Dames van de pufklas uit Zoetermeer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MieWie, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé hallo meiden,

Nou nog steeds geen baby hoor. Ik zit dus nu op ruim 41 weken. Ben gisteren naar de vk geweest en die heeft gevoeld dat er nog geen ontsluiting was. Baarmoedermond was wel zacht, dus ze heeft het wat geïrriteerd. Niet dat dit tot nu toe iets uit heeft gehaald.
    De vk zit tegenover mijn appartement, maar morgenochtend is er daar geen spreekuur, dus komen ze zelf even bij me langs om te kijken of er al iets gevorderd is. Dan kunnen ze misschien wel goed strippen.

Mocht ik dit weekend niet bevallen dan hebben we maandagochtend een afspraak bij de vk en vervolgens aansluitend door naar het ziekenhuis voor een ctg. En dan kijken wanneer er ingeleid gaat worden.
    Ik voel de kleine nog lekker bewegen. Volgens mij heeft hij het nog wel naar z'n zin. Alleen z'n ouders (en de rest van onze familie, vrienden, kennissen en soms zelfs vage bekenden ;) worden nu ongeduldig) Gelukkig houdt iedereen wel afstand en stuurt smsjes i.p.v. bellen. Wel lief dat er zo veel mensen aan ons denken. Ik hoorde van een collega dat een receptioniste op mijn werk zelfs over mijn bevalling had gedroomd, haha, het leeft dus wel!

Dus...langzaam begint alles wat we klaar hebben gezet onder het stof te raken, het staat al zo'n tijd klaar (hihi). Maar goed. Binnen een week zal hij wel geboren zijn. Dus dat geeft ons weer een nieuwe richtdatum.

Ik ben benieuwd naar de laatste baby's. We houden elkaar op de hoogte!

Groetjes,

Rianne

2. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend Rianne! Kan me heel goed voorstellen dat je hoopt dat je baby snel geboren wordt! Ik heb dat nu met 39 weken zelfs :) Ze hebben het goed naar hun zin in moeders buik!
    Succes met de laatste loodjes en wie weet komt hij toch ineens uit zichzelf!

Bij mij is het ook nog rustig....dus afwachten maar...
    En dat vh stof herken ik wel hoor, het staat al zo lang klaar! Ook ik ontvang veel smsjes en whats apps, wel leuk dat iedereen er zo mee bezig is.

Succes met de laatste loodjes en voor alle mama's geniet van jullie baby's!

Groetjes Marlinde

3. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Tjonge Rianne, je zal het wel goed zat zijn!
    De andere meiden natuurlijk ook..

Heb vandaag de vierstroom gebeld, de nagym begint op 14 maart, wilde het ff laten weten!

4. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Chelly (en alle anderen),

Bedankt voor het uitzoeken wanneer de nagym begint. Ik zet het alvast in mijn agenda.
    En ik begin het inderdaad wel aardig zat te worden. Een geluk. Ik weet dat ik uiterlijk woensdag ingeleid wordt. Dus mijn man en ik zitten nu af te tellen: 'dit is onze laatste vrijdag, zaterdag, etc. zonder zoon'. De verloskundige vertelde ons dat 'men' je niet langer dan 42 weken laat doorlopen.

Ik houd jullie op de hoogte!
    Groetjes,

Rianne

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Dames!

Ik mag ook verkondigen dat onze zoon Robin vandaag is geboren! We zijn zelfs al lekker thuis uit het ziekenhuis!

