Dames uit Overijssel die gestopt zijn na mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brondy, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    De newborn pakken (alle gele pakken dus, maat 1 2 en sommige winkels hebben ook newborn 3) zijn allemaal klein.
    Vanaf maat 3 heb je voordeelpakken, die zijn bijna 16 euro.
    Weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel er in zitten hoor.

Voor ik hier werkte kwam ik er ook nooit hoor. Inderdaad vanwege de prijs.
    Maar nu krijg ik zelf korting en aas op koopjes ;)

Wehkamp heeft ook luiers trouwens. Zijn in verhouding wel goedkoper dan in de winkel.

2. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Balen, volgens mij heb ik die €7,- kortingsbon niet (meer)
    Naja scheelt bijna niks met de kruidvat aanbieding dus dat scheelt ;)

Aha dat wist ik niet....

Hihi ja dat scheelt dan voor jou helemaal. De whekamp heeft rond de 9 maandenbeurs ook vaak pampers in de aanbieding. Afgelopen x in ieder geval. Ik was toen te pril zwanger om al pampers aan te schaffen, vond ik.

3. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Volgens mij had ik het al een keer geschreven maar ik heb nu een mega voorraad Huggies. Hopen dat ze fijn zijn en anders gaan ze mooi op marktplaats.
    Luiers van de Plus schijnen ook fijn te zijn.

Zijn er nog dingen die je moet kopen of heb je alles klaar voor als de baby komt?

4. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Zoo jullie zijn druk geweest! Ik zal eens even goed gaan kijken naar al die aanbiedingen en bonnen, ben er tot op heden nog helemaal niet mee bezig geweest. Ik denk ik doe dat wel in mij verloftijd :) Ik zal wel ergens een site die merkloze luiers verkoopt, die blijken ook wel goed te zijn.
    Toch denk ik dat het niet heel veel uitmaakt welke luiers je hebt. De een is wat stugger dan de ander en de ander ruikt weer wat meer als de kleine hem te lang aanheeft. Nou ja dat laatste zal de eerste maanden toch niet zo aan de orde zijn. ;)

Ik kan me voorstellen dat je nu op je einde loopt Brondy. Helemaal als je weet dat je je zo kan en mag voelen ga je het ook voelen. Dat merk ik tenminste nu met mijn vakantie. Merk nu echt dat ik fysiek en psychisch toe ben aan een break, terwijl ik dat vorige week niet had. De 'overleef modus'. :)

Wij hoeven alleen nog verzorgingsproducten en een babyfoon te kopen Tavsan. We willen zo'n beeldbabyfoon; lijkt ons toch wel prettig even te kunnen kijken zonder helemaal boven het wiegje te moeten gaan hangen. Hebben jullie alles al?

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #625 Brondy, 6 sep 2012
    Laatst bewerkt: 6 sep 2012
    Kan mij inderdaad iets herinneren daarover, Tavsan. Heb eigenlijk geen idee welke de 'beste' zijn. Hoor ook wel goede verhalen over de pampers van de Lidl. Maar het is ook maar net of je kleine er geen uitslag van krijgt enzo.

Hahaha, plukkie, dan ben je miss wel te laat ;) voor t zelfde geldt komt de kleine eerder dan gepland. Je weet t niet. Ik let vaak wel op goede aanbiedingen. Voor de 12 weken deed ik er niks mee, daarna langzaam aan steeds meer. Tja en nu kan er volgens mij niet meer zoveel mis gaan.

Euhm, ik moet nog wel het een en ander aanschaffen. Maar zaterdag word ik 'verrast' met een babyshower, dus even afwachten of en wat ik dan voor leuke dingen krijg. De grote dingen hebben we al, behalve de box ;)
    Heb wel flink wat hydrofielen luiers ingeslagen, via baby butt, daar zijn ze het goedkoopst en als je je inschrijft voor hun nieuwsbrief krijg je nog een code voor 5 euro korting (dus betaal je geen verzendkosten).
    Verder schaf ik meerendeel aan bij babydump.nl

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Veel plezier morgen Brondy!
    Hopen dat je een leuke avond hebt en leuke dingetjes krijgt.

