Dames van de pufklas uit Zoetermeer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MieWie, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

@ Dorothea, wat een heftig verhaal zeg! Wat zal dat een intensieve periode zijn geweest voor jullie! Fijn dat je alles nu een plekje kunt geven. Kan mij voorstellen dat het helpt om je verhaal te vertellen of op te schrijven. Wat een lekker meisje hebben jullie ook, echt een schatje!

Van Ans ook weer een heftig verhaal inderdaad. Ben benieuwd hoe het gaat.

Hier gaat alles prima. Phebe drinkt goed en ik zie haar koppie al ronder worden. Het is ook zo gezellig met zijn drietjes, ze is er nog maar zo kort maar ze hoort er al helemaal bij!
    Ze heeft alleen wel last van buikkrampjes, dus dat is wel sneu voor d'r, dan voel je het helemaal pruttelen in d'r darmpjes. Gelukkig weet je dat het maar tijdelijk is.

Het is stil rond Cynthia he? Zou ze misschien bevallen zijn?

2. Sintje

Sintje Lid

19 dec 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier eindelijk een berichtje van mijn kant. Op zondag 29 januari is onze dochter Giselle geboren! Binnen zes uur is ze ter wereld gekomen, zonder verdere complicaties, dat was dus erg fijn!

Ik heb twee foto's neergezet, de ene is samen met zus Quinta en de ander is Giselle na haar eerste badderbeurt.

Ik heb nog niet alle verhalen nagelezen, maar voor alle nieuwbakken moeders: van harte gefeliciteerd en voor degene die nog moeten bevallen: veel succes!

Groeten, Cynthia

3. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cynthia: Gefeliciteerd! Wat een leuke foto's ook! Fijn dat alles goed is gegaan. Geniet van je kraamtijd en tot op de nagym.

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd Cynthia! We zaten al op nieuws van jullie te wachten :p! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en dat jullie dus lekker aan het genieten zijn! Wat mooi om die foto van de 2 zussen samen te zien! Mooie naam ook Giselle!
    Geniet ervan!

Is de rest nog steeds aan het wachten? Wij hier wel, ik ben inmiddels verder dan ik was tijdens mijn eerste zwangerschap, Jordy kwam met 37 weken 4 dagen dus iedere dag vind ik nu wel heel erg spannend. Zegt niets, deze man kan wel tot na de 40 weken blijven zitten...al hoop ik dat niet, ben echt te ongeduldig!
    Vandaag wel lekker met z'n 3tjes gewandeld door de sneeuw, het is echt heerlijk weer zo met het zonnetje!

Allemaal fijn weekend, geniet van de kleintjes in je armen of in de buik :p!

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Dorothea, dochter Naomi, geboren 8 december
    Diana, dochter Femke, geboren op 14 december
    Lianne (maar of het een jongen of meisje is en wanneer weet ik niet)
    Petra, zoon Ivar, geboren 6 januari
    Astrid, zoon Colin, geboren 8 januari
    Chelly, dochter Phebe, geboren 17 januari
    Mariska, zoon Niek, geboren 25 januari
    Ans, zoon Samuel en dochter Noa, weet de precieze datum niet
    Cynthia, dochter Giselle, geboren 29 januari

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Cynthia: Gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat alles goed en ook zo snel is gegaan. Leuk ook de foto met haar zus. Heerlijk genieten nu met zijn viertjes.

@Mieke: Wachten duurt lang, maar ik hoop voor je dat je niet veel langer meer hoeft te wachten. Wel lekker hoor om nog even met zijn drieën te kunnen lopen. Hier blijft het nu alleen bij het korte stukje naar de AH voor boodschappen. Ook al ligt Naomi heel goed ingepakt in de wagen, na zo'n klein stukje is ze al best afgekoeld en moeten we samen weer op temperatuur komen :)

@Chelly: Klinkt wel heel bekend. Hier zie ik Naomi ook met de dag groeien. Waat gaat het ook snel. Komende week al weer voor de 2e keer naar het CB en de kinderarts.

Naast de krampjes hier ook veel spugen, dus we doen nu Nutriton bij de voeding en gelukkig blijft het nu nog maar bij incidenteel een mondje terug geven.

7. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ alle kersverse moeders: Gefeliciteerd!!!!
    Wat een pittige bevallingsverhalen lees ik zeg! Gelukkig gaat het ook weer goed met iedereen, dat is fijn om te lezen. Echt heel leuk om ook foto's van jullie mooie baby's te zien!!! Zo staan we met z'n allen met dikke buiken op een rij en zo is al meer dan de helft (denk ik) bevallen!

Mijn kleintje zit nog lekker warm in mijn buik (wacht misschien even tot het weer gaat dooien buiten ;) Neehoor, hij heeft nog twee weken tot de uitgerekende datum. Maar van mij mag hij komen!!! Ik heb per dag minder energie en mijn rug en bekken worden ook steeds sneller pijnlijk. Heb het bankhangen wel een beetje gezien....zeker als ik die schattige foto's van jullie kleintjes zie!

Ik wacht lekker af, jullie lezen het wel als hij er is!!!
    Succes voor alle anderen die nog moeten bevallen!

8. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Marlinde ook zo ongeduldig lees ik haha! Hier ook hoor...sinds een paar weken vocht aan het vasthouden en daardoor steeds meer last en pijn van handen, voeten en benen...pff...de laatste loodjes hè!

Zijn er nog meer babytjes geboren? Misschien vandaag wel, het is tenslotte volle maan ;)!

Vandaag lekker rustig dagje thuis met Jordy. Waarschijnlijk veel bankhangen en tv kijken, niet echt educatief verantwoord maar ik heb geen fut meer om echt op pad te gaan, zeker niet met die sneeuw buiten. Misschien Jordy morgen maar ff naar de buurjongen brengen, kunnen ze tenminste beetje buiten spelen enzo!

Nou meiden, hopelijk kunnen jullie je allemaal nog een beetje vermaken. Dat zal bij de nieuwe mama's geen probleem zijn, jullie zullen je handen wel vol hebben aan die kleintjes! Heerlijk hoor...ik kan echt niet wachten!

Fijne dag!

9. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé hallo,

Leuk om al die verhalen te lezen. Voor zover ik dat nog niet gedaan heb, aan iedereen: gefeliciteerd met de geboorte van de kleintjes!

Dorothea: Mooi dat je weer boven de radar bent. Leuk om je verhalen te horen en goed te horen dat het lekker gaat.

Morgen ben ik officieel uitgerekend. Best spannend. Volgens mij was mijn buik best onrustig vannacht. Maar dat zegt natuurlijk niets. Hij was gisteravond veel aan het bewegen dus misschien kwam het daardoor.
    Ik vind het ook wel gezellig om zwanger te zijn. Ik voel de kleine lekker bewegen. Maar ik merk dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar hoe het zal zijn. En papa wordt nu ook ongeduldig (hihi).

Tot mailens!

Groetjes,

Rianne

10. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Miewie, ik vermaak me zeker! Geen tijd meer om me te vervelen ;) Ik heb inderdaad mijn handen vol aan Phebe, maar het is echt genieten. Toch wel gek hoor, ze is pas 3 weken oud, maar die laatste weken voordat ze geboren werd lijken alweer heel ver weg. Op zich vermaakte ik me prima, lekker boekjes lezen en bankhangen, en fysiek ging het ook nog wel, maar op het einde werd ik toch wel ongeduldig. Ik was ook blij toen ze besloten om op de uitgerekende datum in te leiden, dan zou ze eindelijk komen!

Spannend voor degenen die nog gaan bevallen, ik hoop voor jullie dat de baby's snel komen en dat jullie voorspoedige bevallingen zullen hebben. Wat heerlijk om straks je kleintje in je armen te hebben!

11. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik kan ook niet wachten om mijn tijd te besteden aan onze kleine man, ben zo benieuwd! Ik kan ook echt genieten van jullie verhalen en foto's hoor, dus kom maar op!

Nog maar 4 van ons die moeten bevallen:
    Rianne, uitgerekend 8 feb
    Marlinde, uitgerekend 20 feb (toch?)
    ikzelf, uitgerekend 19 feb
    En dan hebben we nog Astrid, maar daar heb ik al een tijdje niets van gezien of gehoord. Ik weet niet wanneer zij uitgerekend is, weet één van jullie dit?

