hoi me ouders passen iedere woensdag op, nu hebben ze nog 1 kleindochter van 2 jaar en paar maanden en vanaf april gaan ze ook op dochter 2 passen (is dan ong 3 maanden) Nu willen wij dat ze overal traphekjes gaan plaatsen, ze willen niet boren dus we hebben gezegd oke dan halen we traphekjes die je moet klemmen. Nu willen ze beneden geen traphekje plaatsen. Op de eerste verdieping mogen er wel 2 komen en op zolder ook 1. Heb ook gezegd dat dit voor de veiligheid is want straks wel 2 kleindochters waar ze op moeten passen en komt regelmatig voor dat er 1 van 2 even weg is of dat me vader toch een paar uur moet werken wat zouden jullie doen?
ja dat zegt me man ook en hij heeft ook gezegd dan gaan ze maar naar het kdv die dag. me moeder stelt ook nog eens eisen ana het traphekje want het moet ook nog mooi zijn ja hallo dan koop je maar nieuwe
Mijn schoonouders passen ook weleens op en ik heb er zelfs nog nooit bij stilgestaan om te eisen dat ze hun woning gaan aanpassen op mijn kinderen. Het is al een gunst dat ze op willen passen en ga er vanuit dat ze gewoon goed opletten.
Ach ja, ik ben daar wat makkelijker in. De kinderen kun je toch sowieso niet uit het oog verliezen? Wij hebben beneden ook geen traphekje. Is er wel een deur naar de gang of staat de trap in de kamer? Ja, ik zou het dus niet persé nodig vinden, maar dat is mijn mening.
trap staat in het halletje maar dochter krijgt de deur open en loopt nu al regelmatig de trap op, is een geschilderde trap en dus erg glad
Als jullie er op staan dat er traphekjes zijn moet je voet bij stuk blijven houden.. En als uiterste inderdaad zeggen dat je anders niet wilt dat er opgepast wordt. Mijn ouders en schoonouders hadden bij het wekelijkse oppassen eerlijk gezegd geen traphekjes (wel afgesloten gang) en dat is nooit een probleem geweest (bij slapen boven ging de deur dicht en kon ze niet openmaken, toen ze dat wel kon met zo'n 1,5 klom ze zelf de trap op en af).
Aan de andere kant begrijp ik uit je verhaal dat er nu ook opgepast wordt zonder traphekjes, dus misschien vinden ze het daarom onnodig aangezien het bij het andere kleinkind ook niet nodig was?
Waarom willen ze beneden geen traphekje plaatsen dan? Raar als er op de bovenste verdiepingen wel hekjes mogen komen. Leg ze uit dat het om de veiligheid van hun kleinkinderen gaat. Kindjes die net beginnen te lopen zijn zo boven... en je wil toch niet meemaken dat ze onder jouw toezicht van de trap vallen! Leg ze uit dat het tijdelijk is en zeg dat je wel wil dat zo'n traphekje er komt, anders komen de kleinkinderen ook niet... beetje hard om dat zo te zeggen, maar kleed het een beetje in en overtuig ze... hoop dat het lukt. Of spreek anders af dat de weg naar de trap (bijvoorbeeld via een deur) altijd geblokkeerd is.
Wij hebben zelf thuis ook beneden geen traphekje. Met de deurkruk omhoog voorkom je dat ze in de gang, en dus bij de trap, komen. Ikzelf ben eigenlijk ook banger dat hij van boven naar beneden valt als ie een keer niet goed oplet met spelen boven dan dat ie de trap op loopt. Dat is makkelijker onder controle te houden.
ik krijg daar ook een beetje de kriebels van van dat ''eisen''. bedoel je ouders passen , neem ik aan al gratis op? nou dan lijkt het me niet meer als logisch dat jullie een traphekje kopen , en idd wat zij ook mooi vinden. Het is immers in hun huis waar zij belangeloos op jullie kinderen passen.... als wij toe zijn aan een traphekje wordt het iig ook een mooie , eentje die bij onze stijl past. Ik vind dat heel normaal hoor dat ze een mooie wil hebben voor beneden. en anders naar kvd , ben je iig veel meer geld kwijt, had je miss wel een mooi traphekje (eenmalig) voor kunnen halen...
Hier hebben we ook geen traphekje beneden, alleen maar boven aan de trap..... Ik vind het niet nodig dat mijn schoonouders / ouders traphekjes gaan plaatsen voor onze kinderen. Sowieso zijn opa's/oma's over het algemeen overbezorgd en houden ze de kinderen echt wel in de gaten. En als er dan toch persé een traphekje moet komen, dan kan ik me voorstellen dat er een 'mooie' moet komen. Je kijkt er dagelijks tegenaan, dus waarom niet?
wie kiest er voor dit oppasadres? Jullie neem ik aan? Ik vind dat je erg veel eisen stelt aan een 'vriendendienst'. Er zijn ook andere manieren om met veiligheid om te gaan.
deurklink willen ze niet omhoog vinden ze storend. denk wat is het voor moeite om de traphekjes smorgens te monteren en savodns als ze weg zijn weg te halen ja maar dochterlief van 2 jaar klimt overal op en me moeder is niet snel dus ja als me vader dan weg is zit ze er wel mee en nu kan ze haar nog aan maar straks met de baby zie ik gewoon meer gevaren boven op de slaapkamers willen ze de deurklinken ook niet omhoog en daar mogen wel traphekjes dus dan denk ik waarom beneden niet ja en in de hal zit ook de wc dus als 1 naar de wc gaat kan ze nog op de trap komen
ja wij hebben voor dit oppasadres gekozen omdat me ouders het ook heel leuk vinden en ze er van genieten maar momenteel doen ze gewoon moeilijk om van alles en daar begin ik van te balen