Jeetje Rianne wat een verhaal zeg!!! Je had het je vast allemaal anders voorgesteld! Maar fijn om te lezen dat kleine Casper een gezonde jongen is en het goed gaat met hem. Neem nu lekker de tijd voor jezelf en gezinnetje en geniet van Casper! Dat zal vast wel lukken Bij mij nog steeds geen babynieuws. Gisteren bij de verloskundige bleek strippen niet te kunnen, alles nog potdicht zeg maar, dus geen tekenen dat de bevalling eraan komt. Volgende week dinsdag zit ik op 42 weken, dus rond die tijd zal ik waarschijnlijk ingeleid gaan worden. Morgen eerste consult bij de gynaecoloog. Er is natuurlijk kans dat de bevalling nog spontaan begint, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in. @ Rianne: mijn verhaal begint een beetje op die van jou te lijken zo! Ik hoop natuurlijk dat er bij mij geen keizersnede nodig zal zijn...maargoed het belangrijkste is dat de kleine gezond op de wereld komt! Ook ik heb gisteren de uitnodiging voor de nagym gekregen. Ik moest eerlijk gezegd wel lachen, ik ben nog niet eens bevallen!!! Grote kans dat ik bij de eerste bijeenkomst nog in mijn kraamweek zit. Kortom ik vraag me af hoe vaak ik aanwezig zal zijn.... Groetjes!
Hoi allemaal. @rianne: jeetje wat een verhaal, maar gelukkig is casper gezond ter wereld gekomen! @ toto:Ik had ook gyn van zijl bij mijn controles, maar uiteindelijk dr roelofs in de ok. Vond van zijl wel vriendelijk, maar idd wel wat stijfjes.. @marlinnie: nou voor jou gaat het nu wel echt opschieten. Spannend! Ik heb ook de brief voor de nagym ontvangen. Hebben jullie nog wat van micky gehoord. Want ze wilde de baby bijeenkomst toch bij haar thuis doen? Gaat het verder goed met iedereen en de baby's? Groetjes mariska
@Rianne: Meid, wat een verhaal! Maar wat fijn dat alles goed is met de kleine, van harte gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet. Ik herken je gevoel dat het demotiverend is als je ondanks de weeënopwekkers nauwelijks verder komt met je ontsluiting. Ben ook uiteindelijk op 3 cm blijven hangen. De gyn zei later nog: 'je had echt knalweeën'. En als die dan ergens toe leiden dan weet je waar je het voor doet. Maar als het zo langzaam gaat en je hebt nog 7 cm in het vooruitzicht op dat tempo, dan wordt je idd niet echt happy he? Maar als ik voor mijzelf spreek, het leed is gelukkig snel vergeten! Het was het allemaal waard Zeker als je een gezond babytje in je armen mag sluiten. @Toto: Ik ken van Zijl wel een beetje, idd een beetje stijf type, maar wel ok. Dr Davelaar en Dr Vosmar vond ik allebei echt super. @Marlinnie: Spannend, nu gaat het echt bijna gebeuren. Succes! Of ben je misschien al spontaan bevallen? Hier verder alles goed hoor, ben nu op de helft van het verlof na de bevalling. Nog even 6 weekjes genieten, maar dan heb ik ook wel weer zin om aan de slag te gaan! Groetjes, Chelly
Hi allen! Daar ben ik ook weer! Rianne gefeliciteerd met jullie zoontje! Heftig om jouw bevallingsverhaal te lezen, hopelijk kunnen jullie nu lekker van elkaar gaan genieten! Marlinde spannend hoor! Morgen do date ! Of ben je misschien toch al bevallen? We wachten op nieuws! Wat betreft borstvoeden wilde ik het dit keer graag weer proberen. Bij mijn eerste is het niet gelukt, te wijten aan de valse start (opname in couveuse) en weinig productie. Maar dit keer kwam mijn melkproductie na een paar dagen wel goed op gang, had Robin alleen moeite om uit mijn borst te drinken. Dus kolven, vingervoeden en uiteindelijke speciale breast flow fles aangeschaft. Aan het eind van mijn kraamweek had Robin ontdekt hoe hij uit de borst moest drinken, zo bijzonder! Vond het heel mooi om te kunnen doen, ook al ben je zo afhankelijk van wanneer hij wil... Na een paar dagen kreeg ik ongelooflijke last van tepelkloven, zo pijn dat iedere keer bij aanleggen ik tenenkrommend en met tranen in mijn ogen de voeding letterlijk aan het doorbijten was. Op een gegeven moment ging het