Ik weet niet of ik met deze vraag in de goede pijler zit maar.. Op de hoeveelste dag van de cyclus wordt er eigenlijk een baarmoederfoto gemaakt? Of maakt het niks uit. Ik heb dinsdag een telefonische afspraak staan om een baarmoederfoto in te plannen en m'n man gaat dan mee maar moet wel optijd vrijnemen van zijn werk. Misschien dat iemand van jullie het weet?
Meestal wordt het na je menstruatie en vóór je eisprong gedaan. Vóór je eisprong is niet echt een vereiste volgens mij, maar is prettig voor jezelf, omdat je dan geen cyclus kwijt bent. Na je menstruatie is daarentegen wel een vereiste. Succes!
Hier verplicht voor de eisprong incl sex-verbod (umc utrecht). De meningen zijn er over verdeeld, maar mogelijk is het niet slim om een groeiend eitje bloot te stellen aan veel rontgen. Vandaar het advies een cyclus over te slaan. Maar goed, er zijn ook klinieken die dat advies niet geven. Na je ei, geen foto ivm mogelijke prille zwangerschap.
Bij ons moet het tussen de 4e en 11e cyclusdag. Omdat ze een soort vloeistof door je eileiders spuiten is de kans te groot dat ze het eitje wegspoelen. Ik had een afspraak staan voor afgelopen maandag, (11e cyclusdag) maar door de Gonal-F waren de eitjes al snel gegroeid en hebben ze het afgeblazen. Succes!
Ik heb de foto rond de zevende dag in mijn cyclus gehad. Dus na mijn menstruatie, en (ruim) voor mijn eisprong. Succes!
Hier was het ook tussen menstruatie en eisprong, en de cyclus overslaan v.w.b. pogingen tot bevruchten.