niet erg leuk is om te zeggen als je als "walrus" erbij zit, natuurlijk mag ze aan haar lijn denken en sporten e.d. maar zo ontzettend gaan klagen over je gewicht terwijl je gewoon goed eruit ziet en je (veel) dikkere zus erbij hebt zitten is gewoon ego naar mijn mening...
Wat vervelend en 'nee, het is niet leuk'!!! Pfff sommige mensen zijn toch zo dom soms he... Hier is het niet over -dik- zijn, maar over er -jong uitzien- en daar baal ik ook van hoor! Ik heb een tweelingszus en we zijn 27 jaar, zijn heeft al 3 kindjes en ik 1'tje. Gisteren waren we aan het shoppen met mijn babytje en kwam er een meisje vragen of wij meededen aan 'Tienermoeders' een programma op de vlaamse tv! Niets dus we zijn 10 jaar ouder! En ok we zien er jong uit maar echt geen 17 he! Pfff dat krijgen we vaker te horen, bijvoorbeeld in de bioscoop... door 16jarige tuttelbelletjes nota bene! Maar acht, ik KON gisteren gewoon niet boos zijn op dat meisje, twas zo een lieve, maar toch... niet leuk!
hihi als je straks 37 bent ga je eindelijk het voordeel van jong eruit zien inzien maar kan me voorstellen dat het NU vervelend soms is!
Hier nog eentje hoor dames , gelukkig is het alweer lang geleden dat het mij gevraagd werd.... ok niet helemaal waar besef ik me nu, 4 weken na de bevalling nog toen ik met onze 3 jarige dochter op het CB was zonder de jongste riep een moeder keihard door de wachtruimte terwijl ik met mn dochter sleepte; 'Is niet niks he als je zwanger bent'. Belachelijk, zeker van een 'mede-stander' zou ik denken; hallo, als je het niet zeker weet...? ZEG het dan ook niet. Ze kon volgens mij wel door de grond zakken toen ik zei dat ik net bevallen was. Daarentegen kan ik het me dan nog wel enigzins voorstellen, ik was nog niet helemaal 'terug gedeukt' zeg maar... sterker nog; dat ben ik nog niet, dus lang leve de corrigerende hemdjes die ik dus stug draag waardoor ik er nu niet meer zwanger uitzie. Maar helaas is mijn buik nu zo'n rommel dat ik dus aan het sparen ben voor een buikwandcorrectie. Bij mij zit het ook echt alleen maar op mijn buik en verder nergens... (alhoewel ik vandaag het compliment kreeg dat ik er zo snel weer slank uitzie, dat hoor ik dan ook wel weer graag ondanks mijn hemdje ). Aan de voorkant lijk ik gewoon plat trouwens, het zit echt wat meer aan de zijkant, hebben jullie dat ook? Boehoe, ik wil van mn buik af, hahaha.
nee op verkeerde dagen lijk ik van alle kanten echt zwanger het is ook geen "rol" ofzo maar echt een zwangere buik, zelfs de huisarts vind dat, hij heeft zelfs een echo laten doen hij vond het ook zo raar hij zegt ik zie veel mensen met een "spekkie" teveel maar niet zo'n duidelijk zwangere buik... ach ik moet gewoon even wachten, eerst weer even dik worden en dan laten we het mooi verhelpen!
trouwens voordat ik ongesteld moet worden en rond eisprong is mijn buik altijd dikker, ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel eens misbruik van heb gemaakt als mensen het toch denken heb ik geen zin om ze altijd te verbeteren dus soms laat ik het even zo...
Heb ik ook als ik ongesteld moet worden . Ik heb niet echt een rol aan de voorkant, het is meer... mja.. geen idee... een ophoping van teveel vel lijkt het wel, kan het ook zo vastpakken en dan is het echt 'vel' , vind het zo erg, maar ik kan er niks aan doen... is ook niet weg te trainen, is ook geen vet.. naja... ik ben gezond denk ik dan maar...
ja maar snapt wel dat het rot is hoor, maar je mannetje is pas 3 maanden he geef het even de tijd om allemaal weer wat meer terug te "veren" hihi
oh hier ook een buik hoor nog niert zwanger maar zit aan de hormonen...dus moet elke avond mijn vetrand laten zien om er een spuit in te zetten.....
Ondanks dat ik maar 48 kilo ->) weeg, heb ik ook zeer regelmatig een buikje, doordat ik net gegeten heb of door mn PDS. Ze vragen het niet aan mij, maar je hoort gewoon "Oh zo jong en dan al zwanger.." Pff.. 1 keer was dat wel grappig. Samen met mijn schoonmoeder moest ik op 2 kleintjes passen, 1 van 2,5 en 1 van 8 maanden. Had ook nu weer een aardig buikje door de PDS.. Komt er een vrouwtje "zo jong en nu al zwanger van de 3e?" toevallig had ze het tegen mijn schoonmoeder..
@within hoe lang ben je dan??? @isademi je hebt idd echt een klein buikje (niet negatief bedoeld!!) verder ben ik jaloers op je figuur ik zou er een moord voor doen haha. Ik ga proberen later ook nog even een foto van mn buik te plaatsen. Keek vanochtend weer in de spiegel en man wat voelde ik me lelijk en dik vooral door mn heupen. En als ik dan gisteren oude foto's terug zag dat ik nog gewoon een bikini aan kon...*zucht*
hier nog een. Moet zeggen dat ik er ook een potje van maak de laatste tijd maar goed dat even terzijde. Ik heb na 3 kids ook 30 kilo extra mee te zuilen helaas, en dat is aan me buik ook echt te zien. Ben 1,63 en weeg 87 kilo pfffffffff......ben al met de zoveelste poging bezig om te lijnen, maar het wil gewoon echt niet. Moet overigens wel vanwege gezondheidsproblemen in de familie maar het lukt me maar helaas niet!!!
Ik heb het zelf niet (nou ja, nu heb ik wel een buik(je) natuurlijk, maar ik bedoel in niet zwangere toestand), maar mijn nichtje heeft ook al een paar keer zo'n opmerking gehad. Haar zoontje is 3 dagen ouder dan mijn dochter (van april 2010) en toen hij zo'n 6 maanden was had ze op MP een mooie mamafiets gezien, dus die ging ze ophalen bij de verkoopster. Zegt dat mens tegen d'r "Zo, je bent er wel vroeg bij hè". Dus mijn nichtje nog heel verbaasd "Hoezo? Over een paar maandjes kan mijn zoontje wellicht al wel mee op de fiets" Maar ja, die mevrouw dacht dus dat ze nog zwanger was... Nu is het ook wel zo dat mijn nichtje echt nog een behoorlijke buik heeft, maar come on...ik maak dus nooit opmerkingen waarmee ik suggereer dat iemand zwanger is, juist omdat ik dus bang ben dat iemand dan helemaal niet zwanger is.
Heel herkenbaar ... heb dat zovaak meegemaakt. Na mijn laatste zwangerschap zijn er nog wat kilo's blijven 'hangen' die er maar niet af wilde en die zaten voornamelijk bij mijn buik waardoor het soms dus echt leek alsof ik nog zwanger was
wij kwamen afgelopen weekend een vriendin tegen die een nogal "vatsige" buik had. dus niet bol maar echt een beetje blubberig. maar die was dus wel zwanger. ze zag er ondanks die dikke buik niet zwanger uit hoe leg ik dit nou eens goed uit?