Wat nu? Gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ailya, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal...

Ik zit al een tijdje mee te lezen op het forum en dacht nu moet ik toch echt zelf even mijn vraag stellen.

Ik had al een tijdje het gevoel dat de pil niet helemaal zijn werk meer deed. Ik had altijd het gevoel dat ik wist wanneer mijn eisprong was terwijl dat eigenlijk niet kon met de pil.
    29 maart heb ik mijn laatste pil genomen om een stopweek in te lassen. Ik werd altijd 2 uiterlijk 3 dagen na de laatste pil ongi.
    Echter kwam ik er eigenlijk achter dat ik op 1 april nog niet ongi was geworden.
    Ik heb dit nog een paar dagen aangezien en uiteindelijk gewacht tot vrijdag. Toen ik nog steeds niet ongi was geworden, besloot ik een een test te doen. Deze was negatief....

Nu hebben mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil omdat een kindje heel gewenst zou zijn!
    We zitten dus nu in ronde 1 en best actief bezig geweest tijden mijn ei sprong. Heb mijn eisprong ook goed gevoelt.
    Verder heb ik ook best veel symptomen
    Misselijk, buikpijn onderin de buik, pijnlijke borsten en rommelende darmen.
    Alleen deze symptomen kunnen ook van het ontpillen zijn.
    Mijn vraag is nu aangezien ik eigenlijk mijn laatste onttrekkingsbloeding niet heb gehad wanneer ik nu eigenlijk mijn eerste dag van de laatste menstruatie aan moet houden.
    Normaal gesproken zou ik 29 april weer ongesteld moeten worden dus wat is wijsheid....

Kan iemand mij helpen?

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    gezien je je laaatste ontrekkingsbloeding nog niet hebt gehad dan moet je helaas nog wachten op je ongi.
    Gezien je aan de pil was had je geen eisprong, daarom heet het ook een ontrekingsbloeding en geen menstruatie wat je hebt als je je stopweek hebt.(maar gezien je zegt dat je denkt dat de pil niet goed zijn werk deed kan het idd zijn dat die niet goed werkte en je een eisprong hebt gehad en toch zwanger bent ?? )

Je kan helaas nog niet van ronde 1 spreken omdat je je bloeding nog niet hebt gehad, zodra je een bloeding hebt gehad vanaf dan kan je gaan tellen met je cyclus.

Succes in elk geval

3. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel lorreke,

Het is wel vreemd. Ik snap je verhaal...

Ik heb de HA ook gebeld met het verhaal dat ik geen onttrekkingsbloeding al ondanks dat ik de pil slik.
    Ze vertelde mij dat het een hormonale stoornis was en dat ik volgende maand gewoon weer ongi zou worden.
    Toch voel ik me heel anders dan normaal!

Echt vervelend die onzekerheid weet ook niet of ik een test moet gaan doen.
    Kan het wel zo zijn dat ik 3 dagen geleden mijn ei sprong heb gevoelt?

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb ook altijd gewoon onttrekkingsbloedingen gehad totdat ik stopte met de pil. Het leek wel of m'n lichaam wist dat dit de laatste pil was ofzo. Pas na 8 weken werd ik toen voor het eerst ongesteld. Natuurlijk kun je het ondertussen gewoon blijven proberen maar volgens mij moet je eerst een normale ongesteldheid afwachten. Heel veel succes in ieder geval!

5. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie...

Heb vanmorgen voor de zekerheid nog even een test gedaan maar deze was ook negatief... Snap er niks van! In al die jaren dat ik de pil slik nooit last gehad van geen ongi en nu word ik gewoon niet ongi...
    Ik wacht gewoon af tot dat ik ongi word...
    Omdat dit nog nooit is voorgekomen word je er wel onzeker van vond ik...
    Zijn er meer mensen die niet ongesteld zijn geworden toen ze zijn gestopt met de pil? En hoe lang duurde het toen voor je weer ongi werd?

6. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen je de pil slikte werd je niet ongesteld. Tenminste niet echt. Dat is dus waarom ze het een ontrekkingsbloeding noemen en geen menstruatie.
    Het kan zo zijn dat je een 3 dagen geleden je eisprong hebt gevoeld maar dan is het zeker nog veel te vroeg om een zwangerschapstest te doen! Dit doe je het beste 14 dagen na je eisprong.

Succes hopelijk ben je snel zwanger.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Ik snap dat het erg vervelend voor je is.
    Je kan het natuurlijk gewoon gezellig hebben, maar ik zou wel even je ongi afwachten.
    je lcihaam kan helaas rare singnalen afgeven
    Scces in elk geval! hopelijknben je snel zwanger

8. nena90

nena90 Actief lid

26 apr 2014
    187
    87
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Ailya,

Zit ongeveer in hetzelfde schuitje..
    15 maart gestopt met de pil, onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien niet meer ongesteld geworden. Kan natuurlijk een tijdje duren voordat mijn cyclus weer op gang is.
    Nu is het zo dat ik enorm misselijk ben, buikpijn, licht in me hoofd heb en zelfs iemand in mijn omgeving vroeg of ik zwanger was? Zei het aan me te kunnen zien..
    Weet niet zo goed of mijn lichaam me in de maling neemt of dat ik echt zwanger zou kunnen zijn.

