Hele dag misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Ik ben sinds een paar dagen echt alleen maar misselijk. De hele dag door. Als ik iets eet is het ff weg. Maar komt al gauw weer terug. Word er nu al gek van. Heb het echt nooit gehad. Heb een zoontje en daarbij ben ik nooit misselijk geweest. Hiervoor een miskraam gehad, had toen ook totaal geen last van misselijkheid. En nu alleen maar. En ben ook zooo bang voor overgeven. Heb daar echt een fobie voor. Gelukkig nog steeds niet overgegeven. Ik hoop echt dat de misselijkheid gauw over is. Sorry moest ff klagen. Wie heeft dit nog meer.

2. Cloudy

Cloudy Nieuw lid

15 dec 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo jij ook al ik ben ook de hele dag misselijk wat eten gaat effe goed! Ik hoop dat gauw ophoud!

Ben nu bijna 11 weken zwanger :)

3. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Vanaf wanneer begon het bij jou. Echt heel vervelend idd. Je kan niet de hele dag door zitten eten.

4. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Vervelend meis.

Continu misselijk sucks big time. Zelf ben ik niet het beste voorbeeld, want ik heb de eerste 22 weken elke dag meerdere keren boven de wc gehangen en dat begon ook rond een week of 6. Ik had het geluk dat ik 's avonds wel eten binnen kon houden en vocht, waardoor ik maar zo'n 7 kilo ben afgevallen en ziekenhuisopname heb weten te voorkomen.

Als eten bij je helpt, zorg dan dat je altijd eten bij je helpt. Worteltjes om op te knagen, frisse kleine appeltjes, etc. En als je het echt niet trekt kun je bij de huisarts aan de bel trekken. Veel meiden die last hebben van extreme misselijkheid inclusief overgeven krijgen pillen voorgeschreven (zelf heb ik emesafene, haldol en primperan gehad), maar ik weet dat sommige het ook krijgen zonder dat ze continu hoeven over te geven zoals bij jou momenteel het geval is.

Echt balen en hopelijk gaat het snel over!

Succes!

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Dat had ik ook in het begin,
    bij mij hielp pepermuntjes eten heel goed....
    sterkte!

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier zelfde ben nu 6-7 weken, en ben sinds dikke week elke dag misselijk, hele dag wel met vlagen, maar houd hele dag aan.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ik begin nu net een beetje bij te komen.. maar wat was die eerste periode een hel.
    Iedereen vraagt dan aan je of je ook moet spugen (nee) en komt dan met een verhaal van een kennisje,nichtje,buurvrouwdrvriendinendaareenoudklasgenootjevan die zoooooveel moest spugen en opgenomen was etc etc.
    Is hartstikke rot natuurlijk en zou echt niet hebben willen ruilen. Maar je de hele dag zo klote voelen zonder spugen is heus geen feestje.
    Dus ik leef met je mee.

probeer een beetje te zoeken wat je wel kunt hebben. Ik kon wel zoete dingen verdragen, dus fruit en sapjes. En dat de hele dag door een hapje of slokje.
    Maar wat een verschrikking.
    Dit is de derde en die eerste nu15 weken hebben mij echt doen besluiten: dit nooit meer.

Maar houd je maar voor dat het waarschijnlijk tijdelijk is!!

Sterkte

8. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Ja ik hoop dat voor ff is. Zo voelt het nu niet dat het over een paar weken weg is. Het is echt een rot gevoel.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ja ik weet het:( bij mij begon het in de zesde week, om met 7 weken echt hels te zijn tot 12 weken. Met 12 weken kon ik bv weer een boterham eten (heerlijk) en heb ik weer (samen met iemand) een boodschapje gedaan.
    Vorige week heb ik voor het eerst weer gekookt en deze week voor het eerst ook zelf warm gegeten.

het komt goed!!

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Als je je eten niet binnen kunt houden kan ik jullie wel een tip geven..
    Eet wat je eten wil.
    Ook al is het s ochtendsvroeg 9:00uur en je hebt zin in een koekje, NEEM DIE GEWOON!
    Dat hielp bij mij echt..

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Probeer 6 kleine maaltijden door de dag te eten ipv 3. Dat heeft mij heel erg geholpen tijdens mijn 1e zwangerschap, ik was toen misselijk met overgeven tot mn 36e week. Dat heeft me heel erg geholpen, probeer kleine beetjes te eten, wel dat het je honger voorlopig stilt.

12. Loy

Loy Lid

14 nov 2012
    75
    0
    6
    Amsterdam
    Fobie voor overgeven, dacht dat ik de enige was! Ik heb emesefane tabletten gekregen van de dokter. Hielp bij mij erg goed. Misselijkheid heeft wel tot week 15/16 geduurd bij mij en toen het eindelijk voorbij was kreeg ik buikgriep. Kon zelfs geen slok water binnenhouden, heb toen primperan gekregen en dat hielp NOG beter!!

13. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Heel herkenbaar, bah wat is dat naar he. Hier ook begonnen bij ongeveer 6 weken met een piek bij week 9 en 10.. heel de dag overgeven. Verder net als jij heel de dag erg misselijk en eten.. Sinds deze week voel ik me een stuk beter.. heerlijk weer meer energie ook en niet meer heel de dag misselijk. Ik moet wel blijven eten.. Succes meid is echt rot maar er komt echt een eind aan al leek mij dat ook heel ver weg!

14. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Vervelend is dat hè, misselijk zijn.
    Ik herken het heel goed.
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik 16 weken continu misselijk. Viel af en was ten einde raad. Niets hielp.
    Nu begon ik weer zo misselijk als een hond en wat me echt helpt, zijn sea bandjes. Die kan je kopen bij de Etos. Als ik ze af doe, word ik toch weer misselijk dus het helpt mij wel degelijk.

Sterkte ermee.

15. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ik had het ook in mijn eerste trimester. Nu ook weer in mijn laatste... Ik zit met een glas cola (normaal drink ik geen cola!) en neem hele kleine slokjes om de paar minuten. Niet meer dan twe glazen per dag hoor. voel me nu wel beter.
    In mijn eerste trimester ging ik s'ochtens van bed om beschuitje te eten, daarna snel weer plat. Dat hielp ook in de ochtend uren.

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Leuk he, zwanger zijn? :( Ik ben ook vanaf week 6 tot zeker week 16 kotsmisselijk geweest. Ook: niet spugen, zodat iedereen tegen me zei: gelukkig hoef je niet te spugen, dat is pas erg. Nee, 24 uur per dag het gevoel dat je moet spugen maar er komt niets, dat is lekker...
    Ik heb helaas weinig tips voor je, anders dan: probeer toch af en toe de dingen naar binnen te werken die je lekker vindt en waar je trek in hebt. Gezond eten is bij mij echt erin geschoten die eerste weken maar volgens de gyn en vk is dat ook niet zo erg in die eerste periode. Zorg dat je genoeg vocht binnenkrijgt, dat is veel belangrijker.

Ik heb vanaf week 7 Emesafene gebruikt, tegen de erge misselijkheid hielp het totaal niet, maar vanaf week 12 merkte ik dat het iets deed. En nu ben ik al 2 keer bezig geweest met afbouwen maar dat werkt nog niet erg goed, ben meteen weer enorm misselijk. Dus ik blijf nog maar ff doorgaan. Maar er zijn ook heel veel mensen die wel heel veel baat hebben bij Emesafene en er zijn ook nog andere middelen. Laat je niet wegsturen met 'ach, misselijk zijn hoort erbij', je weet zelf wel wat acceptabel is en wat niet!

17. LiBeLa

LiBeLa Lid

18 okt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo een. 's Ochtends gaat het wel, maar vooral in de middag wordt het erger. En dan inderdaad maar weer wat eten, een appel, stukje wortel (je wilt je ook niet volstouwen met ongezonde troep natuurlijk). Het is voor mij tot nu toe wel vol te houden, maar het is nog maar een week ongeveer. Als het erger gaat worden dan ga ik ook maar over op de zoete troep. :)
    Las trouwens net dit: "Uit een onderzoek van The Hospital of Sick Children in Toronto blijkt dat zwangere vrouwen die last hadden van zwangerschapsmisselijkheid vaker kinderen kregen die hoger scoorden op een intelligentietest." :)

18. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Hier nog een hoor. Hoopte ik vorige week nog op een symptoom om mezelf te overtuigen dat ik die positieve testen niet had gedroomd.... Nu hoop ik dat decmisselijkheid zsm weggaat! Het duurt 24 uur en ik hou weinig binnen. Soms gaat het ff wat beter maar dan komt t even hard weer terug. Ik weet t echt even niet meer

19. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook aardig misselijk geweest met spugen aan toe. Gelukkig gaat het nu met emesafene goed.
    Kleine beetjes eten helpt maar kijk wat je lekker vind en wat binnen blijft en net wat de anderen zeggen. Ook al is het ongezond er is tenminste iets wat binnen blijft. Gezond eten komt straks wel weer (bij mij begint het nu weer een beetje).

20. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Bij mn zoontje ben ik echt doodziek geweest en deze zwangerschap was ik weer doodmoe.. Elke zwangerschap is anders.. Dat blijkt maar weer... Helaas kun je er weinig tegen doen.. Je merkt zelf waar je echt niet lekker van word en wat je maag beter accepteert.. Verschilt echt per persoon. Succes!

Deel Deze Pagina