Haha dat kan ik me voorstellen ja! Ik ben ook aan het aftellen, maar voor mij is het nog 20 :S hihi. Ja maar wij laten alleen een 20 weken echo doen en hopen daarbij het geslacht te horen. Dus nog een dikke 4 weken geduld. 8-8 20 weken echo dus ja. Ben je trouwens al begonnen met zwangerschapsgym?
Oke, jullie moeten dus nog even geduld hebben voordat jullie het weten. Wel leuk hoor. Gaan jullie het dan wel aan iedereen vertellen of houden jullie het lekker voor jezelf?? (net als wij, hihi) Zie dat de nekplooimeting goed was??
ja, ze kon in procenten niet uitdrukken hoe klein de kans was op. Dus dat is mooi! Ik denk dat we het wel vertellen aan anderen, ook ivm kleertjes. Wellicht alleen (schoon)familie en dat we het op het werk geheim houden.. maar ja.. dan denk ik weer wat maakt het eigenlijk uit. De naam houden we wel voor onszelf Hoe gaan jullie het eigenlijk allemaal doen met oppas/werk.. ik ben nu een beetje aan het kijken maar schrik me rot joh!
Ja kinderdagopvang is erg duur. Wij gaan het zo proberen: 2 vaste dagen gastouder 1 vaste dag mijn moeder en 1x in de maand ik of mijn schoonmoeder 1 vaste dag manlief 1 vaste dag ik Ik neem dus 1x in de 4 weken een dag extra op, maar dat kan ik doen vanuit mijn vrije dagen, neem er dit jaar zo'n 16 mee. Verder ga ik 1 dag in de week minder werken, maar dat is gelijk mijn ouderschapsverlof. Mijn contract blijft t zelfde, maar krijg die dag helaas niet betaald
Fijn dat jullie vakanties zo lekker waren! Wij laten over 3 weken een pretecho maken, puur voor de leuk en het geslacht. Buikje begint een beetje te komen, kan mijn werkbroeken al niet meer dicht krijgen. Qua kwaaltjes gaat het momenteel wel goed, jippie! De opvang gaan we verdelen tussen mijn moeder en schoonmoeder. Ze wonen in dezelfde flat en zijn allebei veel thuis overdag. We willen ons kind perse niet naar de opvang in het begin dus dit is een fijne oplossing. Ik blijf als het goed is 32 uur werken en mijn man werkt ook fulltime.
tje, dat ik mooi geregeld Tavsan. Mijn schoonmoeder wil pertinent niet oppassen. Dit weekend werd ze echter al wat milder en zei ze misschien te willen oppassen. Wij hopen nu dat ze een middag wil oppassen dan zou de kleine nog maar 2,5 dag naar de opvang hoeven. Heb net uitgerekend dat ons dat zo'n 140 euro in de maand gaat kosten (met aftrek van belasting) dus dat valt me nog mee. Wanneer gaan jullie trouwens met verlof: 6, 5 of 4 weken van te voren? En hoe is het met Sher?... dat zal ook wel niet lang meer duren
@ tavsan Dat heb je inderdaad goed geregeld.. Bij ons is het nog maar afwachten of mijn schoonmoeder wil oppassen, nadeel is ook nog dat ze zo ver weg woont. Dus mooist is als ze bij ons komt. @ plukkie heb je dat wel goed??? Dan hoeven jullie wel heel weinig te betalen zeg!! Als wij voor 3 dagen kozen dan moeten wij zo'n 600 euro betalen en bij 2 dagen zo'n 400 euro, als ik mij niet vergis. Heb je al gekeken naar welke opvang jullie de kleine eventueel willen brengen??
2 dagen bij een gastouder is 420,-, waarvan we 280,- terug zouden krijgen van de belasting. dus dan blijft er 140 over.. of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee, denk het dan niet. Wat je terug krijgt is helaas ook afhankelijk van wat je verdient. Nu ga ik volgend jaar minder werken dus minder verdienen, maar volgens mij wordt er gekeken naar het jaar ervoor of niet??
ja denk het wel... maar volgens mij moet je ook kunnen aantonen dat je minder verdiend, waardoor ze het huidige jaar meenemen. Dat is met huur en zorgtoeslag in ieder geval wel zo.
