Ha meiden, Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Jeetje Brondy wat gaat de tijd snel zeg! Fijn dat het borstvoeden zo goed gaat. Is het ezceem helemaal weg? Plukkie hoe bevalt je verlof? Hoe zit je met kwaaltjes enz? Ik ben sinds vandaag ook thuis. Werkte nog 32 uur, zou nog 3 weken werken. Mijn leidinggevende had aangegeven dat ik in principe halve dagen kon werken, verrekend met de ziektewet. Dat klonk wel goed, maar toen eenmaal mijn rooster was aangepast bleek het verrekend te worden met mijn vakantieuren. Daar was ik het niet mee eens, dus weer terug naar mijn 32 uur. Werd vanochtend om 4 uur wakker met krampen, alsof ik ongesteld was. Heb de laatste dagen veel harde buiken en voelde me vannacht zo beroerd. Naar de verloskundige geweest, die zei dat ik ook veel beter echt gas terug kon nemen. Het is nu genoeg geweest. Ben geen ziekmelder, maar zit er nu even doorheen. Met de kleine gaat alles goed, we hebben zaterdag een 3D echo laten maken, o wat super leuk. Merk nu wel dat mijn buik echt in de weg gaat zitten met opstaan enzo, gek ineens!
Geen wonder dat je er even doorheen zit Tavsan! Het wordt nu echt tijd dat je minder of niet meer werkt. Volgens mij is je werkgever verplicht je indien nodig ziek te melden en dat krijgt hij gewoon betaald door het UWV. Ging bij mij ook zo. Kramp en veel harde buiken is nooit goed... zeker tijd om het rustiger aan te gaan doen. Betekend wel dat als je nu ziek bent en blijft je verlof 6 wk. van te voren ingaat. Dus dan ben je 1 week ziek en de rest is al je verlof. Moet zeggen dat met jou baan het me niet onverstandig lijkt dat je 6 wk van te voren gaat. Ik trok het ook echt niet meer fysiek en mentaal te werken en moet zeggen dat het verlof hebben goed bevalt. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van het werken, ben echt zooo moe en druk met regel dingen. Ja die buik zal wel flink groeien. Nog ff en dan daalt ie in en zakt je buik weer Wat fijn dat de 3D echo leuk was, waar heb je hem laten maken? duurt niet lang meer en je hebt de kleine in handen Dus laat je niet gek maken Tavsan en luister naar lichaam. Zorg goed voor jezelf en de kleine, jullie zijn het belangrijkst op dit moment!
Nou net liggingsecho gehad en flinke domper; ze ligt in stuit. Bah baal echt als een stekker! Elke controle dachten ze dat ze gewoon goed lag, maar ze ligt zeer waarschijnlijk al heel lang in stuit (vanaf 20 weken) Morgen moet ik bellen om door te geven of ik een versie wil. Denk dat ik het maar gewoon ga proberen, zou nog steeds gewoon het liefst thuis willen bevallen.
ja echt balen. Morgen heb ik al de versie dus duim voor me. Hopelijk is het niet zo pijnlijk als ik verwacht Het moest snel omdat de kleine goed aan de maat is. Qua grootte al op 39 wk en gewicht 3000 gram dus als het morgen niet lukt wordt het moeilijk. Ik heb ook al de yogalerares benaderd omdat die zwangerschapsreflexologie doet waarmee ze een stuit kan draaien. Maar goed, eerst maar eens de versie.
@ plukkie Balen zeg dat ze in stuit ligt maar goed dat ze een liggingsecho doen Hoe is de versie gegaan?? Hopelijk is het gelukt
Ja idd brondy, de vk zei ook al. Ze hebben het gewoon 3x gemist, want ze ligt al heeeel lang in stuit blijkbaar. maar, helaas dames, mislukt. Er was te weinig vruchtwater, Ze was te groot en te sterk.. hihi. Zette gewoon haar kont in de krib, strekte zich uit en bleef steken op mijn rib. Pijnlijk Kun je alle yoga van de wereld doen, maar deze pijn viel niet echt weg te puffen Ze ligt dus weer gewoon lekker in haar oude vertrouwde positie. Nu een beetje beurs, maar kijk er niet negatief op terug. Vanmiddag naar de gyna om mijn opties te bespreken, hou ernstig rekening met een keizersnee
Inderdaad balen zeg dat de versie mislukt is. Is er nog een kans dat zij uit zichzelf draait?? Denk dat het goed is dat je rekening houdt met een keizersnede. Zou jij een stuitbevalling willen doen eventueel?
de kans acht ik heel klein, omdat ze zichzelf dus spalkt en met de grootst mogelijke kracht al niet wilde draaien. Ze is gewoon eigenwijs Ik heb gisteren overleg gehad in het ziekenhuis met klinisch VK en die ziet een stuitbevalling wel zitten. Ze vond de kleine nog niet schrikbarend groot dus als ik wil kan het gewoon. Vrijdag staat er nog een versie in het ziekenhuis geplant, maar weet nog niet of ik dat doe. Ik mag op dat moment beslissen en heb bedacht dat wanneer ze haar benen anders heeft liggen ik het wel wil proberen en anders niet. Een keizersnee vind ik echt de laatste keus, dus als het beeld niet veranderd wordt het gewoon een stuitbevalling in het ziekenhuis.
