Ik doe nog steeds een kruik bij S in bed, voor het opwarmen. 1 kruik hoor. Zielig hè, dat vuurrode ruwe. Wij gebruiken vaseline crème, witte tube van de apotheek. Duurt wel lang voordat het weg is hoor, maar gewoon bij elke verschonen even een beetje opsmeren. Wauwie, dan groeit ze harder dan S, hij zit nu nog steeds in 56 Broekjes kan af en toe wel 62, vooral om de lengte.
Even een snel berichtje, moet mn onderschrift veranderen. Ben 31 dec om 2.42 bevallen van een gezonde zoon, Tayfur. Bevalling was zwaar, hij had in het vruchtwater gepoept en eenmaal in het ziekenhuis had ik wel weeen maar niet genoeg ontsluiting. Na 8 uur kreeg ik een ruggeprik en weeopwekkers maar dat schoot ook niet op. Uiteindelijk hebben ze hem met de vacuumpomp gehaald, na 20 uur. Alles gaat goed met ons! Ben nu aan het voeden, dacht even gauw reageren.
He Gefeliciteerd Tavsan!!! Precies op de uitgerekende datum! Wat een bijzondere naam, geniet van elkaar en deze bijzondere tijd. Ja echt zielig, maar ben eigenlijk wel blij te horen dat Elle niet de enige is die het heeft. Dacht al dat het kwam door iets wat ik deed of at. We smeren ook vaseline van de apotheek en cardiflor. Gelukkig is het alweer een stuk minder. Zaterdag waren haar ogen zo opgezwollen dat ze haar ogen bijna niet open kon krijgen. En haar temp zakte opeens drastisch, toen maakte ik me even ernstig zorgen. Maar het is gelukkig hersteld. We hebben nu een slaapzakje met antikrab-wantjes eraan. Ze vind het alleen nog niet zo leuk en protesteert hevig. Heeft me vannacht als straf de hele nacht wakker gehouden Draakje. Nu ik haar handjes eruit heb gehaald ligt ze opeens prinsheerlijk te slapen. Krabt S aan zijn gezichtje? Haha, ja maar zijn maar een paar pakjes hoor. Maatje 62 is vaker te groot dan goed .
Tavsan van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Wat leuk trouwens dat jij precies bevallen bent op de uitgerekende datum. Maar wat een heftige bevalling zeg, poeh. Plukkie Oei, dat is niet leuk, dat Elle haar oogjes helemaal dicht had S kabt zich inderdaad ook, daarom slaapt hij in een puckababy. Het is inderdaad even niet leuk voor de kids, maar ze wennen er wel aan hoor. Gewoon even doorzetten Is het nu weer goed met haar temperatuur? wel in de gaten houden hoor, voor t geval het weer gebeurt. Lekker de kruik nog bij haar in bed doen. Wij zijn vanmorgen bij de gastouder geweest om alle papieren te regelen enzo. Het komt nu wel steeds dichterbij dat ik weer moet beginnen
Ja moet er nog niet aan denken hoor, werken. Of heb je er toch wel zin in? Temp is weer in orde, maar meet nu bij elke luier wissel 'just in case'. Ja inderdaad gewoon een kruikje, het is ook koud nu buiten. Welke puckababy gebruiken jullie? Wij krijgen vrijdag 'the bag' hopelijk past ie beter dan deze, daar is ze al bijna uitgegroeid (maatje 50/62)
wat een leuke foto Sher! Hoe gaat het met Nina? hier gaat het redelijk. Ben gisterennacht met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik ineens veel bloed verloor (een hele plens). In het ziekenhuis konden ze niets terugvinden wat het kon verklaren en gelukkig kon ik tegen het eind van de ochtend weer naar huis. Wel een beetje flauwtjes, maar goed. Gisteravond begon het opeens weer behoorlijk te vloeien. De Vk weer gebeld. Deze vond het nog binnen de perken van het vloeien en denkt nu dat er een stuk placenta was achter gebleven en is los gekomen. En dat ik daardoor nu opeens weer meer en heftig vloei. Ze verwacht dat het weer kalm aan minder moet gaan worden. Vannacht en nu is het gelukkig rustiger dus hoop dat het inderdaad is wat de VK denkt en ik er weer snel vanaf ben. maar wat een dag weer, ben behoorlijk geschrokken.
Dat kan ik mij voorstellen Plukkie! Zeker schrikken! Met Nina gaat het goed, het word nu allemaal een stuk makkelijker. Ze kan steeds meer zelf.
Ach wat leuk! Kan me voorstellen dat het een stuk makkelijker wordt ja. Kan ze al kruipen? Hier ook alles goed. Het bloeden is eindelijk minder geworden, nu hopen dat het weg blijft als ik weer wat meer ga doen. Vandaag voor het eerst echt naar het CB. Alles was in orde. Elle weegt nu bijna 5 kilo en is 56 cm. Nekspieren en lichamelijk was alles ook goed in orde dus dat is helemaal mooi. Alleen voor het spugen moet ik een middeltje gaan gebruiken aangezien het toch wel wat op reflux lijkt en ze er last van heeft. Eczeem was in ieder geval mooi verdwenen.
Toch wel last van reflux? Spuugt ze zoveel? Dat is wel minder Moeten jullie nu johannesbroodpitmeel gebruiken? Wij moeten morgen naar het CB, ben benieuwd wat de kleine vent nu weegt. Verder gaat t redelijk. Kleine vent heeft wel veel last van berg en eczeem hoop echt dat t nu eindelijk eens weg trekt.
