Dames uit de drie noordelijke provincies; graag jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Shoperella, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je zo'n bureau inschakelen?

1. Ja, lijkt me leuk!

2. Nee, geen interesse.

3. Anders, want...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het meer te maken heeft waar jij je vraag neer zet. Ik denk dat jij op een trouwforum heel ander reacties krijgt, dan op een ikwil/krijgeenbabyforum. Als jij echt wilt gaan plannen er organiseren, heb je voor Nederland juist in deze categorie de verkeerde doelgroepen uitgezocht denk ik.

Even mijn visie met waarom niet en waarom wel:

- Babyshowers en kraamfeesten: zijn niet in Nederland erg populair, en zeker niet boven in Nederland. (ja wij zijn stug) In de randstad iets meer, omdat er grote groepen zijn die dit wel doen, even niet beledigend bedoelt. Maar het culturele aanbod is daar veel hoger. Die hebben de traditie om een feest te geven als er een baby geboren wordt.

- Verjaardagsfeesten, tja, Nederlandse traditie is gewoon zo koffie en gebak, bij de borrel kaas, worst, gevulde eieren en monchouham bij de visite. Mensen trekken hiervoor geen geld uit. En aangezien ze meestal hun verjaardag vieren op hun verjaardag zelf, heb je het meeste kans dat ze doordeweeks jarig zijn. Lijkt mij niet iets om op te richten. Misschien als mensen een ''mijlpaal'' hebben bereikt dat ze er nog wat aan gaan doen, bijv bij 50 jaar.

- Bruiloften: Trouwen is hip, groot en duur. Ik denk dat als jij echt iets wil met plannen en organiseren, lijkt mij dit de juiste doelgroep.
    Mensen trekken erg veel geld uit voor een bruiloft en vaak valt alles erg tegen met het organiseren. Ikzelf had 90 mensen (en is geloof ik redelijk klein op dit moment) en was meer dan 7500 euro kwijt hiervoor is zeker 6000 euro puur naar het feest, eten en drinken, band enz gegaan. Ook in heel veel culturen is een trouwerij een en al feest.

- Trouwfeesten: 12.5 jaar getrouwd, 20 jaar, 25 jaar enz. Hierbij wordt ook steeds meer gefeest. Ook hier heeft men meer budget voor over. Ook veel culturen vieren dit.

- Klinkt heel raar, maar help bepaalde kroegen/cafés en bepaalde bedrijven enz. Zij organiseren ook feesten, en personeel is ook duur. Als jij 5 man kan vervangen kun je uit.

- Organiseer zelf een feest, laat zien wat je kan.

ik heb dus anders gestemd, ik denk dat het kan, maar dan andere doelgroepen. Dingen met kinderen en kleine gelegenheden lijkt het mij gewoon te duur voor de meeste mensen en zeker in het stugge noorden hebben ze denk ik niet snel het geld ervoor over.

Of zoals sweetmarije zegt: maak het populair, het zou ook zomaar kunnen dat het een dikke hit wordt.

(dit is mijn mening hoor dus geen belediging of wat dan ook bedoeld hiervoor)

Liefs Knuf

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Zo nuchter ben ik niet altijd hoor, 8)

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sorry, ik zou er ook geen interesse in hebben. Juist onze bruiloft wilden we helemaal zelf regelen (dat is ook part of the fun), en die hebben we ook zo simpel en intiem mogelijk gehouden. Aangezien wij uberhaupt eigenlijk niet van feesten e.d. houden zou ik verder geen gelegenheid weten waarvoor ik het echt zou gebruiken.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    "zo duur maken als je zelf wilt" Dat begint met ons budget al bij het zelf organiseren, ipv van het uit handen geven.

Ik denk dat de groep mensen die we bijvoorbeeld op verjaardag uitnodigen ook niet groot genoeg is dat je hulp van buiten nodig hebt voor de organisatie. Verder ben ik tevreden met de "traditionele" manier waarop wij in onze familie's verjaardagen vieren.. Een kraamfeest spreekt mij en ook mn man niet aan.. Als je "bulkt" in familie+vrienden+kennissen+collega's die allemaal "even' langs willen komen, dan is zo'n kraamfeest wel geschikt, maar onze kring is dermate klein dat we t makkelijk kunnen doseren..

Onze trouwdag hebben we met onze ouders, broers en zussen gevierd.. na t gemeentehuis naar een restaurant voor koffie+gebak, borreltje en aansluitend heerlijk gegeten! Wij hadden beide geen trek in een feest waar we mensen voor zouden uitnodigen die je anders ook niet ziet.

5. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij zou het afhangen van de prijs. Waar moet ik minimaal aan denken?

Ik zou het heerlijk vinden om alles uit handen te geven, maar ja mensen met baby's zijn over het algemeen niet de rijksten van de samenleving. Vaak net parttime gaan werken, rekeningen van de kinderopvang etc.

Misschien moet je je inderdaad, zoals iemand hierboven al zei, meer richten op oudere doelgroepen. Bij de mensen boven de 50 zit momenteel het geld. Dus inderdaad huwelijksjubilea, 50 jarige verjaardagen etc.

Deel Deze Pagina