Wij hebben onlangs, helaas, afstand moeten doen van twee van onze drie katers. Ze kregen alle drie Royal Canin Urinary, maar eigenlijk hadden alleen de twee die nu weg zijn die nodig. De kat die we nu hebben heeft nooit blaas/plasproblemen gehad en kan dus in principe op ander voer. Vorige week heeft NooNooman met boodschappen doen Tompoes meegenomen, dit hebben we gemengd met de RC zodat hij geen last zou krijgen van diarree ofzo. Maar sinds gisteren voelt ie zich niet lekker en hoewel ik betwijfel of het met de brokjes te maken kan hebben (4 dagen later) wil ik misschien toch een andere brok. Hij geeft veel over, laat vieze scheten (echt, ik ga er hard voor op de loop), zijn buikje piept en borrelt, ligt veel bij ons en is nogal sloom voor zijn doen. Ook drinkt hij heel veel ineens, teken van dat de brokjes zouter zijn? Het hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met de Tompoes, maar ik hoor wel vaker verhalen over goedkope brokken waar de kat uiteindelijk niet beter van wordt. Ik vind het niet erg om wat geld uit te geven aan brokken, maar om eerlijk te zijn waren we wel blij dat we van die 50 euro voor een zak RC af waren... Is er nog een goede tussenoplossing?
Onze katten hebben precies hetzelfde als we RC mengen met Tompoes. Ik kan je niet helpen, maar ik lees wel even mee.
Carocat, vergelijkbaar met royal canin, alleen leuker geprijst. tegenwoordig nemen we daar zelfs weer de variant van. de doorzichtige zakken bij animal planet, 10 kilo voor 17.50
Ja hier krijgt onze kat ook geen goedkope brokken, Royal Canin Urinary en dan de high-dilution omdat hij anders binnen 2 dagen verstopt zit. Hiervoor kreeg hij altijd al de royal canin fit 32 meen ik en daar was ik altijd erg tevreden over.
Mogelijk zit het probleem hem in het mengen. Misschien hebben de 2 brokken verschillende samenstelling, waardoor ze allebei iets anders verwerkt worden door het lichaam. Zo weet ik dat er bij hondenbrokken veel verschil zit tussen geperste brokken en ??? brokken. Dat kan je ook niet mengen. Ik zou gewoon cold turkey overgaan op tom poes. Krijgen die van ons ook en die willen echt niks anders...
Hier gebruiken we Royal Canin Sensible omdat onze kat tegen geen ander droogvoer kan. Wij bestellen het altijd via Zooplus, daar krijg je ook wel wat korting vergeleken met de prijs in de dierenwinkels.
wij mixen de kitkat met de ene keer felix of de andere keer wiskas maar kitkat deed het hier zonder mengen ook goed..
Wij hebben Kitekat, en geen stinkscheten. Maarrrrrr, waarschijnlijk wel een kat met baasgruis, dus denk dat wij zodra ik urine heb kunnen laten testen (ligt al zak klaar waar hij hopelijk op gaat plassen en dan kan ik het gaan wegbrengen) dan zitten wij ook helaas aan het dure voer.
RC Fit 32 en we hebben ook een tijdje terug purina er in gegooid en dat ging goed. Maar we hebben hier een markt daar staat een dieren voer kraam. Geloof 4 kilo voor 28 euro. En daar doen we wel heel lang mee
Mijn kat eet alleen maar whiskas of felix brokken, als ik andere brokken aan kom, dan eet hij gewoon niet!
Onze kat eet alleen maar Felix brokken, heb wel eens wat anders meegenomen maar dan eet ie gewoon niet ...en hij doet het gelukkig goed op de Felix brokken.
Haha oke... ik had het misschien beter anders kunnen vragen. Zoveel katten, zoveel brokken en aangezien die van ons alles eet wat ook maar enigzins eetbaar is, schiet ik er nog niet veel mee op Zit nu wel te kijken naar die RC Fit 32, die zag ik hier al een paar keer voorbij komen... Lastig hoor! Ik heb ooit eens gelezen dat suikers en granen heel slecht zijn voor katten en dat die vaak wel in goedkoop voer zitten, maar ja... iets met klok en klepel, ik weet het ook allemaal niet
Hier Sanabelle sensitive, na lang zoeken het enige voer waar onze allergiekat het goed op doet (bij zo'n beetje elk ander voer is hij futloos,heeft chronisch diarree met soms bloed,veel jeuk en daardoor zichzelf kaal en kapot likken en krabben dat soort fijne dingen). Omdat het geen doen is de allergische apart te voeren (dan eet hij niet) krijgen ze het alle 11, ze doen het er goed op en idioot duur is het ook niet als je, zoals wij 10 kg zakken koopt. Eerder mengde ik wel goedkoop voer met premium voer, toen we hem nog niet hadden maar merkte achteraf dat 1 van de poezen het er toch niet zo lekker op deed, problemen met plassen. Toen we een keer door de Sanabelle heen waren en voor nood even 2 daagjes het oude voer gaven wat we nog hadden liggen (dat gaat dan nog wel heel eventjes goed met de allergische) zat ze weer bijna gelijk tevergeefs te persen en had ze weer 'ongelukjes' op allerlei plekken Ze eten hier trouwens zo'n beetje alles wat ze te pakken kunnen krijgen, kieskeurig zijn ze zeker niet
Tja, hier geen brokken maar vers vlees, namelijk Carnibest. 1 van onze katten begon bloed te plassen en na de overstap van brok naar Carnibest is dit over. Ook de honden krijgen alleen vlees, dus ik kan je helaas niet helpen met advies voor brokken.
Hier krijgen ze vanwege chronische diarree van de kater alledrie pro plan sensible. Daarvoor Whiskas maar dat is ookal vinden ze het lekker kwalitatief toch minder goed voer. waar je het aan kan merken is dat ze bij goedkoop voer veel meer poepen. Dat komt omdat daar veel meer troep in zit waar de kat helemaal niks mee kan dus dat gaat linea recta(al) weer naar buiten. Voor de mensen die misschien ook pro plan gebruiken, het is bij de animal world in de aanbieding. 2 zakken van 1,5 kg voor de prijs van 1 Ik geef ze trouwens nog wel 's avonds een maaltijdzakje van whiskas maar da's 1 zakje verdeeld over 3 katten.
Wij voeren onze poezebeesten Prins. Een zak van 5 kilo kost 30,- euro maar ze doen er ruim een maand mee en ze hebben alleen last van overgeven als ze wat teveel in ene keer eten, vooral Gabbana onze maag op 4 pootjes heeft er wel eens last van, maar dat komt gewoon door der gulzigheid.
Hier ook Prins. Onze katten zijn 7 en 8 jaar en kregen eerder felix, maar merkte nu ze ouder worden dat de vacht er niet beter van werd, dus nu al een tijdje aan de Prins en tadaa!.........de vachtjes zien er weer gezond en glanzend uit. Okay, is iets duurder, maar wel goed zo blijkt. Oja en 1 á 2 keer in de week een zakje brokjes in saus...
Heb jarenlang Royal Canin voor perzen gegeven, nu krijgen ze van de dierenarts speciale voeding voor senioren. Prijs valt op zich wel mee, 26 euro voor een zak. Mijn katten eten niet veel dus doe er wel lang mee.