Nou het spugen op zich valt wel mee, zo 1 keer per dag komt het voor dat ze echt een boogje spuugt. Maar vooral 2 uur na de voeding geeft ze nog wat maaginhoud terug. Met van die witte lobbige stukken erin en daar heeft ze wat last van. Dus idd johannesbroodpitmeel; wat een gedoe met de spul zeg. Maar het (na)spugen is over dus het helpt wel. Heb nu alleen het idee dat ze moeilijker kan poepen. Vannacht wel voor het eerst elke 4 uur gekomen voor de voeding dus ja. Ik ben ook benieuwd en hoe lang die is. Gebruik je zalf voor de eczeem, anders toch even naar de huisarst en en verwijzing naar eczeem vpk vragen. Heeft bij ons goed geholpen. Elle is er bijna helemaal vanaf, nu alleen blijven smeren met zalf.
S is nu 61cm en weegt 5.2kg, slank mannetje dus Afgelopen dinsdag is een eczeemverpleegkundige bij ons geweest om te kijken naar S. Zij zag inderdaad dat hij flinke eczeem heeft. Woensdag kon ik de zalfjes al ophalen bij de apotheek. En 's middags zijn gezichtje gelijk maar een x ingesmeerd. Je zag direct dat ik het niet hoed uitgesmeerd had, want de vergeten plekken bleven rood en schraal. Nu 2 dagen later is het al een heel stuk minder. Wat zijn wij blij en het mooie is, dat S nu ook beter slaapt dus wij ook plukkie Hoe gaat het nu met het poepen en spugen van E? En hoe was het bij de huisarts?
Oh wat fantastisch Brondy dat die eczeem stukken minder is en dat S nu beter slaapt. Dan heeft ie er toch behoorlijk last van gehad. Fijne vrouw die vpk he?! Had je ook Tineke? Bij Elle was het met 4 dagen helemaal verdwenen, we zijn nu aan het afbouwen en het blijft goed gaan echt heel fijn. Elle was woensdag 5100 gram en 58 cm. Flinke meid dus haha. Bijna net zo zwaar maar minder lang. Prikjes waren even vervelend, maar ze heeft er gelukkig niet veel last van gehad. Eten blijft ze toch wel. Nou met spugen blijft hetzelfde, maandag bel ik de HA even om te overleggen voor medicatie voor reflux. Ze heeft er echt last van. Sinds het johannesbroodspitmeel heeft ze al 3 dagen niet gepoept, begint nu wel wat zielig te worden. Ze perst zich een ongeluk maar er komt niets meer dan vieze stink scheten. Enige voordeel is dat het plekje bij haar anus genezen is en dus geen hemagioom was. Wat mij betreft: het bloeden is sinds 2 dagen gelukkig een stuk minder. De ha kon niet veel doen behalve HB prikken en krijg maandag de uitslag. heb een drankje gekregen om mijn hb op pijl te houden.
Zie dat ik niet eens op jouw vorige bericht heb gereageerd Ben nu een maand aan het werk en eigenlijk bevalt dat prima. Moet zeggen dat ik ook meer voldoening heb als ik 4 dagen gewerkt heb ipv 3 (1x in de 4 weken werk ik 3 dagen) Hoe gaat het bij jullie?? Plukkie tot wanneer heb jij verlof?? Hoe groot is E nu??
Haha, zo druk?! Nou fijn dat het werken bevalt! Ga je binnenkort dan elke week 4 dagen werken of blijft het voorlopig zo? Met Elle gaat het goed. Is inmiddels 61 cm en 6 kilo. Tis een schatje en lacht en kletst erop los. Erg grappig allemaal. Alleen tussen 5 en 8 's avonds heeft ze het zwaar. Veel huilen en krampjes denk ik. Hoe gaat het met S. Nog 2,5 week en dan ga ik weer aan het werk. Moet zeggen dat ik er niet eens heel erg tegenop kijk. Was vandaag even op het werk en ik vond het erg leuk. Wel weer even verfrissend niet alleen met de kleine bezig te zijn.
Hoi hoi Bedacht me net, dat is lang geleden!!! Hoe groot is E inmiddels? Ja S is alweer een half jaartje, E bijna 4 maandjes... En hoe bevalt werken?? Geef jij nog borstvoeding?? Hier gaat t prima. S heeft inmiddels 2 tandjes Hij krijgt nog steeds borstvoeding en ook hapjes natuurlijk. Maar laatste x vond het CB dat hij niet genoeg is aangekomen. Dus moet volgende week weer komen. Geven hem nu ook rijstebloem in de hoop dat hij iets meer aankomt Maar hij blijft een kleintje, 2 weken geleden 64 cm.
Ja echt he! ik zat net te kijken begin maart voor het laatst! Erug! Elle heeft even stil gestaan afgelopen maand. Een klein dipje in de borstvoeding waarschijnlijk toen ik wat meer ben gaan doen en waarschijnlijk ook door het vele spugen. Nu heeft ze de lijn weer opgepakt als het goed is, maar moet eind april weer even extra komen ter controle. Ze is nu 63 cm en 6500 gram. Ik werk nu sinds 2 weken weer en het bevalt me goed. Weer even wat anders dan babyperikelen. Ik kolf 2x per dag en ook dat gaat goed, tot op heden neemt mijn productie alleen maar toe ipv af dus hoop voorlopig nog bv te kunnen blijven geven. Wat goed dat je nog steeds bv geeft! je hoort toch zo vaak dat mensen het na 3 maand voor gezien houden. Ik vind het eeuwig zonde. Vind S de hapjes lekker? Al leuke bieten of spinazie foto's? Och wat een kleintje inderdaad haha. maar vervelend dat hij dan niet genoeg aankomt ondanks de hapjes en bv. Hij heeft waarschijnlijk gewoon de stofwisseling van zijn moeder . Binnenkort weer een keer afspreken ff bijkletsen?