Dames met verstand van tablets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn man en ik worden knettergek van onze kids, wij hebben beiden een iphone maar de kinderen hebben die totaal in beslag genomen :)

Nu willen wij 2 tablets kopen voor de kids maarja welke dan?
    Ik heb er 0,0 verstand van. Kun je alleen van de appstore apps op een ipad zetten of kan dat ook op bijvoorbeeld een samsung tablet ofzo?
    Ik bedoel ik wil dezelfde app die ik nu op mijn iphone heb op de tablet kunnen zetten

Eisen zijn dat het scherp beeld heeft eigenlijk en thats it, liefst niet al te duur. Wij gaan ze gebruiken om een beetje te internetten meer niet.

Welk merk/type raden jullie aan en hoe duur waren die?
    Verder nog tips waar wij op moeten letten??

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan altijd een Kindle Fire nemen, is niet al te duur en alle apps zijn gratis :D Van Temple Run tot Angry Birds en Skype etc etc Je kan er ook nog boeken mee lezen (die moet je wel betalen, maar gaat echt om heeeel veel boeken) en er zit een ingebouwd lichtje in enzovoorts, is invergelijking met de Ipad echt een koopje

3. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Kaala, ga et direct even opzoeken want heb er zelf nooit van gehoord

Nog 1 belangrijk punt. Mijn kinderen zijn slechtziend dus het beeld moet goed scherp zijn (vooral als je dingen uitvergroot)
    Denken jullie dat daar verschil in zit? Dus dat de een scherper beeld heeft dan de ander? Waar moet ik dan naar kijken ? Pixels ofzo??

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij hebben voor onze kids een Qware tablet gekocht bij de Intertoys.
    Werkt prima. Mooi scherm. Is redelijk snel en je kan idd. gratis apps downloaden.

Wij zijn er erg tevreden over!

5. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    En apps zoals die angry birds, where's my water, Dora, tap yhe frog enz zijn dus te dowlaoden op alle merken? Hoef daar niet persee iets van Apple van te hebben?

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pixels, of je de brightness and contrast kan veranderen, maar nu vind ik alle tablets wel (erg) scherp hoor

En over Apple: je betaald voor het stomme apple logotje. Ik heb zelf een HTC en je kan er alles voor krijgen (een android dus) m'n partner heeft een samsung, ook een Android, kan je ook alles voor krijgen en gratis. Dus laten we zeggen dat een Ipad 500 euro is, voor dezelfde kwaliteit maar ZONDER apple logo en van bv Samsung zou die rond de 200 kosten

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Je kan niet alles krijgen op een Android tablet, sommige apps zijn alleen voor apple of alleen voor Android.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wij hebben met kerst de nieuwste ipad gekregen van mijn schoonouders. Met veel geheugen, dus de mogelijkheid voor veeeel spelletjes!
    Hij is vanzelfsprekend voor ons alle vijf, de oudste speelt er voornamelijk mee, of we doen "omstebeurt". Dat werkt goed.
    Er zijn ook dagen dat hij en wij er helemaal niet naar om kijken.

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Je betaald dus echt niet alleen voor het logo.
    Degelijkheid, gevoelige touch, haarscherp scherm en heel en heel veel apps.
    Maar goed I <3 APPLE

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wel een nadeel vind ik dat de zappelinapp niet voor android is (of nog niet misschien wordt er aan gewerkt)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij Android heb je ook heel veel heel veel apps hoor.

En het gekke is, bij veel apps moet je in Itunes betalen (Apple dus) terwijl diezelfde apps bij Android gratis zijn.

Ook kun je via je Google-account via de Playstore (Android dus) waar je ook bent, apps downloaden naar je foon of tablet. Je hoeft dus niet je foon of tablet bij de hand te hebben. Volgens mij kan dat niet bij Apple/Itunes.

Maar goed, I <3 Android. :p

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou voor een samsung gaan. Maargoed, ik ben helemaal geen apple fan :p ( kan er niet alles mee, wat op een android wel kan)

en tja, als je een beetje soepel werkende tablet wil, met mooi scherm , ben je gewoon een hoop geld kwijt.

13. minon

minon Niet meer actief

Hier ook iemand die zou kiezen voor apple. Het is een gesloten systeem en daardoor niet of bijna niet gevoelig voor virussen. Android is een open systeem wat al vaak geïnfecteerd is geweest. Ligt er misschien ook aan wat je download. En inderdaad apple is degelijk, makkelijker in gebruik haarscherp scherm etc.

14. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Misschien moet je even kijken op de website van radar. Zij hebben een tijdje geleden een aantal tests gedaan.
    Weet wel dat sommigen hier heel slecht uitkwamen op bijvoorbeeld pixels en schermgevoeligheid. Iets wat me erg belangrijk lijkt bij slecht ziende kinderen?!
    Mijn man heeft Samsung, ik iPhone. We kunnen niet dezelfde app downloaden. Voor hem dan vaak gratis, voor mij betalen of onvindbaar.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    O o...dit wordt weer apple vs samsung!

Heb zelf een samsung en werkt prima, maar geloof dat apple ook net zo goed werkt.
    Ik geloof dat beide merken gelijk zijn aan wat ze kunnen.
    Het maakt niet uit welke je koopt, als het maar 1 van deze merken is.
    Zou zelf nooit een goedkope tablet van de intertoys kopen, deze zijn echt een stuk trager.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Voordat ik een iPad had hebben we een week een asus tablet gehad. Die hebben we terug gebracht. Man wat een ellende!! De gevoeligheid was ver te zoeken, werkte echt voor de meter niet. Toen gauw omgeruild en wat bijbetaald voor een iPad en ik ben er zo blij mee. Geweldig! Dus mensen kunnen wel zeggen een iPad is duur, mij is het het geld zo waard geweest!
    Overigens weet ik niet of je voor een iPad moet gaan als je het puur voor de kinderen gaat gebruiken....

17. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames,

Wist niet dat je bij bepaalde merken de apps gratis krijgt, dat is ook iets waar ik op kan letten dan

Snelheid vind ik ook belangrijk...wat staat er dan op de doos? Wat is "snel"

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben vor onze zoon(vandaag jarig) een lenco kinder tab gekocht. Hij kan hetzelfde als een normale samsung oid alleen je kan hem beveiligingen zodat ze alleen maar in een menu kunnen werken dat voor hun leeftijd geschikt is.

Hij is snel en beeld is scherp, Hij draait op android dus je kunt apps downloaden uit de store. Ook films draait ie moeiteloos.

En er zit een rubber rand omheen.

Hij was 100 euro

Bart Smit - Lenco 7" Tablet Blauw

19. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0

Speciaal voor de kinderen hebben we deze cover er omheen zitten!
    Geweldig met dat handvat!
    KidsCover de iPad hoes speciaal voor kinderen, super stevige foam Tablet case, Kids Cover
    Een absolute aanrader!

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Deel Deze Pagina