Hoi meiden, In april starten we met de IVF procedure na 6 mislukte IUI's. We moeten voor de punctie en terugplaatsing naar het UMCG. Van onze arts hoorden we dat ze daar op dag 2 de terugplaatsing doen. In mijn beleving is dat vrij vroeg, maar dat kan aan mij liggen. Volgens de arts zijn de resultaten dan net zo goed als dat je nog een paar dagen langer wacht. Voordeel van langer wachten is dat je kunt zien welke embryo's het langer overleven. Hoeveel cellig zou een embryo moeten zijn op dag 2? Zijn er meiden die ervaringen hebben met het terugplaatsen van een embryo op dag 2? Zomaar even nieuwsgierig....
Hoi Pien Ik loop nu ook al jaren in het UMCG en ben inmiddels met de 4e ICSI poging bezig. En bij alle pogingen zijn op dag 2 de tp geweest. Uit de 1e ICSI poging is mijn zoontje ontstaan, ik heb toen 2 embryo's terug geplaatst gekregen waarvan 1 van 4 en 1 van 6 cellen. De meeste daarna zijn ook zo tussen de 4 en 6 celligen geweest. Mijn 1e ICSI weer na mijn zoontje hadden we een miskraam, maar was ook met embryo's met 4&5 cellen. Dus denk dat tussen de 4 en 6 cellig redelijk normaal te noemen is naar mijn beleving! Ik heb dinsdag of woensdag weer een punctie en krijg dan inderdaad ook donderdag of vrijdag als alles goed mag gaan, de terugplaatsing. Succes meid, ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn! Hou vertrouwen! Liefs, Visje.
Dankjewel voor je reactie Visje! Goed te horen dat er in 2 dagen mooie embryo's kunnen ontstaan. Ik heb al aardig wat gelezen over IVF, maar wist nog niet zoveel van embryo-ontwikkeling en wat ongeveer normaal is. Ik hoor ook wel eens over het terugplaatsen van blastocysten o.i.d. maar dat is volgens mij pas na een paar dagen zover. Heel veel succes komende week met de punctie en met de slopende wachtweken erna, ik duim voor je dat deze poging tot een brusje mag leiden!