Bij mij rommelt er wel aardig wat. Ik dacht zaterdagnacht zelfs dat hij zou komen. Veel weeën gehad om weg te puffen, maar ze bleven onregelmatig en niet krachtig genoeg om voor het eggie te zijn. Maar ik liep 's nachts door het huis rond om alle spulletjes bij elkaar te pakken en klaar te zijn voor het ritje naar het ziekenhuis. Viel dat even tegen zondagochtend.
    Vandaag ook aardig wat gerommel en spanning in de buik. Dus ik ben benieuwd...

12. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    oooh spannend Mieke! Ik heb nog weinig tekens dat de bevalling gaat beginnen. Wel vaker harde buiken sinds een paar dagen, dus wie weet?!
    Ik ben 21 februari uitgerekend. Ik weet niet wanneer Astrid is uitgerekend, maar in ieder geval voor mij, dat weet ik wel zeker.

We wachten af, ik ben benieuwd.....

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Spannend hoot Mieke. Ben benieuwd wanneer de kleine dan toch besluit te komen.
    Rianne en Marlinde voor jullie is het ook spannend. Nog eventjes :)

Ik vind het wel grappig dat jullie wel zo'n beetje klaar zijn met zwanger zijn en jullie kleintjes graag in jullie armen willen sluiten, terwijl ik het zwanger zijn wel mis. Maar dat komt misschien ook wel omdat het bij mij veel te vroeg en plotseling over was. Heb niet echt afscheid kunnen nemen van de zwangerschap.
    Neemt niet weg dat ik elke minuut van mijn lieve meid geniet :)

Ik vind wel dat de tijd enorm hard gaat. Gisteren bij het CB heeft ze al de eerste entingen gehad. Wat was ze een bikkel zeg. Maar heel eventjes gehuild. Vandaag dan wel heel slaperig als reactie er op, maar beter dan een hele dag huilen of koortsig er van zijn.
    Donderdag ook een afspraak bij de kinderarts. Hopelijk is ze net zo tevreden als wij.

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Heel logisch Dorothea! Een zwangerschap is een mooie periode die niet voor iedereen is weggelegd, daar moet je ook van genieten. De één wat meer dan de ander.
    Bij jou is het toch allemaal heel anders verlopen dan dat je waarschijnlijk had gedacht en dan dat het normaal gesproken loopt. Neemt uiteraard niet weg dat je niet van je dochter geniet, misschien zelfs wel meer gezien alle ervaringen die jullie hebben meegemaakt in de eerste periode dat zij er was.

Maar als je eenmaal zover bent als wij zijn, of laat ik alleen voor mijzelf spreken, dan merk je gewoon dat je lichaam niet meer van jezelf is en dat alles zoveel moeite kost dat je verlangt naar een tijd dat je wel weer lekker fit en comfortabel in je vel zit. Ook word je gewoon ongeduldig van het maar afwachten, want tsja, het kan vandaag of morgen maar ook over 2 weken. En natuurlijk de groeiende nieuwsgierigheid naar de kleine...
    Er zijn ook vrouwen die tot op het moment van hun bevalling nog druk met hun dagelijkse dingen bezig zijn, mijn schoonzusje werkte gewoon nog tot 38 weken zwangerschap! Een vriendinnetje van mij was nog gewoon handbaltraining aan het geven met 37 weken.

Ik ga vandaag maar gewoon lekker beetje in huis rommelen, spelen en knutselen met Jordy. Even wat boodschappen halen en hem dan vanmiddag na zijn middagdutje naar de buurjongen brengen voor een speeldate. Zo komen wij vandaag wel weer door!

Succes vandaag Rianne, ben benieuwd wanneer de kleine zich komt melden!

15. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Alles goed? Is er nog iemand bevallen?
    Ik las de vraag over Astrid. Volgens mij moet zij al wel een tijdje bevallen zijn. Op de partneravond zei ze geloof ik dat ze de avond van 11 januari al niet meer zou halen.

Krijgen we trouwens een brief van de vierstroom over wanneer de nagym begint?

16. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Bij mij nog steeds alles rustig. Ik herken wel wat Marlinde zegt: regelmatig harde buiken. En volgens mij heb ik vooral 's-nachts wat oefenweeën. Dat voelt niet pijnlijk maar ik voel wel dat mijn baarmoeder zich aanspant. De andere keer voelt het weer als beginnende ongesteldheid (alleen onder in je buik). Meer is er tot nu toe niet.
    Ik hoop dat hij snel komt. Ik merk dat mensen mij nu niet meer durven bellen en als ze heel nieuwsgierig zijn smsjes gaan sturen. Wel schattig.