Hihi nu al eigenwijs. Nou wel fijn dat jullie beiden een stuitbevalling wel zien zitten. Dat kan ook helemaal goed gaan. Een meid bij mij op de yoga heeft ook een succesvolle stuitbevalling gedaan helaas moet je dan inderdaad wel in het ziekenhuis bevallen. Maar alles beter dan een keizersnede toch?
Oh fijn om te horen! Ik ben ervan overtuigd dat ik dat ook moet kunnen alles is inderdaad beter dan een keizersnede. Ik heb sinds gisteren geen last meer van mijn buik, dus denk dat ik vrijdag echt geen versie meer doe. Tenzij ze er echt super goed voor ligt. Hoe is het verder met iedereen. Al weer wat rust Tavsan?
Meiden Hoe gaat het met jullie?? Het einde is nu wel in zicht he??? Spannend........ Hier gaat alles prima, S heeft wel een voorkeurshouding, maar we zijn er mee bezig. Heb al een speciale kussen in huis en moet de fysio nog even weer bellen (ze waren net niet bereikbaar) De kerstboom staat hier inmiddels al, hihi en ja hij is dit jaar blauw
Het einde is in zicht. Moet zeggen dat ik de zware buik ook wel een beetje zat ben inmiddels. Krijg steeds meer last van mijn rug, bekken en banden. Hopelijk komt ze snel. Bed staat inmiddels op klossen... jeetje wat moet je een eind klimmen zeg! Ledikant staat in de kamer.. dat ziet er wel een beetje zielig uit. Dat ding is ongeveer tot 1/8 opgemaakt, de kleine verzuipt straks in dat ding Fijn dat alles goed gaat met de kleine brondy. Lekker eigenwijs dus die kleine vent. Oh de kerstboom, die gaan we vandaag halen! Heerlijk, ik denk dat ik hem dit jaar groen/zilver maak. Maar we zullen zien.
Ha meiden hoe is het met jullie? Ik kom niet zovaak op het forum vandaar dat ik zo traag reageer Brondy hoe is het met jou en de kleine? En Plukkie, hoe voel jij je, met de laatste loodjes?
Hey Tavsan hoe is het met jou? en de kleine? Met mij gaat het goed. Wordt wel wat ongeduldig nu ik 37 weken ben geweest en ze officieel elk moment kan/mag komen. Vandaag bij de Vk was alles weer goed dus dat is mooi. Ik ben wel steeds meer met bevallen bezig, dus hoop dat ze zich snel aandient.
@ plukkie Kan me voorstellen dat jij er nu steeds meer mee bezig bent. Ze kan nu elk moment komen, spannend hoor. Wees blij dat het geen zomer is @ tavsan Geeft niks.... Maar hoe gaat t bij jou?? Hier gaat alles prima. Zijn nu in Maastricht heerlijk aan het genieten. Met de kleine man gaat dat ook super. Ben alleen mijn draagdoek vergeten, we redden ons zo zonder wel hoor, maar was wel handig geweest als ik hem wel mee had, gewoon just in case. Hij groeit goed, zit nu op 4,5 kg en past eindelijk maatje 56. Al moet ik zeggen dat hij de prenatal kleertjes nog niet echt past. Terwijl hij al wel uit de maat 50 van prenatal is, dat is wel raar.
Fijn dat het zo goed gaat Brondy en dat de kleine zo goed groeit! Ik vind sowieso veel verschil in maatjes zitten, als ik sommige kleertjes zie denk ik nou dat is een flinke 56. Hier is het nog steeds rustig. Begin wel wat zenuwachtig te worden voor de bevalling. of alles wel goed komt enzo. Vrijdag zal ik dit even bespreken met de VK. Vind het ook vreemd dat ik nog steeds niet met een gyna heb gesproken over de bevalling. Ik zou graag zijn mening horen over een eventuele stuitbevalling.
dag dames, even een korte update. Ik ben gisteren bevallen van een prachtig mooie dochter Elle. Ze woog 3680 gram bij geboorte en is 52 cm. Stuitbevalling is goed verlopen. Maandagavond 22.00 braken mijn vliezen en kreeg ik direct heftige weeen. Eerst dacht ik dat ik incontinent was geworden door bekkeninstabiliteit. Want de weeen voelde ik alleen in mijn onderbuik. Om 23.30 ben ik opgenomen in het ziekenhuis, waar bleek dat ik dus gebroken vliezen had en flinke weeen. Om 2.00 uur had ik al 6 cm ontsluiting dankzij een beste weeenstorm. Ik heb toen om pijnbestrijding gevraagd en gekregen, waarna ik high de laatste (pers)weeen heb opgevangen tot 10 cm ontsluiting om 4.30. Omdat de kleine in stuit lag moest ik daarna nog 30 min op mijn zij liggen zodat ze goed zou indalen. Om 5.15 ben ik begonnen met persen en om 6.12 is onze prachtige blauwbillige dochter kerngezond geboren! Ik heb alleen een kleine knip gekregen dus ook dat viel reuze mee. Ze drinkt goed, heb haar alleen wat lang laten drinken vannacht waardoor mijn tepels wat gevoelig zijn. Hier wordt aan gewerkt Nou dat was het even kort door de bocht!