@Lufdelefie, wat vervelend dat het daar niet zo goed gaat. Zou fijn zijn als er wat rust is dan denk ik, dat ze bij jullie komt wonen. Ik ben bij m'n vriend sinds zij een jaar is. Met de moeder loopt het redelijk, alleen wordt er niet veel gepraat wat ik wel jammer vind. En als ik wat zeg valt het natuurlijk niet goed. Begint nu wel steeds meer beetje tegen mij te zijn, op haar zogenaamde subtiele manier. Maar ik probeer het gewoon rustig te houden, heb ook geen zin in ruzie dan zijn we nog verder van huis. @Babywish, Oke dat is idd vlak bij elkaar! En idd tweelingen komen vaak eerder.. Nou spannend! Veel energie zal je dan niet meer hebben denk ik ook haha Ik loop ook in het UMCG! Idd sinds december ontdekt dat ik zwangerschapsdiabetes heb, erg balen! Moet nu steeds bloedprikken thuis en goed opletten met wat ik eet. Zo heb ik het eerst nog onder conrole.. Als het uit de hand gaat lopen moet ik insuline spuiten maar voor alsnog hoeft dat niet. Elke maandag moet ik m'n waardes doorgeven. Heb 7feb weer afspraak met de internist. Wat trouwens een vage vent is! Zo eentje net afgestudeerd die denkt dat ie alles weet en zich niet kan inleven in de patient. Vreselijk, maar goed. Hoef er maar eens per maand heen gelukkig. Voor de rest is iedereen super aardig!
@Hilse: Gelukkig is het dan maar 1x per maand bij die vage vent En fijn dat je geen insuline of iets hoeft te gebruiken. Enigste waar ik bang voor ben is het ziekenhuis, ik heb nog maar een keer eerder in het ziekenhuis moeten blijven en dat vondt ik doodeng en ondanks het bezoek overdag voelde ik me eenzaam en was ik in de nachten zo ongelukkig en bang. Dus zou er erg tegenop zien om een week ofzo in het ziekenhuis te liggen. Hoe gaan jullie hier mee om ? En zijn er nog meer die een beetje ziekenhuis overnachtings angst hebben ?
@Babywish, Haha ja dat scheelt! Ja hoop dat ik het zonder insuline redden kan! En anders zie ik het ook wel weer.. In het ziekenhuis als je een 1p kamer hebt kan je partner op de kamer blijven slapen en desnoods is er een soort hotelsuite in het ziekenhuis aanwezig.. Ik moet door de suiker ook 2 dagen blijven dus sowieso 1 nachtje.. Denk dat als je eenmaal bevallen bent het minder erg is dan wanneer je er onder controle moet liggen..
Babywish : Ja klopt ik ben ook 21, ben 6 Juli jarig. Eerste 3 maanden allemaal maar ziek geweest en uitgedroogd. Maar gaat sinds de 14e week super goed. Ook al een echoscopisch onderzoek gehad, bleek ook allemaal heel goed te zijn. En ondanks mijn ienieminie buik zat de kleine meid 12% boven het gemiddelde. Jullie allemaal al een 4D echo gehad? Wil je ook weten wat het wordt of weet je dat al? Wel spannend zo dicht bij je verjaardag, ben benieuwd. Ik kijk stiekem ook wel een beetje tegen het einde op. Nouja, de bevalling dan. Gelukkig praat mijn vriend vol goede moed op me in haha! Hilse : Mijn vriend die spreekt niet met de moeder van hen dochter. Kan die niet uitstaan. Zij spreekt alles richting mij, en regelt ook alles via mij en mijn vriend doet dat net zo, voel me soms net een bemiddelaar. Af en toe ontstaat er wel eens flinke ruzie, omdat ik het niet altijd even goed kan hebben hoe zij met haar dochter omgaat maar goed. Krijgen jullie een dochtertje / zoontje? Of is het een verassing? En hoevaak is zijn dochter bij jullie?
Ik was het onderwerp kwijt! haha.. inmiddels vanmorgen een positieetest gehad, morgen toch een cb digitaal met indicator er tegen aan om het zeker te weten! Erg spannend! Als ik wel zwanger ben loop ik ook in het UMCG, ik heb bloedstollings problemen, waarvoor ik normaal tabletten slik, maar sinds vorige week maandag ben ik na vele zwangerschapssymptomen in overleg met het umcg al gestart met spuiten in mijn benen of buik.. Bij zoonlief ben ik bevallen in het UMCG, dit is erg goed bevallen Alleen wat ik wel jammer vond/vind is dat je bijna nooit dezelfde gyn hebt maar veel verschillende.. maarja dat heb je in een universitair ziekenhuis!
Haha toevallig, jou naambegint volgensmij met de D, die van je vriend met de L, en die van zijn dochtertje met de K ofniet? hihi..
