Dames uit Overijssel die gestopt zijn na mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Brondy, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Jaaa gezellig, binnenkort weer even wat afspreken!!

Ja S weegt minder dan Elle :), maar ziet er absoluut niet mager uit. Heeft ook lekkere bolle wangen, en geeft echt wel aan als hij niet genoeg heeft gehad. Daarom moet ik volgende week weer met hem terug naar het CB.
    Hihi, nee bietjes en spinazie hebben wij nog niet gegeven. Maar natuurlijk hebben wij wel van het eerste wortelhapje foto's gemaakt ;)

Wauw super zeg dat jouw bv zelfs beter wordt, hahah, dat verwacht je inderdaad niet. Ik kolf ook nog 2x per dag, maar wilde eigenlijk gaan minderen. S is nu immers al een half jaar, dus vind het wel een x goed hoor. Hij heeft 4 maanden volledig bv gehad, aangezien ik een maand extra vrij was. Weet nu al wel dat ik dat bij een volgende zeker weer ga doen, dus ben nu al een beetje aan het kijken of ik wat dagen kan opsparen ;)
    Hoelang ga jij blijven kolven??
    Moet zeggen dat ik er na een maand wel beetje klaar mee was. Ik merk wel dat bij dag 1 de opbrengst best goed is >200cc in totaal, maar naarmate de week vordert wordt het steeds minder. dag 4 meestal 150 cc in totaal en dan baal ik weer en twijvel ik weer wat ik zal doen.....

2. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Leuk leuk! ff kijken wanneer.

wah, dan is ie echt heel licht! Ik ben benieuwd hoe hij groeit. Wat drinkt hij per keer dan? Elle drinkt inmiddels 130 ml. Ik heb de hele week 150 ml per keer gekolft gelukkig dus ben tevreden. Hopelijk blijft het zo. Ik ga het sowieso tot eind mei proberen vol te houden. Dan gaan we een lang weekend weg zonder Elle en dan bekijk ik wat ik doe. Het liefst zo lang mogelijk maar heb geen zin om 5 dagen 6 keer per dag te kolven voor niets.

Kan me voorstellen dat je er een keer klaar mee bent. Het kost best veel energie dat kolven en als het dan ook nog terug loopt zo aan het einde van de week. Kun je niet alleen 's morgens en 's avonds voeden?

Haha dat zijn de leukste foto's :D

3. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Heb eigenlijk geen idee wat S nu precies drinkt. Weet wel dat hij een flesje van 200 cc echt niet leeg krijgt. Wat ik van de gastouder meegekregen heb drinkt hij max 175cc.
    Hmmm kan mij voorstellen dat je geen zin hebt om 5 dagen achter elkaar alleen maar te kolven, je moet dan ook nog eens het meeste weggooien, aangezien het max 5 dagen in de koelkast houdbaar is :(

Het kolven kost inderdaad veel tijd en energie. Heb jij een enkele of dubbele kolf??
    Ik ga nog 2 maanden kolven en dan stop ik ermee en voed ik inderdaad alleen nog 's morgens en 's avonds. En dan maar kijken hoe lang dat goed blijft gaan. Weet wel dat ik dat max tot een jaar ga doen, langer niet.

4. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Hoe was S gegroeid dan? Elle was deze maand weer goed gegroeid. Ze drinkt nu 150 ml. We geven haar nu 1 maal per dag kv om zo een voorraad op te kunnen bouwen voor het weekend in mei. Als ik de bv eraf wilde hebben tegen die tijd moest ik nu al beginnen en dat vind ik echt jammer. Zeker omdat de bv zo goed loopt. Dus besloten om dan toch maar gewoon te kolven dat weekend. Ik kan er nog geen afscheid van nemen :D

Ik heb een enkele kolf en moet nu 3x per dag kolven om 300 ml bij elkaar te krijgen. Maar goed, heb weer domperidon in huis dus hopelijk kan ik het daarmee wat opkrikken.

Nou dan heb je het echt lang volgehouden! Super. Ik hoop het ook zo lang vol te houden. Vind het echt super veel toevoegen aan de hechting met je kind.

Hoe is het met werk; allemaal een beetje vol te houden?

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Domperidon?? Waar haal je dat??
    Ik kolf 2x per dag, maar afgelopen vrijdag erg slechte opbrengst :( 130cc in totaal, das echt niet leuk.
    Hihi toch maar door gaan ja?? Maar waarom 6x kolven per dag?? Je kunt het die dagen ook rustig terug brengen naar 3 of 4, aangezien je het toch weg moet gooien. Ik zou dan echt geen 6x gaan kolven, vooral ook omdat je maar een enkele kolf hebt. Hoeveel minuten doe jij dan per x??

