Hé ladies, Nee, geen spierpijn gehad van de gym . Ik was wel verbaasd over dat ik toch nog een beetje conditie bleek te hebben. Mieke, vervelend dat je nu op zoek moet naar een andere baan. Maar wel lekker om even thuis te zijn met de jongens. Alleen hopen dat het niet te lang duurt. Wij zijn gisteren voor het eerst bij een familiebijeenkomst geweest. Dus nu heeft echt iedereen Casper gezien. Ook de familieleden die nog niet op kraamvisite waren geweest. Nu komen die nog wel hoor. Onze familie wordt steeds groter door neven en nichten die aanhang krijgen en nu dus ook de eerste baby (Casper). Iedereen is dol op hem. Het was wel even rijden want we kwamen bijeen in het huis van de vriendin van mijn opa en die woont in Epe (1.5 uur rijden). En je neemt bagage mee alsof je op vakantie gaat. We hadden aan de lactatiekundige gevraagd of het erg is als hij een fles nutrilon hypoallergeen tussendoor krijgt, maar dat kon geen kwaad. Dus heeft Tobias Casper de fles gegeven en heb ik die voeding afgekolfd. Dat ging sneller dan borstvoeding geven en zo konden we lekker bijkletsen met de familieleden. We bleven niet te lang omdat de kleine anders misschien te veel indrukken kreeg. Maar het ging hartstikke goed. Ook in de auto (hij sliep). En hij heeft verder geen last gehad van de andere voeding. Doordat ik met een tepelhoed voedt heeft pakte hij de fles in een keer. Casper heeft trouwens wel baby-acné op zijn rechterwang. Niet heel erg, maar het zit er wel. Het schijnt vanzelf over te gaan als je er niets aan doet. Hadden of hebben jullie kids daar ook last van? Verder hebben we sinds een week of twee een soort ritme. Vaak krijgt hij tussen 23.00 en 0.00 uur een voeding, dan slaapt hij tussen de vier en zeven uur en dan wordt hij wakker voor een voeding en slaapt hij nog een aantal uren. Meestal is hij rond een uurtje of 9 weer wakker en dan staan we op. (papa is dan al werken) Chelly, ik heb (nog) geen ervaring met babyzwemmen. Ik hoorde wel positieve verhalen van mijn schoonzus over het babyzwemmen in het Keerpunt. Woensdagochtend ga ik op nacontrole in het ziekenhuis, bij Van Zijl. En dan zie ik jullie weer 's-avonds bij de nagym. Groetjes en tot mailens of ziens, Rianne
Hallo allemaal, Hier zijn de foto's van de babymassage-avond van gisteren . Ik geniet nog even van mijn laatste weekje vrij, volgende week weer aan de slag. Heb er best wel zin in, maar ben ook benieuwd hoe de meiden zich gaan gedragen als ze niet meer kunnen uitslapen vanaf volgende week.... We zullen zien. Groeten, Cynthia
Hoi allemaal, Wat een leuke foto's! Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het was echt even wat te veel voor Phebe. Het ziet er in ieder geval uit alsof het erg leuk was. Gek he, het ene moment ben je nog zwanger en begin je met de gym, en nou is het gewoon alweer afgesloten en hebben we allemaal ons kindje! Hier is het 'normale' dagelijkse leven alweer helemaal begonnen, maar ik kijk terug op een bijzondere periode. Weet niet of jullie nog iets van een afspraak hebben gemaakt om een keer een reunie te doen of wat af te spreken? Dan houd ik mij van harte aanbevolen Groetjes!
Hi Chelly, Het was inderdaad jammer dat je er niet was! Naast het feit dat het leuk was om iedereen weer met de baby's te zien was het ook leuk om wat technieken te leren wat betreft de babymassage. Mickey deed het wel heel slim: ons een paar basistechnieken leren en als we meer wilden konden we bij haar de cursus babymassage volgen! Haha! Een belangrijke periode hebben we met z'n allen gedeeld, gek dat het allemaal voorbij is nu en iedereen haar leventje met het gezinnetje leidt... Ik weet niet of er gesproken is over een reunie (ik was als eerste weg bij de laatste les), ik weet ook niet of er meiden zijn die dit leuk zouden vinden? Maar Chelly, houd jij je van harte aanbevolen om dit te organiseren of ... ?! Hihi!