Het was zwaar, sinds gisteravond uurtje of 6 hele onregelmatige rugweeën, die ik ook bij onze oudste had. Waardeloos, want je kan er niets tegen doen behalve beetje wandelen en wrijven en warme douche pakken.
    Om 00.45 uur werden ze regelmatiger, maar nog steeds uitstralen naar mijn rug. Om 4.30 uur kwam de verloskundige kijken: oordeel was 2 cm ontsluiting maar wel verstreken baarmoedermond. Ze zou tussen 7.00 en 8.00 uur wel weer komen. Toen had ik 'pas' 3 cm ontsluiting, maar nog geen gebroken vliezen. Aangezien ik graag pijnbestrijding wilde om herhaling van eerste bevalling te voorkomen, mochten we meteen naar ziekenhuis toe.
    Daar zijn mijn vliezen gebroken en bleek dat zoonlief in vruchtwater had gepoept. Dan wordt je aan allerlei apparatuur gelegd (CTG, bloeddrukmeter, infuus met morfinepomp) en dan is het wachten.
    Uiteindelijk heel veel profijt gehad van de morfinepomp, anders had ik het niet getrokken denk ik. Voordeel is dat je zelf de dosering kan bepalen (met een max uiteraard) en dat je daardoor de pieken beetje weg kan halen.
    Om iets voor 13.00 uur kreeg ik te horen dat ik volledige ontsluiting had en dat ik mocht persen. Infuus werd verwijderd en na 9 min (!!!) was Robin er! Flinke knul: 4220 gr en 55 cm!
    Maar heerlijk lekker bij mij mogen hebben totdat ik ging douchen en hij werd aangekleed.
    Om 17 uur nog even laatste nacontrole van de kinderarts en toen lekker naar huis gegaan!

Inmiddels het zorgplan met de kraamhulp doorgenomen en nu lig ik lekker in mijn bedje en ga ik proberen te slapen. Maar de adrenaline giert nog door mijn lichaam dus ik hoop dat het lukt! Nu letten op voedingstijden en verschoningstijden, we zijn er al een tijdje uit dus tis weer even wennen, maar het geluk is hetzelfde!

Hier alvast een fotootje!

Rianne en Marlinde succes met de laatste loodjes!

Dikke kus

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Mieke gefeliciteerd! Wat is het een mooi mannetje! En ook nog eens zo groot! Naomi is zo ver nog niet :)
    Fijn dat je een morfinepomp had. Kan me niet voorstellen hoe naar de rugweeën zijn geweest.
    Geniet maar lekker en rust goed uit!

Rianne voor jou duurt het nu geluukig ook niet lang meer. Heel veel succes woensdag (en donderdag waarschijnlijk) als de kleine zich toch niet eerder gemeld heeft.

Marlinde ook voor jou hoop ik dat je je kleine snel in je armen mag sluiten.

Hier gaat alles zijn gangetje. Wel heeft Naomi een navelbreuk, maar daar heeft ze geen last van en moet dat vanzelf de komende maanden overgaan.

7. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ook nog een fotootje van mijn kleine meid ;)

8. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schatje Naomi! Ze wordt al groot!

Mieke gefeliciteerd met jullie zoon Robin! Leuk dat je meteen een foto hebt bijgevoegd, mooi mannetje :) Wat fijn dat jullie al lekker thuis zijn. Geniet lekker de komende tijd!

Nou Rianne, wij zijn de laatste twee! Wel erg fijn voor je dat je nu weet dat het woensdag iig gaat gebeuren! Succes alvast!!!
    Ik zei ook al tegen mijn vriend "wie weet is dit wel ons laatste weekend met zijn tweeën?!" Maar voorlopig geeft onze kleine vent nog geen signalen dat hij eruit wil. Hij houdt het spannend!

We houden elkaar op de hoogte!
    Groetjes,
    Marlinde

9. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mieke: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Robin! Mooi mannetje hoor!

Marlinde: Wie gaat eerst......Het wordt nu spannend! ;) Misschien komen we elkaar nog tegen in het ziekenhuis deze week. (ik weet eigenlijk niet of je in het ziekenhuis wil bevallen)

Tot mailens allemaal.

Groetjes,

Rianne

10. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rianne: ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, dus wie weet zien we elkaar daar! Zou wel heel erg grappig zijn ;)

11. Mwiplas

Mwiplas Lid

25 dec 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.

@mieke: gefeliciteerd met robin! Lekker aan het genieten nu?

@rianne & marlinde: spannend, laatste loodjes! Is het nog vol te houden? Jullie zullen inmiddels wel heel nieuwsgierig zijn geworden naar jullie kindjes.

@ leuke foto's hebben jullie erop gezet, ik moet ze nog even uploaden, dus volgt nog ;)

Hier gaat alles prima, niek doet het goed. Al bij het cb geweest voor de gehoortest. Zit inmiddels aardig in me nieuwe ritme. Ben blij dat het weer ook wat beter is lees: lekker wandelen.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes mariska

12. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Rianne, heel veel succes morgen. Hopelijk slaat het inleiden snel aan.