Senna is gegroeid en weegt nu 5,7 kg :) licht mannetje he??
    Had nu de wijkverpleegkundige ipv de kinderarts en zij was veel makkelijker en zei ook dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen.

Op t werk is het prima te doen. Moet wel zeggen dat ik steeds meer nijg naar 3 dagen werken ipv 4, maar dat is financieel gezien even niet verstandig. Dat komt wel als we een tweede krijgen ;) dus nog even 2 jaar doorbijten..

6. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Domperidon haal je bij de apotheek. Maar begreep de laatste keer dat je alleen pilletjes zonder recept kunt krijgen tegenwoordig. Zal ook wel werken denk ik.. maar het werkt echt fantastisch. Ik slik gewoon elke ochtend 6 ml en kolf gewoon 190 ml per keer. Ipv 130 ml met moeite.. Geeft wel een geruststellend gevoel.

Ja, toch maar doorgaan. Vind het te leuk en te ideaal. Ja, had ook al bedacht dat ik dan maar 4 keer kolf, Elle krikt het wel weer op wanneer ik weer thuis ben.

Oh fijn, dus geen zorgen meer. Echt heel licht!! Elle is gewoon een kilo zwaarder :$

haha, dus nog even doorbikkelen zo'n 2 jaar. Het einde is in zicht ;) Welke dagen werk je nu precies?

7. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Kan mij voorstellen dat dat een geruster gevoel geeft. Heb jij helemaal geen voorraad in de vriezer dan??
    Mijn kolf productie is nu heel laag, zit te twijfelen of ik domperidon zal halen, is het duur??
    Ik eet nu soms fenegriek-kaas, fenegriek zou ook helpen met de bv productie. Maar goed, S heeft al 6 maand bv gehad en daarbij hebben wij nog behoorlijk wat voorraad in de vriezer. Twijfels.....:(

Ja daarom, zou dan alleen geen domperidon slikken, aangezien je het toch weg moet doen.

Ik werk altijd de maandag/dinsdag/woensdag, 1x in de 2 weken ben ik op donderdag vrij (oneven weken) en bijna altijd op vrijdag (behalve 1x in de 4 weken). Komt neer op zo'n 30 uur per week.
    Wanneer werk jij??

8. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Nou inmiddels wel wat, maar je hebt ook behoorlijk wat nodig voor 5 dagen en Elle drinkt inmiddels zo'n 180 ml per keer. Kan me voorstellen dat je dan begint te twijfelen. Domperidon kost 8,- voor 200 ml dus valt wel mee op zich. Bijna 7 maand alweer! Kun je niet alleen 's morgens en 's avonds doen?

Nee ik slik dan geen domperidon. haha, zou jammer zijn.

Ik werk op maandag, dinsdag, woensdag morgen en donderdag. totaal 26 uur prima te doen. Hopelijk vanaf eind dit jaar 24 uur en dan de woensdag ook nog vrij.

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Zie t nu pas .... Elle vandaag 4 maand oud!!! Gefeliciteerd ;)

10. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    haha, ja zag het ook opeens. Ben sinds het werken helemaal de tel kwijt met weken. Maanden lukt nog net, maar zit ook niet echt vast in mijn systeem.

Vandaag met Elle gezwommen. Echt super leuk.

Ga je ook nog babyzwemmen?

11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hahah ach wat maakt t ook uit ;)

Waar hebben jullie gezwommen?
    Wij gaan 1x in de twee weken op zondag zwemmen bij Twello. Dus niet echt baby zwemmen les ofzo.
    Maar leuk hè om ze te zien spartelen?

12. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    als ik haar verjaardag maar weet. ;)

Na de training in het borgelebad. Oh ja leuk. Ja super leuk en erg goed voor de watervrijheid van je kleine. Elle vind het ook super grappig op en neer te deinen.

Vandaag trouwens weer tante geworden. Grappig zo'n klein ding. Scheelt 4 maanden, maar lijkt toch heeeel lang geleden dat Elle zo klein was.

13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Inderdaad, als je Elle's verjaardag maar niet vergeet ;)

Maar was dat 'zwemles'? Of gewoon vrij zwemmen?
    Las ergens dat ze ook wel 'lessen' geven.

Oh leuk, gefeliciteerd!!
    Hihi, maar 4 maandjes en toch al een verschil hè?
    Ze kunnen steeds meer, echt super leuk!

14. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Borgelebad was vrijzwemmen, maar op vrijdag zijn we voor het eerst wezen leszwemmen in de schaeck. Wel grappig vond ze wel leuk ook al was ze erg moe. :)

Ja echt bizar hoe snel ze veranderen en groot worden. En ik zei al tegen ml zul je zien dat over 1,5 jaar iedereen aan het vergelijken is. Nou Elle kan al dit en dit. Ik ga echt proberen daar niet aan mee te doen; zo'n hekel aan.

Deel Deze Pagina