Hé ladies, hier even een berichtje van mij. Met ons gaat alles goed. Ik ben weer rustig aan begonnen met studeren. Ik heb 12 mei m'n eerste lesdag. Ik volg een HBO Personeelsmanagement bij het NCOI en dan kan je gelukkig vakken doorschuiven. Maar volgende week gaat het dan toch echt weer beginnen. Ik hoef pas op 4 juni weer te werken. Daar heb ik niet echt veel zin in. Ik heb wel leuk werk hoor. Maar ik ben nu gewend aan lekker thuis zijn met die kleine. We zijn net bij het consultatiebureau geweest en Casper is in een maand bijna 1200 gram aangekomen! Vorige keer, begin april woog hij 4760 en nu 5930. Hij krijgt nu volledig borstvoeding maar ik wil af gaan bouwen voordat ik aan het werk ga. Hoe hebben jullie dat gedaan (voor degenen die borstvoeding gaven/geven)? Hoe gaat het met de rest van jullie? Al weer lekker aan het werk? En hoest met de kleintjes? Ik vind het zo leuk om die ontwikkeling te zien. Regelmatig ontdek je weer wat nieuws. Tot mailens! Groetjes, Rianne
Hoi Rianne, Alles goed? Lekker hoor, pas 4 juni weer aan de slag! Ik ben 12 april weer begonnen met werken. Eerst had ik er wel zin in, maar de laatste dagen voor ik weer moest beginnen zag ik er opeens als een blok tegenop. Maar uiteindelijk viel het onwijs mee, je zit er echt zo weer in! Vind het eigenlijk ook wel lekker om even met iets heel anders bezig te zijn. Ook leuk om weer samen te werken met mijn collega's, heb een gelukkig een heel leuk team. Met Phebe gaat alles goed, zo een fijne meid! Ze is lekker aan het 'kletsen' en is echt een gezelligheidsdier voor mijn gevoel. Ze vind het heerlijk om lekker op schoot te zitten en alles te zien. Vanochtend rolde ze van haar buik naar haar rug, was zo leuk om te zien Gaat met Casper en de andere baby's alles ook goed? Ik heb de eerste maand fulltime gekolfd en dat heb ik per voeding afgebouwd. Ik gaf toen 6 voedingen. Eerst een voeding in de middag eraf (dan schijnt je productie het minst te zijn vertelde de vk). Daarna een paar dagen later een voeding in de ochtend, en dan niet de voeding die direct voor die middagvoeding zat, maar eentje eerder nog. En zo elke paar dagen verder tot ik alleen de ochtend en avondvoeding kolfde, en daarna ook de avondvoeding eraf en de ochtendvoeding als laatste gestopt. Ik heb natuurlijk maar een maand moedermelk gegeven, weet niet of het misschien meer tijd kost als je langer bv hebt gegeven? Succes! Ik kwam Cynthia nog tegen op mijn werk, en haar leek een reunie ook leuk! Misschien begin september? Groetjes, Chelly
Hi dames! Hier gaat alles z'n gangetje! Robin slaapt af en toe (eindelijk) een nacht door, maar 2 dagen later komen we dan met z'n flessen in de knoei en komt hij nachts weer voor een fles. Hij is wel wat rustiger geworden. De eerste paar weken had hij veel moeite om zelf in slaap te vallen of gewoon rustig in de te spelen. Maar hij is nu wat groter, kan natuurlijk al meer doen en zien en kan nu ook lekker naar al zijn speelgoed kijken en lachen. Vastpakken lukt nog niet, komt vanzelf! Een reünie lijkt mij erg leuk, begin september zijn wij alleen met vakantie. Vorige hebben we lekker geboekt, we gaan 2 weken naar Mallorca! Nu al zo'n zin in haha! Nog steeds geen zicht op een nieuwe baan, toevallig vorige week wel sollicitatie verstuurd dus even afwachten...ik hoop dat jullie allemaal een lekker ritme hebben gevonden met werken? En Rianne weer aan de studie? Respect! Ik had mijn studie een jaar verzet na de geboorte van Jordy, moest niet aan denken om dat ook weer op te pakken!
Goed idee. Prik maar een datum. Ik kan niet op zaterdag 13 en 27 oktober overdag (i.v.m. school) en doordeweeks werk in ma/di/wo/vr. Als we nu plannen hebben we de grootste kans dat iedereen kan. Mijn snoesje is vanmorgen wennen op de kinderdagverblijf. Echt cool. Ik heb niet gehuild (wel brok in keel hihi). Volgens mij komt het wel goed. Lieve kindjes en (belangrijker) lieve leidsters. Tot mailens!
