Heelpp! Wat is dit??

Discussion in 'Zwangerschap' started by littledreamer, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Okej, Ik wist niet aan wie of waar anders ik dit kwijt moest .. :)

Sinds een dag of 2 heb ik hele erge jeuk aan mijn vagina! Word er echt gek van!!
    Ook begint me vagina schaal aan te voelen.. ;)
    Herkent iemand dit? Ik hoor graag van jullie, want ik wil snel van dit nare gevoel af!:(

Liefs Adrie

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kan een irritatie zijn maar ook een schimmelinfectie. Bij het laatste heb je witte afscheiding en is behandeling (door een eenmalige pil, creme of ampulles) nodig.

Bij het eerste zou ik je de verkoelende Gel van Bioclin multigyn aanraden. Heerlijk spul. Te koop bij Etos, KV,...

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    ík heb op schaamstreek allemaal rode bultjes van scheren en jeuktook

4. littledreamer

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Ik heb inderdaad ook witte afscheiding! ..

5. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Toch maar even de HA bellen dan......

6. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Klinkt als een schimmelinfectie, komt vaker voor in de zwangerschap. Gelukkig snel te verhelpen met crème en inwendige ampullen. Gewoon de huisarts even bellen voor een bezoekje!

7. littledreamer

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Nou dat doe ik dan maar even gelijk!
    Dank jullie wel!!

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb zo medelijden met je, want dat is zooo vreselijk. deze zwangerschap heb ik het al 3x gehad. om gek van te worden. en tevens besmettelijk voor je partner. je kunt meestal ook gelijk een verzachtende creme vragen bij de capsules.
    na 3 dagen is het ergste wel weg, en na een week de meeste wondjes en schraalheid.
    belangrijk: niet te veel wassen, geen zeep gebruiken en niet krabben!

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb een paar keer een onwijs hardnekkige gehad (echt grrr, wat onwijs irritant is dat). Gelukkig nu tijdens de zw schap nog niet *klopt af*. Ook voor na de behandeling is die Bioclin heeeel fijn, en verkoelend. Bij mij hielp de eenmalige pil niet, want het zat teveel aan de buitenkant. Zalf hielp beter. Weet niet meer hoe het heet, maar je huisarts weet dat vast precies ;)

Het goede nieuws is dat het net als de meeste irritante dingen (snurken, de hik...) vrij onschuldig is voor een gezonde vrouw. Ik geloof ook dat het geen enkel kwaad kan voor de baby, het is vooral heel oncomfortabel voor degene die met de jeuk zit.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    @evenstar miconazolcreme met vaseline?

(wordt bij kleintjes ook voorgeschreven bij luieruitslag ;))

11. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad ook naar de dokter gaan voor advies, zeker als je zwanger bent. Maar het is zo dat veel zwangere en niet zwangere vrouwen wel eens een schimmelinfectie hebben. Je kunt je man inderdaad besmetten. Wel even belangrijk om dat bij hem na te gaan, want anders blijf je elkaar besmetten. Sterkte ermee!

12. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Als het een schimmelinfectie is, krijg je van die eitjes die je voor de nacht moet inbrengen. Ik heb dat nu een keer of 3 gehad.

De eerste nacht prikt en jeukt dat hééééél erg van binnen :$, ik moest er 's nachts uit om even bij te komen van alles ;). Maar na een of hooguit twee nachten is het wel een stuk beter.

Share This Page