Hierbij weer een nieuw deel van ons topic, oude was bijna op 5000 berichten. Kunnen we hier weer verder kletsen. Even link naar oud topic om het makkelijk weer terug te vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/369410-wie-meer-35-deel-4-a-495.html#post15070323
Nee voorstellen is voor jou niet meer nodig! Maar er zijn nog meer meiden die eerst akkoord moeten gaan.
je bent van harte welkom hier! we hebben een beetje een shift gehad in dames en sommige dames met jong kind (oa ikke) hebben af en toe wat minder tijd om hier te posten.....
Oeh zijn we al toe aan een deel 5? Ik verhuis ook weer mee hoor. @Pink: welkom! Tuurlijk is er wat mij betreft nog plek voor een nieuwe. Ik zal me even voorstellen. Ik ben dus Jeetje, word 37 in juli en ik ben nu bijna 5 jaar getrouwd met mijn Turkse man. We zijn sinds 18 februari dit jaar de trotse ouders van een dochtertje! We wonen in Istanbul en hebben ook nog een kat en twee valkparkieten. Ik ben freelance vertaler van beroep. Nou, dat was het wel zo'n beetje. Alweer 22 maanden bezig voor de tweede las ik? Je geduld wordt aardig op de proef gesteld. Ik hoop dat het snel mag lukken! Ik hou het verder even kort. Morgen vliegen we naar NL! Super spannend. Ik hoop echt dat alles soepel zal verlopen en dat M.ila in haar hummetje zal zijn. Ik vind vliegen zelf altijd nog steeds een beetje eng, maar ik hoop dat ik mijn zenuwen een beetje kan bedwingen, want denk dat ze anders misschien onrustig van me wordt. Nou, ik ga nog even strijken en verder inpakken. O, ja, aankomend weekend kan ik in ieder geval niet voor de date. De andere weekenden zijn nog wel vrij! Spreek jullie weer vanuit NL!
Ook ik ben weer present! Goede vlucht morgen Jeetje Mijn omgang is weer veranderd.. dus ehm.... ik ben even t overzicht kwijt maar dat geeft niet, als t volgend weekend is kom ik met smurf
Pink, we wachten af....maar komt vast goed hier! Jeetje, spannend meid! Zal aan je denken en hoop dat jullie een goede vlucht hebben.
@Pinx: natuurlijk ben je welkom, hier! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. @Jeetje: goede reis toegewenst! Jullie kleine meid voor het eerst op NL bodem!
Welkom Pink! Ik klets hier niet meer zoveel mee, ben het beetje zat wat betreft zwanger worden, babies enzovoorts. Heb geprobeerd een brusje te krijgen voor mijn dochter wat niet echt wil lukken. Bewust geen medisch circuit. Deze zomer wordt ik 40 en ik denk dat ik er dan helemaal een punt aandraai en eindelijk weer eens gewoon verder ga met leven en genieten van wat ik heb.
Goede reis, Jeetje! Dus eerste keer met M.ila in Nederland? Bijzonder hoor, hoop dat jullie een fijne tijd gaan krijgen!
Ook ik ben er weer. @Pink: Welkom hier! Uiteraard mag je meebabbelen Ik ben moeder van 4 grote kinderen(uit een vorig huwelijk), ik ben hertrouwd en probeer met mijn man nog een kindje te krijgen.We hebben helaas 3 miskramen gehad en hebben de moed een beetje opgegeven eigenlijk. Gisteren zijn manlief en ik beiden 44 jaar geworden(en we waren 1 jaar getrouwd),dus blijkbaar zijn we toch te oud @Jeetje: ik hoop dat de vliegreis meevalt en geniet van jullie verblijf in Nederland!