Haha klopt helemaal! Ik weet denk ik ook al wie jij bent. Spannende tijd voor jullie dus? Leuk hoor. Zal mijn mond houden hoor over wat ik hier lees haha !
Babywish : Ik zit gewoon bij mijn verloskundige in Oosterwolde nog. Wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, dat zal dan in Assen zijn. 4D echo heb ik gehad in Garyp. Veel meiden die bij het UMCG lopen trouwens.
Hallo Meiden, Ik kom mij ook weer even vertonen. Inderdaad een hoop meiden uit de "buurt" ! En veel die in Groningen naar het ziekenhuis gaan. Wij gaan hier naar een praktijk met drie verloskundige. Bevalt heel erg goed. Ben inmiddels aan de laatste zware loodjes begonnen. Vorige week woensdag nachtje ziekenhuis gehad omdat ik gewoon niet meer kan slapen (van de pijn ed.) dus een beenprik gehad met morfine en iets om te slapen. Uitkomst baby van slag, ik nog geen 2 uur geslapen en meer gefrustreerd dan ervoor. (meer klachten erbij ook nog) Aanstaande vrijdag gaan ze voor het eerst strippen met 38 weken en 1 dag. Spannend! (maar verwacht er niet te veel van) Mijn oudste zoon is afgelopen zaterdag net 8 geworden Nu zijn we er klaar voor om te bevallen (leek me niet zo leuk voor hem om op zijn verjaardag te bevallen) Succes allemaal en een fijne dag!!!
extra toevoeging. Ik hoop dat wij thuis kunnen bevallen. Oudste zoon is thuis begonnen maar omdat hij sterretjes keek is hij in het ziekenhuis geboren met behulp van vacuum extractie. Jongste zoon is thuis geboren (keek ook sterretjes) Beide met 40+3. Hopen dat dochterlief iets eerder wil komen
@Matonneke, spannend zeg! Hoop voor je dat ze eerder komt In welk ziekenhuis ben je toen bevallen bij je eerste?
@hilse....Ik voel ook wel een zekere spanning, maar nog niet zo heftig als mijn partner. Toen ik hem gister wakker maakte om de jongens weg te brengen dacht hij dat de bevalling begonnen was doordat ik zei : het is tijd schat Voortaan maar iets voorzichtiger zijn met wat ik zeg en hoe ik het zeg. hihi Mijn oudste zoon is in het Refaja geboren (stadskanaal) Opzich een heel fijn ziekenhuis. Enige maar was toen ik er lag met hem werd er een kindje doodgeboren na 40 weken gezond te zijn geweest. Dit was een behoorlijke domper... Hier mag ik deze keer kiezen tussen ZH Stadskanaal en Winschoten. Mocht het niet thuis lukken!
Hier inmiddels een positieve Cb digitaal! Veel mensen wisten al dat we bezig waren voor een 2e.. dus we hebben het gewoon voor iedereen bekend gemaakt.. @Matonneke; jeetje dat lijkt me inderdaad ook erg heftig om mee te maken.. lig je er zelf met een gezonde zoon, en dan ligt er iemand naast je met een doodgeboren kindje.. @lufdelefie Ik zie dat je me al toegevoegd hebt op facebook hihi
@Matonneke, hihi maar goed op letten dan Ohh dat is idd niet leuk mee te maken Hopelijk lukt het thuis weer deze keer!
haha nee via mijn vriend weet ik wie zij is bekende zeg maar. hadden / hebben jullie ook last van ontzettend pijnlijke bandenpijn?
Ik wil wel heel graag een 4D echo laten maken. Heb bij de kraamzorg die ik gekozen heb, een 4D echo cadeaubon gekregen. Dus die heb ik in de pocket
@Babywish, oh leuk zeg! Hihi @Lufdelefie, niet zo heel erg last van gehad, maar wie weet! Wel vervelend zeg dat je zo'n last ervan hebt!!
Goedemorgen dames!!! Hier wel de nodige bekken en banden pijn gehad. Sinds mevrouw ingedaald ligt schuift alles van onderen lekker over elkaar heen Ik had bij mijn vorige zwangerschap (die goed verliep) ernstige bekkenI. dus dat had ik nu ook weer verwacht, maar het valt mij 100% mee. (helaas valt nu de rest zo tegen) Wij hebben ook een uitgebreide 4d echo laten maken in HD kwaliteit. Was echt geweldig. We zijn ervoor naar Brabant gereden hihi. dagje uit. We hebben half uur dvd , 70 foto's en een paar afdrukken. Hier een gebroken nacht gehad. Kiddies waren om 4:30 al aan het spoken. Zelf sliep ik toen nog niet. Amper 2 uur geslapen. Maar dat is wel normaal op het moment. Nu dus beetje moe nog. Hopen dat ons meisje snel zin heeft om haar koppie te laten zien. Ik ben er wel klaar voor!!!! Ik wens jullie een fijne dag en als je naar buiten gaat kijken jullie wel uit dat jullie niet weg woeien xxx