Plukkie, wij moeten nog wat kleine dingen kopen en een matras. Babyfoon krijgen we van mijn zwager. Voor de rest hebben we vrijwel alles.

Vandaag weer bij de vk geweest.
    Alles was goed, een zwangerschap volgens het boekje.
    Over 4 weken weer terug, dan ook even bloed prikken ivm mijn bloedgroep.
    Vandaag was ik vrij, druk in huis geweest. Morgen vieren we mijn mans verjaardag en overdag moet ik werken, dus nu staat alles lekker klaar en alles is schoon.
    O en ik ben heel blij, we hebben nog een weekendje weg geboekt, begin oktober..
    Lekkerrr nog even eruit voor de baby komt.

7. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    En heb je een leuke babyshouwer gehad brondy?! De langverwachte box gekregen? :D

Oh heerlijk nog even weg Tavsan. Fijn dat alles goed was bij de VK. en een fijne verjaardag gewenst alvast. Altijd leuk verjaardagen

Ik ben echt helemaal kapot! vrijdag bruiloft van mijn nichtje gehad; was om 2 uur thuis, toen om 7 uur er weer uit om toernooi te zwemmen. Wat wonderbaarlijk goed ging. Toen 's avonds pas weer om 22 uur thuis, waar de hond blijkbaar de hele buurt bij elkaar had gejankt en de buren van ellende maar bij ons in de tuin zijn gaan zitten. Dus ja dan ga je ook niet direct naar bed. Lag er om 24 uur in pff en 's ochtends weer om 8 uur weer uit bed gejengeld door de hond... zucht. Ben blij dat ik deze week vrij ben! :D

8. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ tavsan
    De babyshower was gelukkig overdags ;)
    Oh heerlijk nog een weekendje weg met z'n 2en, dat moet je nu ook wel lekker nog even doen hoor. Zolang het nog kan he.
    Dat moest ik ook, extra bloedprikken, om te kijken of je geen antistoffen aanmaakt. Bij mij was dat gelukkig niet het geval :)
    Relaxt dat je de babyfoon krijgt, scheelt ook weer.

@ plukkie
    nee helaas geen box :( had ik ook niet verwacht hoor, die is echt super duur. Maar hebben er miss 1 gevonden die minder duur is, maar we moeten die wel eerst ff goed bekijken. Verder wel hele leuke dingen gekregen en veel voor (in) de box :)
    Wow :$ wat een weekend heb jij gehad zeg! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je deze week vrij bent. Moet zeggen dat ik dat vanmorgen ook had hoor, ik kon er toch echt niet uitkomen :)

Ben ook maar eens even het huis aan het 'schoonmaken'. Heb een lijstje voor mijzelf gemaakt wat ik wanneer het beste kan doen. Beetje alles verdeeld zodat ik mijzelf niet te veel vermoei en straks harde buiken krijg. Vandaag boven even aan de slag gegaan en ga ik vast de lijst van de kraamzorg langs, wil toch wel dat ik echt alles binnen heb voor mijn 37e week ;)
    aan het eind van de middag heb ik de liggings-echo, eens kijken of onze man nog steeds goed ligt.......

9. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Hebben jullie lekker geluncht gister?

Pfff Plukkie kan me voorstellen dat je wel even aan wat vrije dagen toebent.Hoe voel je je verder?

Brondy hoe was de liggingsecho? En geniet je een beetje van je verlof?

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ja de lunch was weer lekker :)

De liggings-echo was goed. De kleine ligt met zijn hoofdje naar beneden en is zelfs al ingedaald, dus helemaal blij.
    Vanmorgen nog wel bij de gyna geweest, zijn buikomvang is wat aan de kleine kant. Dus moeten volgende week terug komen. Dan wordt er ook weer een hartfilmpje gemaakt om te kijken hoe het met zijn conditie is. Hoefde mij geen zorgen maken volgens de gyna, want hij groeit nog binnen de lijntjes. Mocht ik mij wel druk maken dan moet ik dat gewoon melden en dan kan ik eventueel eerder terug komen. Was een hele aardige man die mij hielp (vd Linde)

Hoe gaat het met jou, Tavsan????

11. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Fijn dat alles er goed uit ziet! Begin je al zenuwachtig te worden?

Vd Linde heeft mijn moeder ook als gyn. Zij ging/gaat voor overgangsklachten naar hem toe en is ook zo over hem te spreken. Is ook belangrijk dat je je op je gemak voelt, zeker bij vk/gyn.

Met mij is het goed, ben vandaag vrij. Wat dingen in huis gedaan, nu even uitrusten. Baby beweegt erg veel, is gezellig maar snachts wel vermoeiend. Je ziet nu steeds vaker mijn buik bewegen, hij heeft wel kracht in zijn kleine lijfje!
    Verder gaat alles goed, mijn vader is bezig met de aller laatste dingen voor de kamer. We hebben al stromend water boven, geweldig snachts als je dorst hebt ;).
    Verder weinig bijzonders.

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nee ben nog niet echt zenuwachtig, maar komt denk ik wel zodra ik de 37e week inga ;)

Ah dat is inderdaad wel mooi, dat je boven nu ook stromend water hebt. Zit jullie badkamer beneden dan??
    Handig he, als je vader zoveel zelf kan??
    De mijne doet ook heel veel voor ons, de trapkast is nu klaar, heeft hij samen met manlief gemaakt. Manliefs vader is helemaal niet handig, heeft 2 linkerhanden. Ben blij dat manlief wel veel opsteekt zo van mijn paps, kan hij tenminste straks ook zijn kids helpen ;)

13. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Met mij gaat het goed Tavsan. De rust doet me goed. Hier beweegt de kleine ook behoorlijk! Ik voel haar nu ook steeds vaker draaien of vroeten, heel grappig.

Fijn dat je onder controle blijft van de Gyna. Vaak is het toch moeilijk te zeggen of ze daadwerkelijk te klein zijn (of te groot zoals ik gister vertelde).

Lunch was inderdaad lekker en gezellig.

Had je nog geen stomend water dan Tavsan?!

Bij mij is manlief gelukkig erg handig. Elektromonteur dus die maakt alles voor me en schoonpa is loodgieter dus dat ik ook altijd handig. Die komt over 2 weken een radiator maken in de badkamer.. die hebben we nog niet.. hihi. Is wel zo handig in de winter!

14. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Nee we hebben geen badkamer boven. Huis is heel klein (Rode Dorp). We hadden boven 2 slaapkamers maar die waren zo klein dat we er 1 van hebben gemaakt. Nu heeft mijn vader van de overloop dus babykamer gemaakt. Heb nu nog een klein stukje overloop en de rest is kamer. Maar om voor elk nat washandje naar beneden te moeten vond hij niet praktisch dus heeft hij een wastafeltje gemaakt. Wel super hoor, kan ik de baby gewoon boven wassen enz.
    Achja, we willen hier nog een jaar wonen na de geboorte en dan lekker verhuizen dus het is maar voor even.
    Gister een matras van mijn schoonouders gekregen, schoonmoeder had beddengoed gemaakt dus heb voor de show het bedje even opgemaakt.
    Zo schattig :)

Ben als een malle kleertjes aan het wassen. Mijn man lacht me uit. Hij werd gister wakker en ik stond te strijken en hij kwam niet meer bij. Heb in 3 dagen tijd meer gestreken dat in de 5 jaar dat we samen zijn.
    Het was een drang, ik MOEST. Dusja, moet er maar aan toegeven dan he ;)

15. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hahahahah, je had een drang dat je het MOEST doen??
    Nou ben je mooi optijd toch ;)