Ja je moet altijd goed opletten bij de belastingsdienst volgens mij! Ik heb trouwens wat foto's van de bruiloft in mijn fotoboek gezet voor wie het leuk vind ze te bekijken!
Mooie jurk en leuke foto's!! Kon mooi zo, zo te zien, je ziet er nog niet veel van op deze foto's. Wij zijn zondag druk bezig geweest met het kamertje, is nog niet helemaal af hoor, maar hier een voorproefje.
Nee, mijn buikje is pas gaan groeien in de vakantie. En het mooie was dat de jurk in de taille smal was en verder lekker los. Dus de buik had vrij spel! hihi. ziet er goed uit! Waar hebben jullie de spullen vandaan?
om heel eerlijk te zijn: alles is via Marktplaats. Wij hadden niet zoveel zin om tussen de 500 en 1000 euro uit te geven aan een kamertje dus toen gezocht op MP. Daar kwamen deze meubels, de commode en het ledikantje, op ons pad, dus gelijk gekocht. Het is van Comming Kids, dus een goed en stevig merk. Het mickey hoofd hebben mijn nichtjes gemaakt voor onze bruiloft, dus die hadden wij nog. Alleen wel opnieuw geschilderd van fuchsia naar antraciet Ook het badje is van internet, met een ingebouwde thermometer, leek mij wel handig. De hoge kast is een ondiepe Paxkast van de Ikea, die hadden wij toevallig nog.
Nou mooi toch! Wij zijn ook aan het kijken op MP ik vind het ook zonde van het geld. Hebben jullie ook een wiegje of leggen jullie de kleine meteen in het ledikant? Wij hoeven ook alleen nog maar een ledikant en commode, kasten en badje hebben we al. Ook de wandelwagen en maxi cosi hebben we via MP.. Afgelopen zaterdag wel alle kleine spullen ingekocht bij Pepito in de nieuwstaat deze stopt en had alles 30 tot 70 % korting! Mooi meegenomen. Wel weer voor 250,- ingeslagen maar ja, dan heb je ook wat.
Nee wij hebben geen wiegje, zitten wel te kijken op MP, maar vinden het geen must. Als we niks vinden, jammer dan. Als de kleine 's morgens gevoed moet worden, blijft hij gewoon bij mij in bed liggen na de tijd. Toen ik een baby was lag ik ook bij mijn ouders in bed en ben ook groot geworden dus ja ach. Mijn schoonouders hebben wel een metalen wieg, maar die is best wel groot, dus dat wilde ik liever niet. Hahah, ja dan koop je uiteindelijk toch meer dan he verwacht had. Maar dat scheelt inderdaad weer. Wij hebben daar onze kinderwagen gekocht, die is/was niet 2e hands te krijgen en daar het goedkoopst de maxi-cosi hebben wij van mijn ouders gekregen.
Oh ja, tja dat is ook zo! Wij kijken nog even, hopelijk kunnen we die van Arne zijn broer lenen. want ik ben niet van plan om voor 4 weken een wieg aan te schaffen Ja idd, maar goed, wel allemaal dingen die je nodig hebt. Lakentjes, dekentjes, slaapzakjes, kruiken, borstvoeding dingen, draagdoek, kleertjes enz. enz. Maar wel een leuk winkeltje op zich, jammer dat ze weg gaat.
Nee dat ben ik ook niet echt van plan. En om het ledikantje in onze slaapkamer te zetten vind ik teveel werk, het zou wel passen maar is niet ideaal. Dus tja.... Het is inderdaad wel jammer dat ze weggaat. Ze had wel veel leuk spul wat je niet overal kunt krijgen. Maar ik vond haar niet zo goedkoop hoor. Nu denk ik wel met al die kortingen...
nee goedkoop was ze volgens mij eerder niet. Maar nu met de kortingen wel en ze is er ook wel een beetje klaar mee volgens mij want bij veel dingen zei ze gewoon och ja voor 2,50 mag je het meenemen of ze gaf het gratis mee! Hihi, mooi meegenomen