Dames met okselhaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is helemaal niets mis met okselhaar, als het gewoon goed bijgehouden is, zou ik me er niet druk over proberen te maken. Het is veel vervelender dat je die aandoening hebt, hopelijk ondervindt je er niet veel last van, en hopelijk vermindert het ooit of gaat het over. Veel sterkte.

En mensen die het vies vinden, sorry hoor, maar jullie kunnen niet verder denken dan de heersende 'mode' en het heersende tijdsbeeld. Als je dit in de geschiedenis plaatst, zie je dat lichaamsmode heel erg varieert en er kan best een tijd komen dat lichaamshaar weer helemaal geaccepteerd wordt. Er zijn culturen waar dat gewoon nog zo is (neem de Fransen, die zijn daar over het algemeen veel gemakkelijker in). Doe waar je je goed bij voelt, maar ga niet anderen beoordelen op zoiets doms als het hebben van lichaamshaar. Het is heel gewoon en je weet niet wat erachter zit!

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    als het netjes bijgehouden wordt is er toch geen probleem? of het nu getrimd is of helemaal weg. ik krijg soms uitslag als ik mijn oksels scheer dan vind ik dat minder aangenaam dan een getrimde oksel. kijk trouwens mensen liever in het gezicht aan inplaats van de oksels dat praat wat makkelijker dus laat ieder zijn oksels houden hoe hij of zij het wilt :p

3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Voor je het weet moet je ook het haar op je armen gaan scheren.
    In de V.S. kunnen namelijk die paar donshaartjes op je arm ook echt niet!

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

dan ben ik blij dat ik niet in de V.S. woon ;)

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wat akelig dat je het niet kunt scheren, maar je hebt gelijk hoor. Het is een natuurlijke groei.
    Hebben mensen commentaar?
    Niks van aan trekken. Je bent wie je bent!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, erg he?

Plus de full brazilian, een face wax (wegens de donshaartjes op je wangen en keel), en je anus laten bleken.
    Wie mee wil doen aan die poespas moet dat zelf weten, maar zo verlies je wel steeds meer contact met de dagelijkse realiteit, en met een menselijk lichaam.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ja ik lees zeker wel !

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    In dat geval is je reactie nog erger!

9. Onje

Onje Niet meer actief

Verschillen wij van mening! Kan gebeuren.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oww en ik scheer in de zomer ook mijn armen :$

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja precies! jullie mogen het zelf weten hoor maar ik zou het nooit doen:)

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mijn bek valt echt open van verbazing hier, in verschillende topics trouwens. Men geeft aan huidproblemen te hebben, te vergelijken met een handicap, waardoor men iets moet laten, in dit geval scheren. En dan gaat men hier roepen, reacties in de trant van 'ieeeuuw'.

Ik vind dit echt schrijnend. Wat zijn we ver doorgeschoten in de westerse maatschappij.

T.O vroeg ook niet om meningen maar vooral ervaringsverhalen, lotgenoten.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niets meer toe te voegen aan Katja's reactie!
    Ongelofelijk hoe kwetsend en vooral grof sommigen uit de hoek kunnen komen hier. Het is geen leuk topic met een polletje 'scheer jij je wel of niet', maar iemand die een huidprobleem heeft en juist door dit soort botte reacties zich onzeker voelt.

Als jij het nodig vindt als een naaktkat door het leven te gaan, doe dat lekker, maar doe niet alsof je dan meer of beter of 'minder vies' (want zo zijn de reacties hier) bent dan iemand met wat meer lichaamshaar.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind haar helemaal niet vies.
    Het is maar haar he...

Kan je het niet erg kort knippen? Dat zou ik doen denk ik.
    Ik scheer mijn oksels wel en mijn benen alleen in de zomer.
    Mijn bikinilijn scheer ik echt niet. Krijg er mega uitslag van. Erger me ook gek als mensen dan vinden dat dat vies is... dat is niet vies, dat is haar...
    Knip het gewoon met een nagelschaartje heel erg kort.

o ja en voor mensen met argumenten komen als dat zweet blijft staan oid... dat is bij mannen toch ook zo? En dan vinden ze dat niet vies...

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar okeey mijn schoonzus is braziliaanse en heeft wel echt heel erg donker haar in haar hals en onder haar kin
    ze is daar zelfs voor gelaserd via ziekenhuis

ze heeft veel hormoonspuiten gehad door problemen met vleesbomen en toen kreeg ze de extreme haargroei

als je dan al bekend bent met waxen is die stap ok niet zo groot...

ik bedank ik jank al bij mijn wenkbrauwen epileren

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nee hoor deby als je het schoon houdis het inderdaad niet vies
    zelf scheer ik wel maar om haar nou vies te noemen

17. Ik vind haar vies :) maar dat is meer iets van mij, wat ik ook aan mijzelf wijt, en absoluut niet aan een ander. Dat er haar onder je oksels groeit is toch iets normaals en hoort erbij. Als een ander dat dan zo vies vindt, is dat haar of zijn probleem. Het is maar waar je je druk om kan maken zeg, tsjee..

Vervelend dat je last hebt van je huid door het scheren.. ik krijg ook snel irritatie, maar bij mijn bikinilijn. Is laseren trouwens geen optie? Voor als je graag van het haar ook af zou willen, als je er verder niet mee zit niet natuurlijk ;)

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is waar mirell, er zijn natuurlijk ook dames met erg veel haargroei en als ze zich daar ongemakkelijk bij voelen is het mooi dat er allerlei technieken zijn er vanaf te komen.
    Het ging meer om dat je tegenwoordig helemaal geen haar hoort te hebben, blijkbaar, zelfs zachte lichte donshaartjes kunnen niet meer.

19. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    #39 happy27, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    Uhhh die haren zijn er juist voor om zweet op te vangen en bacterien tegen te houden
    Wat een nare reacties lees ik hier zeg jeetje
    En er word advies gevraagd, niet je mening of je het vies vind of niet....
    Kun je het niet laseren, of mag/kan dat ook niet

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zeg het niet snel, maar... +1!
    (alleen scheer ik wel m'n bikinilijn...maar het is ook erg dik/donker haar 'daar' :p)

Deel Deze Pagina