Marlinde, jij ook veel succes met de laatste loodjes.

13. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

@Mieke: Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een lekker knulletje zeg! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

@ Rianne: Als de baby nog niet geboren is, dan is vandaag een spannende dag voor jullie! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat jullie snel jullie zoontje vast mogen houden.

@ Toto: Ik zie het berichtje dat onderaan je posts verschijnt. Het ziet eruit alsof het een zware tijd voor jullie is. Sterkte!

Bij Marlinde nog geen baby?

Hier gaat alles prima, ik heb ook het gevoel dat ik wel in mijn nieuwe ritme zit. Het herstel van de keizersnee gaat ook goed, dus we gaan steeds vaker lekker op pad met de wagen. Zo wandelen we hopelijk de laatste kilootjes er weer af ;)

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo dames!

Nog geen nieuws van Rianne en Marlinde? Spannend hoor! Hopelijk hebben jullie ook snel jullie babytjes in jullie armen.

@Chelley: bedankt voor het uitzoeken wanneer de nagym start. De eerste les is toch met alle baby's bij elkaar? Dat wilde Mickey toch bij haar thuis doen? Ik neem aan dat we dat allemaal nog thuis bevestigd krijgen.

@Dorothea: ik heb ook het berichtje gelezen van je moeder. Sterkte met het verlies meid, wat moeten de afgelopen maanden moeilijk zijn geweest voor jou...

Ik was even vergeten hoe het was om zo geleefd te worden. Het is genieten hoor, maar ook zwaar werken! Robin doet het erg goed, we zitten aan een druk schema met om de 3 uur aanleggen, bijvoeden, kolven en ik hoop dat het kolven mijn melkproductie zo stimuleert dat Robin straks zelf voldoende uit mijn borst kan halen.
    Hij slaapt verder veel, we moeten nog werken aan een dag- en nachtritme maar ja wat wil je na nog geen week?
    Ik ben in ieder geval lekker aan het genieten van mijn kraamtijd. Ik heb een hele lieve en behulpzame kraamhulp, die echt alles in huis doet en ook leuk met de oudste speelt, erg fijn!
    De oudste is net door oma opgehaald voor een logeerpartijtje bij opa en oma zodat hij ook gewoon de normale aandacht krijgt. Mijn vriend is vandaag weer aan het werk gegaan, volgende week is hij lekker de hele week vrij. Maar morgen en vrijdag heb ik dus lekker de hele dag de tijd voor Robin en mijzelf!

Hoe gaat het met de andere moeders? Ook zo aan het genieten?
    Ik hoop ook dit weekend lekker naar buiten te kunnen met m'n mannen, het weer ziet er erg verleidelijk uit als je al 5 dagen binnen zit. Ook al is het misschien koud, een frisse wandeling zou wel lekker zijn!
    Hier een fotootje van onze grote vent

XX

15. Marlinnie

Marlinnie Lid

15 dec 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen babynieuws hier helaas! We hopen dat hij snel komt :)
    Ik denk dat de nagym wel te vroeg begint voor mij hoor, zou jammer zijn!
    Ben benieuwd hoe het met Rianne is.

Mieke, wat een superleuke foto van Robin, nu al knipogen ;)
    Al naar buiten geweest met hem? Gister was het er heerlijk weer voor!

Hoop gauw met babynieuws te komen!
    Groetjes!

16. Sintje

Sintje Lid

19 dec 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik weer eens tijd om een berichtje achter te laten.

Mieke, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon.

Marlinde en Rianne, ik hoop voor jullie dat jullie babues er nu snel zullen zijn (misschien zijn ze er inmiddels al)!

Hier gaat alles prima. Giselle is alweer vier weken. De tijd gaat snel. Inmiddels heb ik wel mijn draai gevonden met de twee meisjes. De borstvoeding gaat prima, al heeft Giselle heel veel zuigbehoefte, dus ben maar begonnen met een fopspeen. Tot nu toe vindt ze het zelf geen succes, maar we blijven proberen. Vooral 's nachts is het nog wel eens lastig als ze na de nachtvoeding geen zin meer heeft om te slapen...
    Zijn er trouwens nog andere meiden die borstvoeding geven? Ik dacht dat iedereen het zo ongeveer van plan was, ben benieuwd of het allemaal lukt bij iedereen.