Ik heb nog steeds niet alles gewassen hoor. De hydrofiele luiers zijn inmiddels wel gewassen en opgevouwen. 10 ervan zelfs gestreken en in een schone vuilniszak apart gelegd, voor de thuisbevalling.
    Mijn vluchttas is ook zo goed als klaar, alleen de babykleertjes er nog bij in en dan is die ook gereed.
    Dan nog alle lades herinrichten, ga ik mooi deze week doen, anders raak ik achter ;) en dat moeten we niet hebben natuurlijk.
    Enveloppen voor de kaarten zijn besteld, geboortekaartjes hebben we zelf ontworpen en laten we bij een andere drukker afdrukken. Dus zo gauw de enveloppen binnen zijn kan ik de adresetiketten erop plakken en de postzegels. Dan is dat ook al klaar, hoeft manlief tzt alleen de juiste kaart in de juiste envelop te doen, hahah.
    Ik vergeet vast iets, maar ja dat zal vast niet zo erg zijn

16. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Hihi wat een nesteldrang dames!

Ik heb nog steeds alles op zolder staan in dozen! We hebben nu wel vastgesteld dat 30 september het plafond op de babykamer eruit gaat zodat deze geisoleerd kan worden. Mijn zusje moet er dan dus uit zijn! Hopen dat het lukt :)
    De week erna worden de laaste handen gelegt aan de CV in huis. Keuken en badkamer krijgen een nieuwe radiator en alle CV's krijgen termostaatkranen zodat het boven lekker warm kan worden als de kachel beneden aanstaat. Moet zeggen dat het wel prettig voelt dat dit nu geregelt gaat worden. Afgelopen weekend de laatste muur in huis gestuct dus het begint echt ergens op te lijken nu. :)

Ik moet wel even schakelen op het werk! na een week vakantie heb ik nu echt helemaal geen zin meer om te werken merk ik. Het wordt ook steeds zwaarder. Ik kan me niet voorstellen hoe ik me voel als ik straks weer aan het werk moet na 4 maanden! pff

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nou wij zijn vandaag weer bij de gyna geweest:
    Het hartfilmpje van de kleine is helemaal goed en hij beweegt ook super goed. Dus daar had ze niks op aan aan te merken. Bij de echo bleek toch zijn buikje niet goed mee te groeien. Dus ik sta nu onder controle van de gyna ipv de vk en is mij geadviseerd in het ziekenhuis te bevallen :(
    De kans is aanwezig dat de kleine na geboorte naar de kinderafdeling moet en daar een nachtje moet blijven, dit is nog niet geheel zeker, kunnen ze natuurlijk pas zien na de geboorte. Ze vond het nog niet nodig om de bevalling eerder op te wekken.
    Baal er wel een beetje van en heb net ook even flink zitten huilen bij manlief

Hoe gaat het met jullie??

18. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Mooi en balen tegelijkertijd Brondy! Had je je net zo voorbereid en 'verheugd' op een thuisbevalling :( Ik hoor vaker dat het toch moeilijk te zien is hoor en dus moeilijk in te schatten is hoe groot de kleine is. Wellicht valt het wel mee en kun je zo naar huis.
    Maar ja, anders is het maar voor een nachtje. Kun jij lekker uitrusten en is het meteen geregeld qua bezoek met (schoon)ouders ;)

19. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hahaha ja dat is dan ook wel weer zo ;)
    En je hoort ook wel vaker dat zelfs bij een thuis bevalling de vrouw toch nog naar het ziekenhuis moet omdat bijv de placenta niet loslaat. Maar toch had ik het liever anders gezien. Vooral omdat je nu een vk van het ziekenhuis krijgt en niet 1 van Baren enzo, volgens mij.
    Het is wel beter voor onze kleine dat weet ik zeker, achja heb mij er nu wel bij neergelegd hoor dat het niet anders is. Vond het vanmiddag even een behoorlijke domper.

20. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Gaat het weer een beetje Brondy?
    Ach alles heeft zijn voor en nadelen. Vond thuis bevallen fijn,maar vond het ook niet erg om in het ziekenhuis te zijn.
    Ik ben ook thuis bevallen en moest idd ook naar het ziekenhuis omdat de placenta niet losliet! Gelukkig liet ie alsnog los toen ze het iets hardhandiger probeerde, en mocht ik na 2 uurtjes naar huis! Maar het schiet aardig op bij jou he! Kun je het nog een beetje volhouden?

Hoe gaat het met de andere dames?

Deel Deze Pagina