Dames op of rond 18 januari uitgerekend, 1e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hopeforyou, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey dames,

Ik was op zoek naar dames/meiden die net als ik op (of rond natuurlijk) 18 januari uitgerekend zijn van hun 1e kindje.

Er is wel een groep voor januari, 2e helft, maar die heb ik pas laat gevonden (ook niet eerder gezocht) en daarin is al zo veel gekletst dat nu nog inhaken me niet zo leuk lijkt.

Ook zitten daar dames die al zwanger zijn van nummer 2 of 3, en ik zoek dames die hun 1e kindje verwachten.

Wie heeft er zin om mee te kletsen?

Hopelijk tot snel hier,

Groetjes, hopeforyou

2. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Niemand?

3. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Werkzaam als Hoofdconduteur bij de NS
    Hoogkarspel NH
    Hoi Hoi,

Ik ben uitgerekend op 12 januari 2015 maar heb ook de datum 16 januari gehoord dus het is erg spannend in die week.
    En het is ook mijn eerste kindje :)

Vandaag heb ik mijn 20 weken echo, best spannend.

4. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Ik zie nu dat we allebei 19 weken en 2 dagen zijn dat is wel toevallig.

Maar ja of die van mij nog klopt weet ik niet omdat ik al twee datums heb gehoord.

5. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Spannend dan vandaag!

Mijn eerste datum stond op 21 januari, dus 3 dagen verder. Uitgaande van mijn laatste menstruatie blijft het op alle berekeningen op 21 staan, maar met de echo zeiden ze 18 januari aan de hand van hoe groot het was...

Maar op 1 echofoto staat 12 weken, 2 dagen én 12 weken, 3 dagen. Op dezelfde foto! Dus beetje vreemd.

Maar goed, hier 2 september de 20 weken echo dus nog een weekje wachten helaas.

Voel jij al iets in je buik? Ik niet, wel een zwaar gevoel, maar nog geen borrelingen of plopjes waar iedereen het altijd over heeft.
    Hoop vandaag, want ben jarig vandaag, dus zou een leuk kadotje zijn.
    Maar placenta lag aan de voorkant zeiden ze met de laatste echo, dus kon ook wel later worden dat ik wat ging voelen.

Succes vandaag jij!

6. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Ik krijg ook heel vaak de vraag voel je al wat ?
    Nou ik weet dus niet wat ik voel en of ik al iets voel. tja soms de plopjes en soms dingen die ik niet kan plaatsen maar mijn darmen dan toch maar weer de schuld geef. Echt duidelijk is het dus ook niet.

Gisteren bij de echo alleen maar goede berichten. De baby lag alleen met de rug naar voren toe en idd zit de plancenta daar ook nog voor dus de echoscopiste had het niet echt makkelijk.
    Met veel moeite heeft ze wel haar hele lijstje van controles kunnen afwerken en zag het er goed uit.
    Maar ja het geslacht was erg slecht te zien en wilde het wel heel graag weten. Dus moest ik even gaan springen en dansen en gelukkig draaide de baby zich om. We krijgen een dochter echt een heel bijzonder gevoel en helemaal happy natuurlijk.
    ( was ik ook bij een jongetje had geen voorkeur al zei mijn voorgevoel overduidelijk het word een jongetje )

7. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas begin maart, maar ik herken je gevoel wel waarom je deze oproep doet. Succes met je zoektocht! Moest ik iemand weten, ik stuur ze naar je door :)

8. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Thanks! En jij een fijne zwangerschap! :D

9. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @dorien83,

Ja, vooral m'n moeder maakt zich dan druk omdat ik nog niks voel. Maar m'n zus, die er al 2 heeft, zegt dan dat het ook langer kan duren. Die stelt haar een beetje gerust, want ze zegt dat niet tegen mij.

Ik weet ook niet wat je moet voelen, ja, borrels zeggen ze, en plopjes, maar hoe voelt dat dan....
    Ik voel nu alleen maar een zware buik, en kan zelf m'n baarmoeder goed voelen waar die zit. En af en toe voel ik een soort golf van lichte kramp, alsof je naar de wc moet zeg maar. Maar lijkt mij niet dat dat het nou is... Of wel, geen idee, haha.

Wat leuk een dochter!
    Ik heb heel sterk een gevoel van een jongen, iedereen om me heen roept het ook, en had altijd een naam voor een meisje in m'n hoofd, die heb ik al jaren, nog voor ik een relatie had, maar die heeft niet de overhand nu. Heb echt een jongetjesgevoel. Paar weken geleden werd ik ook 's nacht ineens wakker en had ik ineens een naam voor een jongen in m'n hoofd... ML vond hem ook leuk, dus wie weet dat dat het wel wordt. Maar goed, genoeg tijd nog om namen te bedenken.

Gister uit eten geweest, en nog over het wel of niet willen weten gehad met ML, en die vind het gewoon praktisch.
    En eigenlijk zit ik nu te denken, ondanks dat ik altijd geroepen heb dat ik het niet wil weten van te voren (ook toen ik nog niet zwanger was) is het toch ook wel leuk om het wel te weten. Niet alleen vanwege de handigheid, maar ook omdat ML het dan wel zou weten, en ik niet, en dan kun je nog niks bewust gaan kopen. Tenminste, ML wel, maar ik mag het dan niet zien.
    Dus ik denk dat ik volgende week toch overstag ga en het wil weten.

Maar dan houden we het wel voor onszelf, zou het niet op facebook of aan ouders enzo vertellen. Gewoon een geheimpje voor onszelf.
    (Hier kan ik het wel zetten, dus dan hoeven ze hier niet te gaan raden, haha)

10. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Ik had dus wel een meisjes naam en voor een jong en wisten we nog niks. dat komt nu wel goed uit.

Het leek mij ook praktisch en vooral leuk want alles in neutrale kleuren doen leek mij erg saai en naast dat ik niet van verassingen hou wilde ik het echt weten.
    en tja geheim houden zag ik niet zo zitten want ik verspreek me toch ben er veelste blij mee en trots.

Maar het niet voelen, het is lastig maar ik probeer me er ook geen zorgen om te maken. de ene voelt wel snel iets en dan andere niet en bij iedereeen is het echt verschillend.
    vanavond begin ik met eerst gewone yoga misschien voel ik dan meer de rust en ga ik wat voelen.
    en verder wacht ik het wel af en ga ik gewoon lekker genieten van mijn buikje die eindelijk groeit

Deel Deze Pagina