Hey Rianne, is alles goed gegaan op het kdv? Ik heb ook niet gehuild, maar voelde de tranen wel een beetje zitten haha, terwijl ik dat van tevoren niet had verwacht. Ben echt heel blij met ons kdv, fijne leidsters, niet te grote groep, alles ziet er netjes uit, echt super. Je moet nou zeker weer bijna beginnen? Misschien 20 oktober de reunie plannen? Ik zal het wel even rondsturen.
Hallo allemaal, ik zit op dit moment te kolven op mijn werk. Vandaar een kort berichtje. Alles verloopt nog prima hier. Giselle heeft het erg naar haar zin op het kdv, ze kijkt haar ogen uit, vooral kijken naar de andere kindjes vindt ze geweldig. Ze krijgt nog steeds volledig borstvoeding, al ben ik aan het interen op de reserves in de vriezer. Ipv 3 voedingen kolf ik er maar 2 af op het werk. Ik denk dat ik het nog kan uitzingen met de voorraad tot eind juni (dan is ze 5 maanden) en zal ik overgaan op 1 kunstmatige voeding per dag op mijn werkdagen. Verder hoop ik de bv minimaal vol te houden tot eind juli. Volgende week vrijdag gaan we lekker 2 weken op vakantie. Heb er veel zin in. 20 Oktober is wat mij betreft prima! Groeten, Cynthia
Hoi meiden, het is goed gegaan op het KDV. Had vandaag wel weer een beetje moeite met wegbrengen. Vandaag is zijn eerste hele dag. Ik ben vandaag nog vrij maar maandag ga ik weer werken. Nu denk ik 'had ik vandaag ook maar gewerkt, dan heb ik afleiding.' Maar ik moet gewoon afleiding zoeken. Met voedingen vind ik het nog wel moeilijk inschatten. Ik kolf ongeveer 150 cc af per keer. Maar de laatste tijd drinkt Casper uit de fles minimaal 200. Het CB zei dat hij vanzelf terugspuugt wat hij eventueel te veel heeft. Maar dat gebeurt niet. Vandaag is de eerste dag dat meerdere voedingen achter elkaar per fles krijgt dus ik ben benieuwd hoeveel hij per keer drinkt. Ik heb nu drie flessen van 230 cc borstvoeding meegegeven naar het KDV. Dus ik teer ook in op mijn voorraad in de vriezer. Casper krijgt af en toe al kunstvoeding. Maar we gebruiken wel H.A. omdat mijn man een huisdierenallergie heeft. Gemiddeld krijgt hij denk ik 2 voedingen per week kunstvoeding en de rest borst. Ik weet nog niet hoe lang ik ga kolven op het werk. 20 oktober zet ik alvast in mijn agenda. Groetjes, Rianne
Hoi dames! Ten eerste: 20 oktober zou ik kunnen! Het is nog erg ver weg natuurlijk, maar ik zal er proberen rekening mee te houden. Ik denk alleen niet dat iedereen uit onze groep nog veel kijkt op dit forum...ik vind het zo stil (geldt ook voor mij...). Misschien veel de mail een datumprikker.nl doen? Ten tweede: ben ik stiekem wel beetje jaloers op jullie (jaja...jullie zullen het niet geloven) dat het gewone leven met werken, studie, kinderopvang etc. gaat beginnen. Oké, de eerste keren je kleintje wegbrengen is niet leuk, maar dat went wel. Maar gewoon weer een ritme hebben in je week van (part time) werken en je gezin! Ik zit nu al een maand in de WW. Eerlijk gezegd was het geen straf met het mooie weer van vorige week want ook Jordy slaapt nog tussen de middag waardoor ik lekker languit in de tuin, in de zon, lag met een boek! Maar verder merk ik al wel dat mijn wereld vrij klein wordt. Ik doe zo'n 3 tot 4 keer in de week (kleine) boodschappen, ga af en toe eens de stad in om half 10 's ochtends of ik zit veel bij mijn (schoon)ouders. Vriendinnen werken toch allemaal, dus daar kan je niet dagelijks eens langs! Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, want de situatie is zoals hij is en ik moet er maar het beste van maken. Met Robin gaat het gewoon goed! Ondanks dat hij nog steeds niet doorslaapt ('s nachts wordt hij wakker omdat hij zijn speen kwijt is, volle luier heeft of graag op zijn buik wil liggen) is het een heerlijk ventje! Ritme hebben we dus niet echt, want het ligt er maar net aan hoe hij de nacht uitkomt. We zitten wel op 4 voedingen per dag van 210/7, die ongeveer rond 7 uur, 11 uur, 16 uur en 20 uur plaatsvinden. Ik zit heel erg te dubben om de laatste fles alvast te gaan vullen met rijstebloem ('mag' pas vanaf 4 maanden), zodat hij wat langer kan blijven slapen. Doen jullie dat al? En fruit of groente? Mijn vriend is nu een week naar Kenia met zijn broer dus het is deze week even bikkelen voor mij. Gelukkig is mijn moeder vrij dus heb ik haar hulp, nu maar hopen dat het mooie weer weer terugkomt zodat we lekker achterin de tuin kunnen spelen en liggen en zwemmen! Jullie succes met de (eerste) werkdagen en de dagen dat jullie kindjes naar de opvang gaan! X Mieke
Hallo allemaal, Zo te lezen zitten de meeste weer in een ritme.. Wat leuk om een reunie te houden! Zet 20 oktober ook in mijn agenda, zal even nakijken of ik niet moet werken, maar anders neem ik er wel vrij voor! Wij hebben ondertussen ook een ritme gevonden, ben alweer een paar weken aan het werk. Niek gaat 6 dagen per maand naar het kdv (i.vm. Onregelmatige dienst) wel fijn dat er kdv bestaat die dit aanbied.. Niek heeft het erg naar zijn zin hier. Ook past mijn moeder op, dat gaat ook goed. Het is echt een heerlijk ventje, slaapt ook goed 's nachts, alleen afgelopen week met het warme weer werd hij nog weleens wakker... Ik geef nog 5 keer 200 ml voeding. Nog geen bijvoeding. Maar volgende week weer naar het cb, ff kijken hoe zwaar hij is. Misschien dat we dan kunnen beginnen met rijstebloem. Groetjes mariska Wat jammer mieke dat je nog geen baan gevonden hebt, wel lekker aan het genieten van je jongens?
De nieuwe datum staat nu op 3 november. Leuk hoor! Ben benieuwd of iedereen kan! Nu nog even brainstormen wat we willen gaan doen... @Mariska: ik probeer zoveel mogelijk te genieten. Dat is niet altijd makkelijk om eerlijk te zijn. Jordy vraagt veel tijd, aandacht en energie en Robin heeft echt ritme nodig. Niet echt een goede combi. Als ik een dag op pad ben geweest dan merk ik echt dat Robin daar last van heeft. Dus Jordy gaat af en toe lekker een dagje met opa en oma weg, of alleen met mij of Wieb, zodat hij even zijn energie kwijt kan en Robin gewoon lekker rustig thuis kan blijven. Werkt prima! Ik zag je trouwens laatst lopen in Oosterheem, langs de Hoogvliet. Ik was met de auto en wist dat je mij niet zou herkennen als ik zou toeteren, dus heb het maar niet gedaan! Haha! Maar wie weet lopen we elkaar nog wel een keer tegen het lijf. Fijn dat met Niek alles goed gaat bij de opvang en zijn oma. Toch een gerust gevoel voor jou tijdens het werken!
Hoi allemaal, Alles goed met jullie? Met ons gaat alles prima! Phebe groeit als kool en is inmiddels met fruit en groente begonnen, dat valt erg in de smaak Slapen gaat ook goed, om 22.00 krijgt ze de laatste fles en dan om 06.30 weer de eerste. Soms zitten er uitschieters bij van 07.30 en 08.00, maar meestal gewoon 06.30. @Miewie, klinkt alsof het soms best pittig kan zijn. Ik moet ook zeggen dat ik het werken lekker vind, gewoon eventjes eruit en weer je ding doen en dan is het thuis zijn daarna ook weer des te leuker. Phebe heeft het erg naar haar zin op het kdv, dus dat scheelt natuurlijk wel. Hoop dat er snel iets op je pad zal komen! Met twee kindjes is het natuurlijk ook nog een stuk drukker dan 1 kind. Zie ik wel bij mijn schoonzus, die twee kids slapen ook zelden tegelijk, dus zij kon ook nooit ergens een dutje doen. Phebe slaapt tussen de middag meestal wel 3 uur, dus dan doe ik vaak een uurtje mee. Ik kan me voorstellen dat je het wel mist om te werken. Tot die tijd genieten van je ventjes! Leuk dat we een reunie gepland hebben! Moeten tzt inderdaad maar gaan kijken wat we gaan doen. Wat zullen we dan alweer grote kinderen hebben he? Alles goed met jullie beebs?