Goedemorgen meiden Ik heb mijn laatste berichtje net nog in het oude topic gezet. Zal het wel even hier plakken, anders moet ik alles opnieuw typen. Jeetje goede reis, ik hoop dat het allemaal heel soepeltjes verloopt met M.ila! Pink welkom, er is altijd plek voor iemand erbij hier dus kom gezellig mee kletsen. Ik ben 38 en single. Al een aantal jaar bezig in de mmm om via een donor toch een kindje te kunnen krijgen. Nu inmiddels op het wachtbankje in de derde ICSI poging. Mees hoe is't? Geen last van bijwerkingen? Bevalt dit beter dan in NL of kun je er nog niets over zeggen? Lyanna dank voor het maken van deel 5. Ik ben hier nu toch al een tijdje op zp maar heb nog steeds geen idee hoe je een 'nieuw' onderwerp aanmaakt hier. (heb me er ook nog nooit in verdiept moet ik zeggen) Ben altijd zo blij met dit soort linkjes Over de date. Ik wil wel heel graag komen maar weet nu echt nog niet wanneer ik wel op niet kan. Wordt een laatste moment beslissing. Het moet wel in het weekend want op een doordeweekse dag red ik het in ieder geval niet. Verder laat ik het dus van de rest afhangen maar als ik kan ben ik van de partij!
Hoop nog gefeliciteerd met je verjaardag, de verjaardag van je man en jullie eerste jubileum! Leuke dag gehad?
@Hoop: van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag èn trouwdag! Het weer was nu even wat anders, dan jullie trouwdag. En ach, wat is leeftijd. Jullie zijn hartstikke jong van geest, joh! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoe gaat het autorijden? @Jeetje: nogmaals veel succes met vliegen vandaag! Kan me voorstellen dat het een spannende dag voor je is. @Boud: hoe voel je je? Is het een beetje vol te houden op het wachtbankje? Ik ben zondag begonnen met spuiten en had zondag en maandag toch wel even wat beroerde dagen. Erg labiel en maandag ook nog eens hoofdpijn, misselijk en algehele lamlendigheid. Dacht echt nog, dit ga ik niet trekken om nog 2 weken zo door te gaan. Maar moet zeggen dat het gisteren al beter ging. Moet wel zeggen dat ik enorm zit te klooien met het opzuigen van die Menopur. Moet 3 flesjes poeder mengen met 1 flesje vloeistof en ik heb iedere keer ruzie met het opzuigspuitje. Dan weer te veel lucht, waardoor het spuitje al op z'n einde is, maar er nog vloeistof in het flesje zit. Soms spuit ik de vloeistof weer even terug in het flesje om het (zonder luchtbellen) opnieuw te doen, maar dan krijg je weer schuim. Kortom, ik ben er nog niet helemaal bedreven in. Al gaat het wel steeds makkelijker. De gouden tip lijkt voor mij ook wel de rust en geduld te pakken en het niet te snel te willen. Vrijdag heb ik de eerste follikelmeting (wederom in DD). Ik was van plan die fm in NL te doen, maar hoorde ook wel eens dat ze in DD soms de puncties te vroeg in plannen waardoor je te veel onrijpe eitjes hebt. Omdat mijn opbrengst al niet al te schokkend veel zal zijn, wil ik natuurlijk extra zuinig omspringen met ieder follikeltje dat er mogelijk groeit. Dus daarom toch maar steeds op en neer naar DD en hem zelf de follikels laten beoordelen en monitoren. Ik moet nu vrijdag en verwacht dan maandag of dinsdag weer te moeten voor een fm. Omdat ik vrijdag nog niet veel verwacht te zien (en het maandag 2e pinksterdag is), denk ik dat ze me dinsdag pas terug laten komen. Ik heb uit voorzorg nu maar vast vrij op mijn werk gevraagd voor het geval dat ook zo mocht zijn. Met een beetje geluk valt de punctie dan ergens op donderdag en dat is zo en zo mijn vrije dag en ben ik ook een paar dagen vrij om bij te tanken. Hoe de tp zal vallen (als die er uberhaupt komt), is nog even spannend, afhankelijk van het aantal embryo's. Bij min. 3 wil hij ze in de embryoscope (soort van stoof) plaatsen en dan op dag 5 terugplaatsen. Maar ik hoor ook nu verhalen dat hij ze bij sommigen voor maar 3 dagen in de embryoscope plaatst en dan terugplaatst. Kortom, dat wordt nog even spannend. Maar hoe dan ook moeten er eerst nog voldoende spannende stappen gezet worden (en nog slagen ook ).