Quinta is dol op haar zusje, ze geeft haar zo ontzettend veel kusjes. Daarnaast heeft ze ook haar 'eigen' dingen, die ze heel leuk vindt (gaat heel graag naar de creche om met haar eigen vriendjes te spelen). Het is wel lastig soms om je aandacht goed te verdelen, maar gelukkig kan ik het goed uitleggen en begrijpt Quinta al heel veel (ze is 3,5 jaar).

Nou, ik ga weer even verder (strijkkralen stijken, ja dat krijgen jullie ook allemaal nog).

Groeten, Cynthia

17. ChellySemp

14 dec 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    #77 ChellySemp, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Hoi allemaal,

Ik kijk regelmatig eventjes, maar nog geen nieuwe baby's?

@ Cynthia: Fijn dat alles goed gaat met de borstvoeding! Ik geef zelf inmiddels de fles. Door alle complicaties kwam de productie bijna niet op gang. In het ziekenhuis 6 keer per dag gekolfd en na 5 dagen kwam er voor het eerst 3,5 ml.. Phebe lag op de kinderafdeling en was de eerste tijd zo moe dat ze niet wilde happen maar meteen in slaap viel. Ook was ze een paar dagen erg misselijk. Thuis moest ik elke 2 uur kolven om te kijken of de productie toenam, maar toen bleef het nog steeds te weinig. Uiteindelijk besloten om te blijven kolven en dat aan te vullen met kunstvoeding. Dus dat heb ik een maand gedaan, maar toen vond ik het wel prima. Na een tijdje ben je het namelijk goed zat om zo vaak te kolven!

Nou, ik blijf af en toe even kijken hoor, ben benieuwd naar babynieuws :)

18. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Marlinde: Je maakt het wel spannend hoor. Hopelijk kun je snel je zoon in je armen sluiten.

Fijn dat het bij de rest ook goed gaat. Jammer voor jou Mieke dat je zo veel moeite moet doen voor de bv. Hopelijk komt het toch nog goed.

Ik wilde ook bv geven en na de start die we hadden was ik er helemaal op gebrand. Dus na de bevalling begonnen met kolven, maar moest door de medicijnen alles weggooien. Toch stug doorgegaan met de capaciteit die ik had, want met in beide armen een infuus en niet je bed uit kunnen is dat best lastig. (Heb het zelfs één dag moeten laten doen :)) Kon de borstschilden gewoon niet vasthouden van de pijn. Uiteindelijk kreeg ik het bericht dat het nog wel heel lang zou duren voordat Naomi mijn melk mocht hebben en dat het beter was om te stoppen. Mijn wereld stortte toen in, maar gelukkig met mijn overplaatsing naar het Sophia hebben ze de medicatie aangepast waardoor het wel vereenigbaar was met bv.

Aanleggen hebben we nog wel even geprobeerd in het ziekenhuis, maar eigenlijk was ze te zwak om te drinken aan de borst, dus hebben we het maar bij de fles gehouden.
    Nu ben ik best trots op mezelf dat ik heb volgehouden en kan ik met wat ik afkolf vijf van de zes voedingen bv geven (wel met maximale dosis domperidon).

Ook al hebben we het best zwaar gehad de eerste tijd en nu met het overlijden van mijn moeder, kan ik haast niet wachten op een volgende zwangerschap hopend dat ik dan meer kan genieten en het wel allemaal bewust kan/mag meemaken :)

19. rsdeurloo

rsdeurloo Lid

28 dec 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, nou ik ben er weer...

Ik ben 23 februari om 18.58 uur via een spoedkeizersnede bevallen van onze zoon Casper Tijmen. (foto volgt)
    Het verliep allemaal wat moeizaam en niet als gepland, maar nu gaat alles stukken beter.