Het verhaal van Mieke herken ik wel. Alhoewel ik geen vocht vasthou. Dus jij zal er nog wel wat meer last van hebben. Ik verlang soms naar gewoon weer lekker op mijn eigen tempo lopen. Ik merk dat ik nu vaak te snel begin en na 10 passen teruggefloten wordt door het aanspannen van mijn buik. Wel grappig om te merken dat dat echt werkt.

Dat Dorothea haar zwangerschap mist vind ik heel logisch. Een vriendin van mij heeft daar (nu nog) last van en die is vorig jaar april bevallen. Niet dat ik je bang wil maken, iedereen is anders natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd naar nagym (oh wacht, eerst even bevallen :)). Ik heb geen idee wanneer we de uitnodiging krijgen. Ik sprak Micky twee weken terug bij de Bouwhof en zij adviseerde ons dat wel in de gaten te houden. Gelukkig hebben we dit forum zodat we het kunnen melden als een van ons een uitnodiging heeft ontvangen. Bij een andere groep kreeg niet iedereen een uitnodiging. De administratie gaat bij de Vierstroom kennelijk niet helemaal soepel.

Tot mailens iedereen!

17. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk regelmatig even hier op het forum, maar nog steeds geen nieuwe baby's erbij?

18. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Hier nog rustig in de buik! Vandaag weer bij de verloskundige geweest, de kleine wil maar niet indalen. Ben benieuwd of hij dat voor de weeen nog gaat doen?! Over een weekje is de uitgerekende datum, maar van mij mag hij komen hoor. Ik kijk er onwijs naar uit :)

Mieke en Rianne, ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat?!! Zal ik de laatste zijn die bevalt......?

We mailen!

19. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ook nog geen baby...wel al sinds zondagmiddag flink wat activiteit, zit echt te wachten tot het een beetje gaat doorzetten!

Vandaag (ook) op controle geweest bij vk en alles was weer goed. Door het vocht in mijn handen was mijn bloeddruk slecht te meten, maar het ziet er allemaal goed uit.
    Volgende week dinsdag weer, dan gaan ze ook een eerste strippoging doen. Doen ze normaal pas bij 41 weken, maar ik heb gevraagd om het bij mij volgende week al te proberen (40+2), maar ik hoop natuurlijk dat de kleine dan uit zichzelf al is gekomen!

@Marlinde: sommige kindjes dalen pas in op het moment van de bevalling dacht ik. Het is alleen wat ongemakkelijk als je vliezen breken terwijl je in de stad bent ofzo, want nu moet je natuurlijk wel meteen gaan liggen!
    We zitten alledrie nu wel erg dichtbij elkaar, spannend hoor!

@Rianne: is jullie kindje er inmiddels al? Ben zo benieuwd!
    Wat betreft de nagym vertelde Mickey dat zij half april stopt bij de Vierstroom en wij haar laatste groep zijn. De nagym is totaal 6 weken, dus wij moeten begin maart uiterlijk starten met de nagym. Dat wordt volgens mij erg krap! Zeker als één van ons 3tjes eind februari nog bevalt van haar kleintje...
    Misschien is het iets om alvast contact op te nemen met Vierstroom? Die zouden dat nu toch onderhand wel moeten weten?

Hoe is het met de mama's? Lekker aan het genieten? Nog mooie ervaringen en foto's om met ons te delen...wij die nog wachten...

Liefs,
    Mieke

20. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Miewie, spannend dat het nu echt begint te rommelen, hoop dat je snel je zoontje mag verwelkomen!
    Enne, foto's van ons kleine meisje laten zien vind ik natuurlijk helemaaaaal niet erg, ik zet ze wel op mijn profiel. Even voor de duidelijkheid over één van de foto's, ze slaapt niet bij ons in bed hoor, daar leg ik haar 's nachts altijd alleen ff neer als ik een voeding ga halen.

Ik dacht ook dat de nagym begin maart zou starten, dus dat is over twee weken :$ Pittig als je nu nog niet eens bevallen bent!

Deel Deze Pagina