Heb mijn ei niet gevoeld dus heb geen idee wanneer ik ongeveer zou kunnen testen.
    Aan de ene kant wil ik graag testen maar aan de andere kant denk ik dat ik gewoon wat geduld moet hebben.

9. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hier weer even een berichtje van mij. Ik ben gisteren 26 april ongi geworden!
    Ik stond echt verbaasd niet omdat ik het niet verwacht had maar omdat ik 29 maart de laatste pil heb geslikt. Ik had gelezen op foras dat het soms best lang kan duren voordat je menstruatie weer op gang komt maar dat valt bij mij best wel mee...
    Nu hopen dat de volgende menstruatie ook zo rond de 27-28 dagen ligt want dan zou ik een mooie cyclus hebben.
    Mijn lichaam heeft me deze maand wel mooi voor de gek gehouden omdat ik toch veel zwangerschapsverschijnselen had maar ja zoals ik al zei konden dit ook ontpil verschijnselen zijn!

Ik ben blij dat ik nu "zelfstandig" ongi ben geworden en nu gaan we echt voor ronde 1!

10. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hallo,

Ik was ff mee aan het lezen en de eerste maanden nadat je gestopt bent met de pil kan het inderdaad lijken alsof je zwanger bent, maar ontpil je gewoon. Ik dacht iedere maand weer opnieuw dat ik zwanger was. Pijnlijke borsten, raar voelen, minder trek in eten, misselijk als je in de auto zit of wakker wordt.....maar nee geen zwangerschap. In ronde 4 was het raak en voelde ik helemaal niets van een eventuele zwangerschap (nog steeds nauwelijks) mijn lichaam heeft gewoon 3 maanden nodig gehad om te ontpillen.

Gr

11. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohh nurse89 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ja ik was wat dat betreft ook een leek in dit soort dingen! Nu word me wel heel veel duidelijk.
    Het is toch altijd spannend als je stopt met de pil vind ik! Slik al best lang de pil (13 jaar) en toch spannend om erachter te komen of je van zelf weer ongesteld word...
    We gaan deze maand beginnen aan ronde 2 ook al moet ok zeggen dat we niet op de klok gaan klussen..
    Weet niet of je het dan een ronde moet noemen maar we zien wel waar we stranden eind volgende maand.
    Vind het stiekem wel spannend als het komt komt het maar als het niet komt dan weer de volgende ronde!

12. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Ja dat klopt ook, is ook spannend. Ik was er 3 maanden best veel mee bezig. Bijv. bij ieder pijntje dat ik voelde meteen googlen en internet afspeuren haha. In de 4e maand was ik er helemaal niet mee bezig ivm een operatie en toen was ik zwanger. En ik voelde helemaal niks, nauwelijks symptomen. Enne... Ik was ook al 11 jaar aan de pil. De eerste maanden natuurlijk teleurgesteld als ik weer menstrueerde, maar die spanning vaagt snel weer weg als je een positieve test in handen hebt. Dus komt goed. Even geduld hebben:) vind dat 4 maanden nog best snel is eigenlijk.

13. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is idd snel... We zullen zien hoe het bij mij gaat.
    Natuurlijk hoop je stiekem dat het snel gebeurd maar ook ik weet dat de mogelijkheid er is dat het best heel lang kan duren..

Hoe voel jij je verder dan? Ik las dat je de 30ste de 2de echo hebt? De 1ste echo heb je dan best vroeg gehad of niet??

14. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Komt goed meid, mijn dokter zei nog, 60 % wordt zwanger t/m 6 maanden, 80% binnen 8 maanden 90% binnen een jaar. Ik weet natuurlijk niet of die cijfers kloppen, heb t niet gecheckt ofzo:).

Ja klopt, ik was erg vroeg. Maar dat kwam omdat ik bij mi:$jn laatste 2 menstruaties alleen wat oud bloed verloor. Zo weinig en ook maar 1 a 1,5 dag. Dus t kon zijn dat ik toch al langer zwanger zou zijn. Maar het vruchtje was erg klein dus t was toen pas 5 weken. De tweede echo is inderdaad spannend omdat ik nu ook zie of het hartje klopt, dat was de vorige keer niet te zien.

15. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend hoor! Lijkt me zo fantastische om bij zo'n echo een kloppend hartje te zien! Dan word het echt bevestigt dat er een klein mensje Ineke groeit!

Deel Deze Pagina