zo tegenstaan, daarnaast kon ik niet goed tegen de hormonen die door mijn lichaam heen gierden en had ik hele dagen door huil- en frustratiebuien, dat ik van de een op andere dag er klaar mee was. Robin krijgt nu volledige flesvoeding, waar hij nog wel moeite mee heeft om alles op te drinken (120 ml per fles) en ook nog wel veel spuugt. Morgen bij het consultatiebureau langs voor sowieso de hoortest en dan laat ik hem meteen even wegen. Ook straks even Nutriton halen, dat helpt bij spugende baby's heb ik mij laten vertellen. Vandaag de eerste dag alleen samen. Wiebe is weer aan het werk (met frisse tegenzin) en Jordy is gezellig naar de opvang. Ik heb ook de uitnodiging van de nagym ontvangen. Ik had ook begrepen dat Mickey de babybijeenkomst bij haar thuis wilde doen, maar ik heb verder niets van haar gehoord en ook haar mailadres niet. Heeft iemand van jullie inmiddels contact met haar gehad? Dorothea, mooi om te lezen dat je toch kan uitkijken naar een volgende zwangerschap, ondanks de zware periode die jullie hebben meegemaakt. Laten we hopen dat een toekomstige zwangerschap beter verloopt dan deze! Zelf moet ik er nog niet aan denken. Niet dat ik een zware zwangeerschap heb gehad of heftige bevalling, ik ben nu gewoon blij dat ik mijn lichaam weer voor mijzelf heb en eerst maar weer terug in vorm komen en gaan genieten van mijn mannen! Een derde kindje is nog lang niet bespreekbaar ! Chelly alweer uitkijken naar werken haha! Tijd gaat snel, dat is een feit, maar werken...pff...sowieso moet ik eerst nog op zoek naar een andere baan aangezien mijn functie is overgenomen door degene die mijn taken heeft waargenomen tijdens mijn verlof. Over 8 weken zou ik weer aan de slag moeten, of terugvallen op de WW. Dus: als jullie weten dat er ergens een vacature is voor een Medewerker P&O met zo'n 6 jaar ervaring, MBO diploma arbeidsvoorziening en personeelswerk en HBO propedeuse personeel en arbeid...denk dan even aan mij !
Mieke, wat vervelend dat het weer niet gelukt is met de bv. Tepelkloven is inderdaad niet fijn. Op een bepaald moment had ik de kolf te hard staan waardoor ik ook kloven kreeg, maar gelukkig had ik de oorzaak en dan ook meteen de oplossing te pakken. Vervelend dat Robin zo spuugt, maar Nutriton is wel een goed middel. Naomi had ook erg veel last van spugen en ze krijgt nu ook al een aantal weken Nutriton door de voeding gemengd. Houd er wel rekening mee dat bij sommige baby's Nutriton als laxerend werkt. Hebben ze ineens in elke luier ontlasting. Bij sommige baby's verstopt de boel juist helemaal. Naomi reageerde de eerste twee weken op het laxerende effect. Inmiddels is de ontlastingsfrequentie weer naar normaal. Zo eens in de twee dagen. Marlinde ik ben benieuwd of je inmiddels al bevallen bent of nu toch ingeleid gaat worden. Ben in ieder geval heel benieuwd om ieders wondertje te zien bij de nagym
Hello ladies, Zoals beloofd hierbij de foto's van mijn schatje. Volgende keer schrijf ik een uitgebreider bericht. Groetjes, Rianne
Hallo allemaal, Wat een hoop heftige bevallingsverhalen, zeg. Gelukkig zijn er uiteindelijk allemaal mooie kindjes ter wereld gekomen! Mooie foto's. Jammer dat het met de borstvoeding bij sommigen best heel moeizaam of helemaal niet gaat. Knap dat jullie het toch allemaal proberen vol te houden en doorzetten. Hier gaat het nog steeds zijn gangetje. Giselle groeit goed op mijn borstvoeding. In vier weken is ze 1,295 kg aangekomen. Ik schrok ervan bij het consultatiebureau. Ook de nachten gaan steeds beter, soms slaapt het meisje zelfs tot 6 uur en maak ik haar wakker omdat mijn borsten melk kwijt willen. Ik zie uit naar maandagavond om alle moeders met hun babies live te zien. Groeten, Cynthia
@ Rianne: Wat een lief ventje zeg, echt een schatje! @ Sintje: Fijn dat Giselle zo goed groeit op je voeding Dan krijg je het op het cb toch even zwart op wit bevestigd. Tot maandag allemaal!