Mees rust bij het klaarmaken van de spuiten is inderdaad wel handig. Als je teveel lucht hebt en dus terug moet spuiten in de ampul kun je dat het beste doen door de naald schuin erin te doen en dan rustig tegen de zijkant aan te spuiten. Krijg je bijna geen lucht/schuim. Er zit aan de binnenkant van de rubberen dop een uitsparing waardoor de naald er scheef ik kan. Kijk maar eens goed net onder de dop in de ampul. Ik deed iedere keer alle extra lucht eruit voor ik de volgende ampul erbij ging mengen. Dan heb je wat meer ruimte voor nieuwe lucht. Je krijgt er vanzelf meer handigheid in. Ik heb nu de laatste keer juist op deze manier mijn Fositmon gedaan omdat ik het super onhandig vond dat de mengvloeistof al in de spuit zat. Maar dat bleek meer aan het soort spuiten te liggen. Ik was heel blij dat ik toen 'gewoon' kon mengen met verschillende ampulletjes. Dat heb ik inmiddels wel onder de knie haha. Balen dat je zo misselijk bent geweest. Ik hoop dat het inderdaad snel beter gaat wanneer je lijf aan deze hormonen gewend raakt. Gebruik je je eigen tip niet van de Melatonine?? Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat dàt en de melk bij mij voor zo'n goede opbrengst gezorgd heeft. Maar dat moet je zelf beslissen. Jij krijgt weer andere hormonen dan mij en hebt een ander lijf, maar ik ben heel blij dat ik het geprobeerd heb. Kans is groot dat het zh met Pinkstern gewoon werkt hoor. Ik ben de afgelopen jaren al op heel wat feestdagen in het zh geweest. Net met kerst zijn ze 'dicht' voor ons soort behandeling maar zelfs met Pasen helpen ze gewoon wanneer zij denken dat het nodig is. Ik duim in ieder geval voor een heel positief echo resultaat. Succes!
@Boud: ik was die Melatonine helemaal vergeten in te nemen. Had ze klaarstaan, maar had zoveel potjes met vitamines, dat toen ik ongesteld werd, het glad vergeten ben om ook daarmee te gaan starten. Zat me gisteren toevallig nog af te vragen of het nog zin heeft er alsnog mee te beginnen. Ook ik geloof er nl. wel in. Misschien dat ik dat vanavond alsnog gewoon doe. Baadt het niet, dan slaap ik in ieder geval wel lekker. Op 2e pinksterdag zijn ze daar wel open, maar wat beperkt. Ze zouden maar een uurtje die dag open zijn voor de follikelmetingen en afhankelijk hoe druk het zou zijn, zouden ze dit uurtje oprekken. Mijn man komt de nacht ervoor uit de nachtdienst, dus het zou voor ons heel moeilijk zijn al om 10 uur in DD te zijn. Maar als het moet, dan moet het. Maar we hopen dat het alsnog wat drukker geworden is en we dus wat later op de dag kunnen afspreken als het nodig mocht zijn. Ik verwacht zelf op de eerste fm nog niet veel te zien. En in NL zat er bij mij ook steeds 4 dagen tussen de fm, dus dan zou dat in mijn geval op dinsdag zijn. Maar ik laat me graag verrassen a.s. vrijdag. Ook bedankt voor de tip over die uitsparing. Ik zal het flesje vanavond eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
Ik ben pas gestart met de Melatonine op de dag dat ik de eerste stimulatie spuit had gezet. Heb het ook maar een dag of 10 geslikt. Toen ik mocht stoppen met Fostimon ben ik ook gestopt met de Melatonine. Toen had het zijn werk wel gedaan.
@Boud: ik begin er vandaag dan alsnog maar mee. Dan heb ik nog een klein weekje dat ik het kan slikken. Wie weet gebeuren er bij mij ook wel wonderen.