Mijn cyclus was altijd tussen de 30 en 33 dagen afgelopen maand was hij ineens 40 dagen... Ik hou mijn gemiddelde cyclus bij in een app zodat ik ongeveer weet wanneer ik mijn ongesteldheid weer kan verwachten.
Oh echt? Jeetje... Dat zou bij mij dus ook zo kunnen zijn... Het is toch zo dat je dan niet ongesteld wordt als je ei niet springt? Of hoeft dat niet persé? Hoe was dat bij jou?
"Zonder eisprong zal er namelijk ook geen menstruatie plaats vinden. Toch kan er wel een bloeding plaatsvinden zonder eisprong. Dit wordt dan een doorbraakbloeding genoemd en geen menstruatie. Wanneer de menstruatie tussendoor uitblijft zijn er twee verklaringen voor te vinden: 1) Een zwangerschap. 2) Er heeft geen eisprong plaats gevonden. Soms blijft de eisprong zo lang uit, dat het lijkt alsof er een menstruatie is overgeslagen. Soms ook is er wel sprake van een bloeding, de doorbraakbloeding zonder eisprong. Een doorbraakbloeding is veel lichter dan een normale menstruatie en duurt ook korter." *van inet geplukt. Dit verklaart een hoop
Hoi dames! Mijn cyclus was in het begin na pil vrij normaal.. maar toen kreeg ik ineens een ronde van 95 dagen! ? Ben daarna begonnen met teunisbloem olie capsules en zit nu op dag 24.. iemand soortgelijke ervaringen? Zou mijn cyclus weer regelmatig worden? (Inmiddels 10 maanden na pil stop)
Wauw, wat een uitleg! Dit bevestigt mijn gedacht dat ik in de 1e ronde geen eisprong heb gehad. Cyclus duurde 50 dagen en de menstruatie die daarop volgde was zooooo kort (2 dagen heeeeel licht) en heb geen 1 seconde buikpijn gehad.... terwijl ik voor de pil juist aan de pil ben gegaan vanwege mijn heftige menstruaties!
Mama apps en FF geven beide aan dat mijn eisprong afgelopen vrijdag was. Alleen qua gevoel denk ik dat het afgelopen zaterdag was. Al voel ik de afgelopen dagen af en toe nog wel een zelfde soort gevoel als afgelopen week. Vanochtend was mijn temp eindelijk duidelijk hoger. Hopelijk is ie geweest en kan ik op het wachtbankje. Volgens de apps zou ik dan op een cyclus van 43 dagen uitkomen, hopelijk is het de volgende ronde weer korter. Lelie: ik zie in je banner dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Mamalap: heb jij dan pcos? Omdat je zo vaak een positieve ovutest hebt? Missblue: heb jij al meer duidelijkheid? Hoe gaat het met de rest?
Hmm ik was jullie inderdaad al ff kwijt. Haha! Geen idee of ik pcos heb! Of gewoon hoge lh van nature. Ik heb 2 keer eisprong gehad. En ik vermoed afgelopen nacht of vandaag derde eisprong Maar zeker weten doe ik zaterdag pas als temperatuur echt omhoog is. Ik zit ook op cd 42 had alle hoop al opgegeven. Ze hebben mij geadviseerd om sowieso een jaar af te wachten.
@larb: zou zomaar kunnen hoor dat het een eenmalig uitschieter was, ik hoop het voor je! Doe je iets van ovulatietesten of temperatuur om je eisprong te vinden? @goldfish: yes in ieder geval eisprong gevonden zou gewoon ff aanhouden. Voor testen maakt 13 of 14 dpo niet zoveel verschil En de rest? Al beetje duidelijkheid? Blijft vervelend (zacht uitgedrukt) zo'n onzekere cyclus. Wel fijn dat we dat hier allemaal hebben.
Ik wacht ook nog steeds.. Maandag ochtend had ik max een paar druppels en die avond veel krampen gehad, maar nu nog steeds niks. Ik ga vandaag weer een test doen, al geloof ik er eigenlijk niet meer in dat ik zwanger ben. Ik hoop het natuurlijk nog wel!
Hellup! Ik was jullie kwijt Gelukkig weer gevonden! Leuk dat we nu een clubje zijn! Hier nog steeds op het wachtbankje, dag 38 nu... Mogelijke NOD rond de 19de, maar wil zondagochtend een testje wagen.. Moet kunnen dan toch? Ben overigens de hele week al doodmoe, misschien is het wel een symptoom hahahaha
De test was weer negatief.. Weer verder met wachten op de ongi dus.. Binnenkort misschien maar eens naar de ha want dit schiet niet op
We zijn een clubje, gezellig! Jeeetje wish, dag 60 alweer... Mamalap: ik ben eigenlijk niet zo van het testen. Mijn temp daalt meestal op 13 of 14 dpo en dan weet ik genoeg, dus die hou ik in de gaten. Pas als ik echt overtijd ben, dan pas ga ik een testje wagen.
Oooo ik heb echt even morele ondersteuning nodig Moet echt op m'n handen gaan zitten om niet te testen, is nog veel te vroeg en slaat natuurlijk nergens op zondag op z'n allervroegst mag ik van mezelf pas!