Hallo allemaal, Leuk om jullie kleintjes allemaal te hebben gezien!!! En jullie trouwens ook (dat zou ik bijna vergeten), maar zo gaat dat vaak tegenwoordig, nietwaar. Ik heb de foto's van de mamma's en de kindjes geupload. Ik zal ze ook nog per mail versturen, zodat degene die geen gebruik maken van het forum, ze ook hebben. O, ik zie dat ik maar twee bestanden mag uploaden. Bij het volgende berichtje hopelijk de rest van de foto's! Groeten, Cynthia
Hoi Allemaal Was al heel lang niet geweest. Had me in het begin aangemeld en wist daarna niet meer zo goed hoe ik hier kon komen. Nu door vanavond weer de link gekregen. Wat was het leuk om iedereen te zien met al die prachtige baby's. Heb zojuist alle verhalen op het forum gelezen en dat was best heftig. Hopenlijk kan iedereeen toch heel erg genieten van de kleintjes. Zie jullie volgende week weer op de nagym. Was het vanavond toch in de gymzaal en niet bij Micky thuis zoals een aantal eerst dachten. Ga zo eerst Ivar voeden en dan lekker zelf slapen (hoop ik....) Groetjes Petra
Marlinde: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Quinn! Ook weer een heftig bevallingsverhaal zeg. Snap dat je daar even van moet bijkomen! Hopelijk kun je ook lekker genieten en je laten verwennen in deze kraamtijd! Wie weet zien we je binnenkort nog op een van de gymavonden. Het was inderdaad leuk om allemaal weer bij elkaar te zijn, ook al vonden sommige kindjes het iets te lang duren gisteravond haha! Leuke foto's Cynthia, dank je wel! Na alle ervaringen van ons allemaal te hebben gelezen en te hebben gehoord gisteren is inderdaad gebleken dat het voor een aantal van ons erg zwaar is geweest. De helft van ons heeft een (geplande) keizersnede gehad. Gelukkig hebben we nu allemaal gezonde kindjes en zijn we zelf allemaal (zo goed als) hersteld. Ik ben toe aan weer lekker te bewegen, weer een beetje in vorm te komen. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de gymlessen straks. Verder probeer ik iedere dag lekker te wandelen om in beweging te blijven. Gisteren was het heerlijk weer, helaas vandaag geen zon te zien maar wel droog, dus de kinderwagen staat alweer klaar hoor! Tot volgende week maandag allemaal!
Marlinde, wat een verhaal! HEt zal niet makkelijk voor je geweest zijn. Gelukkig kun je Quinn nu in je armen sluiten. Geniet er lekker van!
Ah...Marlinde...sorry dat we zijn vergeten te melden dat we deze week op woensdag gaan gymen! Was je met de kleine man gekomen? Gaat alles goed? Kom je dan woensdag?
