Vervelend dat je vanwege je huidaandoening niet kunt scheren! Ik heb er eigenlijk geen problemen mee als ik okselhaar zie. Het is alleen dat je het vaak niet gewend bent bij vrouwen, maar als het netjes is bijgewerkt/getrimmd, is er toch niks aan de hand? Daar zou ik niet 'gek' van opkijken hoor! In de winter staat hier overal een vacht hoor, haha, zowel op mijn benen als mijn oksels Alleen met sporten of als ik korte kleren draag scheer ik, anders niet Ik heb een gevoelige huid, dus scheren levert bij mij altijd irritatie op, vandaar dat ik mezelf ook niet al te vaak scheer. Om nog maar over mijn bikinilijn te zwijgen, dat is al helemaal een rampengebied geworden
Ik heb heel weinig okselhaar, maar als ik het niet scheer ga ik sneller zweten. Nu heb ik pas m'n schaamhaar helemaal weggehaald wat ik altijd doe, en ik kreeg allemaal rode bultjes, ik moet dus maar even kijken of dit de volgende keer weer zo is, anders moet ik idd het oerwoud maar laten staan, wat ik liever niet doe
Ik scheer alles elke dag. Ik stoor mij er ookniet aan bij andere vrouwen die het wel laten staan. Ik moet wel zeggen dat dit vaak in mijn ogen aparte types zijn die vrouwen met oksel haar.
Met haar kun je net zo goed verzorgd zijn als zonder. Ik scheer wel alles, maar dat is voor mijn eigen gevoel. Als ik dat niet meer zou kunnen door een huidaandoening, so be it... Ik vind het anders als mensen okselharen laten groeien doordat ze zichzelf niet verzorgen...dat het nog onder de mouwen van een polo uitkomt....die ken ik ook en dan zeg ik wel iiieeeuuwww.
Jeetje zeg, wat flauw dat er reacties tussen staan als: "ik vind okselhaar bij een vrouw onzettend vies". Erg kwetsend voor TS, die duidelijk aangeeft dat ze niet KAN scheren vanwege een huid aandoening. Als hier iemand een topic opent over een probleem met acné, ga ik toch ook niet als eerste roepen dat ik dat zooooo vies vind, zo'n kop vol met puisten? Lekker subtiel weer hier, denk toch eens na voordat je wat post. TS, vervelend zo'n aandoening. Ik denk dat de beste optie voor jou inderdaad trimmen is, het gewoon netjes kort houden ,maar dat doe je geloof ik al. Verder proberen je gewoon niks aan te trekken van de blikken, je bent zoals je bent. Ik laat mijn oksels trouwens harsen. Is dat geen optie voor je? Heb je dat wel al eens geprobeerd? Succes en oja, ik zie vaak zat vrouwen met bossen okselhaar en kan me daar nou absoluut niet aan storen. Zolang het maar niet stinkt!
ik vind oksel haar niet vies, ik vind het beter zonder maar als jij er last van krijgt als je scheert snap ik dat je gewoon laat staan!
Hartstikke prima natuurlijk... Maar wat is het nut om dat in dit topic te komen melden? Wat heeft T.O. aan dit antwoord? Even in het algemeen is het niet handiger om gewoon een topic te openen over wie wel of niet scheert, waarom en met een polletje erbij?
Ja zat ik ook aan te denken.....of misschien elektrisch ontharen? Maar ik zou die stap alleen zetten als je er zelf heel veel moeite mee hebt en het kan natuurlijk.
Goh, wat fijn dat we dat nu weten, zeer leerzame informatie. Nu weet TS waarschijnlijk wel wat ze moet doen met haar probleem.
Aii vervelend zeg! Mja weetje, de mensen die er zo raar over doen hebben vaak wel iets te zeuren over een ander. Is het je okselhaar niet dan gaat het wel over je schoenen. Lekker laten lullen. Ikzelf kan het wel scheren maar heb periodes dat mijn eczeem die kant op uitbreid, dan is het niet anders. Dan kan ik dus ook niet scheren! Gelukkig een hele poos al niet gehad! Maar meer gelukkig in de zin van de jeuk(GEK word ik daarvan!) dan haar, want van een plukje haar onder mn oksels heb ik nog nooit wakker gelegen. Heb nu zelfs andersom, als ik het niet scheer jeukt het echt heel erg. Dus nu wel elke dag even onder de douche een mesje eroverheen. Peekaboo heb jij constant jeuk?? Ik heb het momenteel zo erg op mn hoofdhuid omdat ik niet vaak genoeg kan douchen(normaal 2x p.d. nu 1x, badkamer is under construction..) en ik word er zo naar van. Lastig!!!!
Het belangrijks vind ik dat het er verzorgt uitziet, kan kaal maar natuurlijk goed bijgeknipt kan ook. Zou mijn er totaal niet aan storen. Waar ik wel altijd even van schrik is vrouwen met z'n bos onder de arm dat het zelfs bij een shirt het nog uit de mouwen steekt. Gewoon netjes bij knippen dus
@ts het lijkt me een rotprobleem! Ik hou van kale oksels, en ja ook bij mannen of iig bijgeknipt zodat het geen shag lijkt Ik zou het persoonlijk vreselijk vinden want ik behoor ook tot de mensen die dat vies vind . Maar je schrijft zelf dat je het wel bijwerkt (trimmen?) dan zal het toch wel meevallen? Ik epileer het haar op mijn armen omdat ik anders een vachtje heb...ook vervelend!
In deze reactie kan ik me helemaal vinden! Als je een aandoening hebt, heb je geen keuze. Wat ik wel vies vind zijn van die halve kerels op een terrasje die met van die plukken natte shag lopen die ze dan ook nog eens uitgebreid tonen. Bah! Of je houdt het kort of je trekt een topje met een mouwtje aan of je houdt je armpjes laag en roept naar de ober ipv dat je zwaait.
Oh, ik heb trouwens een vriend die houdt van vrouwen met haar onder de oksels en op andere plekken en dan het liefst een beetje langer, dus niet getrimd ofzo, haha! En over laseren: volgens mij kan je dat beter niet doen bij een huidaandoening.
TS, als je er niet (erg) mee zit kun je het natuurlijk bijknippen en/of kleding met mouw(tje) dragen. Zit je er wel mee, dan zou ik in verband met jouw huidaandoening geen risico nemen, en een doorverwijzing vragen van jouw huisarts. Hij kan dan bepalen of jouw huidaandoening een dermatoloog vraagt die kan adviseren betreffende ontharing, of dat hij een betere schoonheidskliniek kent waar je veilig advies en/of een behandeling kunt krijgen. Succes! Ik heb verder helemaal geen moeite met 'nette', bijgewerkte beharing. Ik kies zelf wel voor geschoren oksels en benen omdat ik het mooier vind staan. Overigens vind ik het bij mannen bijgewerkt ook mooier.
Is ontharinscreme geen oplossing? je hebt er bij die heel mild zijn en ook op genitaal gebied mogen...mss werkt dat ook prima onder oksels. Of zou je dan nog meer last van je huid krijgen?
whaha, jij kunt toch ook altijd lekker plastisch uit de hoek komen... ts, echt vervelend voor je. Ik hoop dat er een oplossing is of dat het misschien ooit beter gaat.