Op woensdag de 22ste werd ik opgenomen in het Lange Land om ingeleid te worden. Op dat moment had ik nog geen geheel verstreken baarmoedermond dus er werden eerst pilletjes ingebracht. Zo heb ik de hele woensdag doorgebracht. En dus drie pilletjes en een heleboel controles gehad. Aan het eind van de dag had ik 1 cm ontsluiting en was lichte weeënactiviteit op de ctg zichtbaar. De weeën werden wat sterker gedurende de nacht, maar nog niet echt om over naar huis te schrijven.

Op donderdagochtend heb ik eerst nog een pilletje gehad omdat de verloskundige nog niet helemaal tevreden was. Om 12.00 uur kwam Van Zijl kijken en constateerde 2 cm ontsluiting (nou nou). Hij vond dit genoeg reden om toch mijn vliezen te breken. En toen kwam er een hele golf vruchtwater mee, en bleek dat Casper echt flink in het vruchtwater had gepoept. Ik werd direct aan het infuus gelegd om de weeën verder op gang te brengen. Die begonnen vrij vlot en ik heb de hele middag flink pijnlijke weeën gehad. Elke twee uur werd ik getoucheerd maar de ontsluiting wilde niet vlotten.
    Om 16.45 uur bleek dat ik nog maar 3 cm had, en toen vond ik het idee erg demotiverend om nog lang door te gaan terwijl er zo weinig resultaat was. Uit de ctg bleek dat Casper het steeds moelijker kreeg tijdens de weeën. Ik werd zelf een keer tijdens een wee aan het zuurstof gelegd om hem te laten herstellen.

Van 17.00 tot 18.00 zijn de gynaecologen/verloskundigen en verplegend personeel de hele tijd in de buurt geweest om in de gaten te houden hoe het met hem ging. Om 17.45 werd met voorzichtig al verteld rekening te houden met een keizersnede. Toen bij een wee zijn hartsalg tot 50 daalde was de maat vol en werd een operatieteam gebeld. Om 17.55 uur ging ik richting OK nadat Casper zich door extra zuurstof weer hersteld had. Om 18.58 is hij vervolgens geboren. De ruggenprik werkte niet snel genoeg dus vandaar dat ik in de OK na 10 minuten onder algehele narcose ben gebracht. Het maakte mij niet uit. Ik wilde dat hij er gezond uit kwam. Hij woog 3540 gram en 53 cm. En blakend van gezondheid.

Inmiddels zijn we een week verder en sinds zaterdagmiddag weer thuis. De borstvoeding is goed op gang gekomen en sinds twee dagen kolf ik 1 keer per dag om mijn linkerborst goed leeg te houden. Daar wil hij om een onverklaarbare reden regelmatig niet goed uit drinken. Ach..voor hem en voor mij is het natuurlijk gewoon wennen en leren. Dat zeggen kraamzorg en verloskundige ook.

Het is een lekker ventje. Zijn papa en ik zijn helemaal verliefd. De nachten zijn nog flink gebroken. Hij wil overdag beter slapen dan 's-nachts. Maar dat schijnen bijna alle baby's in het begin te hebben hoorde ik.

Goed. Dat is het hele verhaal. Ik word er wel emotioneel van als ik dit zo typ. Dus dan komt het er lekker uit.

Wat een heftig verhaal Dorothea, gecondoleerd met je moeder. Verder leuk om alle andere verhalen te lezen. Het is goed om te lezen dat je allemaal in hetzelfde schuitje zit.

Groetjes aan iedereen en tot mailens!

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wow Rianne! Wat een verhaal :$ Je zal wel flink geschrokken zijn om te zien dat Casper zijn hartslag zo daalde en er zuurstof nodig was om hem te laten herstellen.
    Gelukkig gaat het nu allemaal goed en ook fijn dat het met de borstvoeding wil lukken. Ben wel benieuwd naar een foto van je mooie mannetje.

Trouwens, wat vand je van van Zeijl? In principe is hij mijn gyn en heb ik voor de bevalling mijn controles bij hem gehad, maar uiteindelijk had hij geen dienst toen ik een ks kreeg en ben ik toen geholpen door dr. Davelaar. Dat vond ik een hele fijne vrouw, terwijl ik van Zeijl eigenlijk maar een beetje een muppet vond en een stijve hark :)

Trouwens, hebben jullie ook allemaal de uitnodiging voor de nagym gekregen?

Deel Deze Pagina