Sinds enige tijd doe ik de boodschappen maar 1x per week. Maar steeds moest ik tussendoor extra cola halen. Ik bedacht te gaan minderen, in principe om kosten te besparen. Maar toen merkte ik, dat ik niet KON minderen. Ik bleef gewoon doordrinken en haalde uiteindelijk weer extra flessen. Ik drink dus echt ongeveer 5 flessen per week. En dat is natuurlijk niet gezond! En het idee dat ik niet zomaar kan stoppen!! Ti's gewoon echt een verslaving! Maar vanaf vanavond ben ik gestopt, cols Turkey afkicken!! Heb alleen nog geen idee wat ik nu moet gaan drinken??
Ik ken het ik ben nu ook zwanger en het is ook begonnen in de zwangerschap hiervoor dronk ik nooit cola light. Ik heb ook echt het gevoel alsof ik er verslaafd aan ben.
Ik ben coca cola verslaafd drink 5-6 flessen per week ! Dus bijna 1.5l per dag en soms ga ik erover heen als ik wat drink ergens enzo... Van cola light krijg ik gewoon honger dus doe mij die maar niet haha Ik heb ook ooit geprobeerd te minderen of ervan af te blijven maar het lukt niet zonder cola dan voel ik mij niet goed maar van mij heeft vooral te maken door de hoeveelheid suikers ... Maar goed als iemand wat weet om van de cola af te blijven dan wil ik dat eigenlijk ook wel weten !
hihi ik lees hier het verhaal van mezelf!! Dronk makkelijk 2 liter per dag (fles lidl) en soms nog wel meer.!! meerdere keren geprobeerd te minderen maar dat werkte niet omdat je die smaak dan te pakken hebt!! In Juli ben ik begonnen met het cambridge dieet en ja daar mocht je geen cola bij gebruiken.. dus over op de water en thee! Nou dronk ik dat zoiezo ook al veel ( ben een echte zuiplap) en nu lust ik geeneens cola meer!! Ik vind het echt vies!! Ik drink nu water, spa rood en thee en soms een sapje maar geen cola meer voor mij! Dus er is hoop...
Coca Cola is ook heel verslavend! Hier 6 flessen in de week met zijn tweeën. Nu ook aan het minderen en wij vervangen het voor een grote kop thee (wel met een lekker smaakje + 2.5 schep suiker haha)
vond ik eerst ook maar nu ik het gewend ben is het echt heel lekker!! En spa rood is niet saai hahahaha
Ik dronk voorheen ook zo een fles (of meer) cola per dag. Toen werd ik zwanger van Aiden en toen lustte ik het niet meer! Expres nooit meer begonnen. Ik heb het heel lang niet gelust. Nu gaat het wel weer, maar ik vind het niet lekkerder dan een glaasje sinas of ijsthee met prik. Nu is het gewoon een extraatje als ik het drink! En dan niet een fles, maar gewoon een glas.
Mijn ouders en zusje drinken met zijn 3en 6 flessen cola per dag leeg !!! Die drinken niets anders als cola light behalve in de ochtend een glaasje ranja of Thee en koffie Die zijn echt verslaafd !! Ik zelf lust het niet haha heb eigenlijk ook nooit zo bij nagedacht of het veel was !
Ik had een Icetea verslaving (lipton met prik) maar toen ik ben gaan lijnen gelijk mee gekapt (in ijsthee zit nog meer suikers dan cola) Nu mag ik vanmezelf 1 fles cola light (geen Zero en ook geen pepsi gatver) maar daar ben ik dan super zuinig mee Voor de rest drink ik thee en crystal clear!
Ik drink ook een fles cola light per dag leeg. Paar weken terug gestopt en dronk alleen nog maar water maar na 2 weken was ik het zat en ben ik weer begonnen met cola drinken Moet wel zeggen dat ik nu vaker een glas water tussen door pak..
ik dronk het ook met liters per week, inderdaad toen ging ik dieeten en dan mag het niet he . Want ook al is het light het wekt je eetlust op. En nu drink ik het thuis nooit meer. Alleen als we uiteten gaan drink ik cola light want ja wijn mag niet meer he .
Hier ook een cola-liefhebber Ik ben geminderd naar 1 fles per week! Ik drink nu gewoon lekker veel water... Ik hoorde deze week dat de kleurstoffen in de coca cola en pepsi erg kankerverwekkend blijken te zijn. Ze zijn nu bezig er iets anders in te doen, want ander moest er op de flessen/blikjes zo'n waarschuwingstekst komen te staan (zoals op de pakjes sigaretten) waarop staat dat het drinken van Cola dodelijk is. Dus alleen maar goed, dat minderen!!!!!
succes met minderen! crystal clear vind ik zelf erg lekker. Maar cola light blijft ook super lekker! hier geen verslaving , maar als ik het in huis heb dan mag ik het ook graag drinken!
ben verslaafd aan gewone cola ik haal altijd 6 a 2 liter flessen voor 2 weken maar kom vaak 2 dagen tekort...
Ik ben een heel groot cola liefhebber (en absoluut geen Pepsi) en drink er dus heel erg veel van (een fles of 5 per week en dan ook nog 8 blikjes) maar... ik drink inmiddels wel cola light caffeine vrij. Overdag (tot 17:00) drink ik op werk nog wel cola light maar 's avonds niet meer (behalve als ik uit eten ga). Ik probeer meer af te wisselen met water en thee maar dat lukt niet heel goed.. Ik vind cola light (caffree) gewoon erg lekker.
Heb je het kranten artikel goed gelezen? Je moet ongeveer 1000 blikjes per dag drinken... En dit geldt alleen in de VS waar de 'ik klaag je voor alles en niets aan' cultuur hoogtij viert... hierbij even de Jip & Janneke versie van RTL.... Cola past recept aan vanwege kankerwaarschuwing - EditieNL - RTL.NL