Ik heb niet zoveel moeite met blauwe plekken, zolang ze maar niet in mijn gezicht zitten. Maar dat was zowel bij karate als bij aikido nooit het geval. Toen ik nog aan karate deed wel regelmatig een zeer pijnlijk 'ei' op mijn scheenbeen. Bij aikido heb ik eigenlijk nooit zichtbare schade. Soms wel spierpijn en natuurlijk het 'the day after yonkio' - gevoel dat denk ik alleen aikidoka's herkennen, haha. De laatste keer was het trouwens 'the week after yonkio' gevoel, dat was wel even minder. Er was blijkbaar iemand iets te enthousiast geweest. Voor de liefhebbers van aikido: over een paar maanden komt Gary Boaz weer naar Nederland. Ik ben één keer bij een training van hem geweest. Dat vond ik erg bijzonder. Best een aanrader om daar eens van te gaan proeven.
Als je echt op korte termijn wilt leren jezelf effectief te verdedigen, schijn krav maga inderdaad heel goed te zijn. ik zou dat ook best een tijdje willen proberen.
Daar ga ik dinsdag mee starten! Mijn man doet t ook en mijn broertje heeft zijn p2. Lijkt me echt heel zwaar, maar super leuk
Leuk om al jullie ervaringen te lezen. Ik ga morgen eens bellen naar een sportschool hier of ik eens een proefles kan komen draaien.
Ik ben echt met slechte conditie begonnen (nooit gesport maar wel slank en veel in dagelijkse beweging) met Bokszaktraining/ kickboksen en het is super snel vooruit gegaan! Dus ik kan het je zeker aanraden! Ik heb echt spijt dat ik dit zo laat ontdekt hebt want ik vind het echt geweldig om te doen! Bij ons kun je wel in het begin handschoenen en scheenbeschermers lenen maar ik vind eigen spullen toch veel fijner (lees frisser want die leen handschoenen stinken zeg bah bah) Maar goed het is wel een flinke aankoop dus je kunt beter wel echt eerst weten of het wat voor je is natuurlijk! Bij ons is het trouwens gemengd wat ik zelf juist veel fijner vind maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.