Kan gebeuren! Ik had zelf ook nog niet verwacht dat ik zou komen, maar het kwam goed uit met de voeding dus ik dacht ik ga eens langs om jullie weer eens te zien, gymmen zit er nog niet zo in denk ik (tenzij het heel relaxed aan is...) Ik had de kleine niet bij me, die had even papa time Alles gaat goed inmiddels. Quinn doet het super, ook de borstvoeding gaat goed. Echt genieten!!!! Als het woensdag lukt, kom ik zeker even langs. Hangt voornamelijk af van de voedingstijd. Groetjes!
Ha meiden, Allemaal lekker druk met de kleine mannetjes en dametjes natuurlijk. Marlinde fijn dat het je lukte om woensdag te komen. En knap dat je eigenlijk de hele gymles alweer meedeed. Hier alles goed. Ivar is wel wat onrustig met drinken de laatste dagen en dat voelt niet altijd goed aan bij borst en tepels. Verder mogen we zeker niet mopperen. Het is een heerlijk mannetje en we genieten met volle teugen. Wat gaat de ontwikkeling toch snel. Nog twee weekjes en dan moet hij alweer voor zijn drie maanden prikken. Door Paasdagen een weekje later gepland. Fijn weekend alvast toegewenst en tot maandag. Groetjes Petra
Hallo dames! Nog iemand spierpijn van de les gisteravond? Ik vind het een prima manier om wat in beweging te komen na de zwangerschap en bevalling, daarnaast stap ik 2x in de week op de crosstrainer thuis en doe ik wat buik- en beenspieroefeningen. Vanaf 1 mei gaat mijn nieuwe fitnessabonnement in dus dan kunnen we echt flink gaan trainen haha! Nog maar 2 x, toch? Op zo'n avond kom ik er ook niet aan toe om jullie allemaal te vragen hoe het met jullie kindjes gaat. Dat is wel een voordeel van dit forum ! Ik kan heel voorzichtig zeggen dat wij een klein beetje een eet- en slaapritme hebben. Robin is nu tevreden met 5 flessen van 180/6 en slaapt goed gedurende de dag. Hij wordt 's nachts nog wel wakker voor een fles, meestal rond uurtje of 4. Ik kijk wel uit naar de tijd dat hij 's avonds een laatste fles krijgt en dan doorslaapt...na 6 weken gebroken nachten merk je dat de vermoeidheid echt gaat toeslaan! Vandaag met mijn leidinggevende besloten dat ik niet terugkeer na mijn verlof naar mijn oude functie. Er is simpelweg geen plaats meer voor mij op de afdeling nu degene die mijn taken tijdens mijn verlof heeft waargenomen is overgeplaatst binnen de organisatie naar mijn afdeling. Dus meteen mij maar ingeschreven op werk.nl als werkzoekende en een WW uitkering aangevraagd. Natuurlijk nog wel uitkijken naar andere functies en misschien met een coach verder op zoek. Afwachten dus! Helaas wel de oudste van de opvang halen, aangezien je na 3 maanden WW geen recht meer hebt op kinderopvangtoeslag. Jordy heeft het goed naar zijn zin op de opvang, maar misschien dat ik op zoek ga naar een peuterspeelzaal om hem toch met leeftijdsgenootjes te kunnen laten spelen. Nu maar afwachten hoe het gaat bevallen als full time huismoeder en of wij ons allemaal kunnen vermaken... Nou meiden, fijne avond nog en tot volgende week woensdag! Fijn paasweekend! X Mieke
Ha meiden, Alles goed met jullie? Wel balen van je baan Mieke! Ik hoop dat je snel wat vindt! Ik ben wel benieuwd of jullie wel eens naar babyzwemmen zijn geweest? Lijkt me wel leuk om met Phebe te gaan doen. Hoe zijn jullie ervaringen? Mbt ritme: Phebe komt sinds 1.5 week opeens weer voor een nachtvoeding, de ene nacht wil ze om 03.00 een fles en de andere nacht slaapt ze weer tot 07.00 Tot woensdag!