Lege buik....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Birgitte, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Regelmatig krijg ik van mijn omgeving (familie, collega's) de vraag of wij NOG kinderen willen. Dat NOG slaat denk ik op mijn leeftijd; ik ben eind 30 en blijkbaar gaat men er vanuit dat de overgang dan ook zijn intrede doet.
    Die vraag kwetst mij zo verschrikkelijk. Wat bezielt mensen om dat te vragen!!! Je kunt dat echt niet vragen aan iemand? En Het gaat niemand wat aan. We zijn een jaar bezig en het lukt niet; afgelopen donderdag weer ongesteld geworden en toen ben ik ingestort. Ben nu een beetje herstellende van de klap en vandaar dat ik me vandaag hier heb aangesloten. Alleen jullie weten hoe moeilijk het soms is en hoe leeg die buik soms voelt.
    Ik moest het even kwijt....

Groetjes,
    Birgitte

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik wil je heel veel sterkte wensen meid, ik weet idd hoe je je voelt.
    heb je al stappen richting huisarts genomen? bij de meeste van ons is het nl zo begonnen.

gr regi

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad heel erg confronterend... Maar helaas hebben sommige mensen weinig tact. In wezen zou je dan een hele onfatsoenlijke en persoonlijke vraag terug moeten stellen als subtiele hint. Sterkte en ik hoop dat je snel zwanger wordt!

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    owwwwwwwww zzzzzzzzzzzzzzoooooooooo herkenbaar. Mensen die je maar blijven vragen of jullie nou nog geen kinderen willen!! Gek word je ervan! En aangezien ik al een aantal keren zwanger heb mogen zijn (alle geeindigd in een miskraam!) weet ik heel goed hoe leeg je buik kan aanvoelen. De hunkering die je hebt om (weer) een wondertje in je buik te mogen voelen. De hormonen die je bespelen en het bevredigend gevoel van je helemaal vrouw voelen omdat je mama wordt! Zo frustrerend, meisss ik snap je helemaal!!!

5. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    In feite kun je die vraag van mensen in 2 delen opvatten...Voor jou is dit heel confronterend, terwijl anderen bewust ervoor kiezen om geen kinderen te willen hebben.

Dat neemt niet weg natuurlijk, dat dit voor jou/jullie op dit punt kwetsend is, en dat doet pijn!

Net wat Regi ook al gezegt had, misschien indd een idee om hierover een afspraak te maken bij je HA en dit voor te leggen.
    Uit je verhaal te lezen en te begrijpen, zijn jullie er al een jaar mee bezig.
    En niet dat ik je bang of ongerust wil maken, maar ik denk dat de HA je doorstuurt naar gyna toe.... En die gaat het nader voor je onderzoeken!

Ik wens jou/jullie heeeeeeeel veel sterkte en suc6 meid! toi toi toi.

Liefs Duivinnetje :)

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik wil je even heel veel sterkte en succes wensen! Hopelijk ben je snel zwanger.

Wel zou ik ook naar de huisarts gaan, zodat je kunt worden doorverwezen naar de gyn. Alleen op deze manier kun je erachter komen of er misschien iets mis is waardoor het nog niet gelukt is, of dat jullie gewoon nog geen geluk hebben gehad en dat het waarschijnlijk snel zal komen.

en die opmerkingen zijn inderdaad K*T en niet echt tacktvol, maar de mensen die dit soort vragen stellen hebben waarschijnlijk zelf gemakkelijk kinderen gekregen of er bewust voor gekozen om dit niet te doen, waardoor ze er niet over nadenken dat het ook anders kan. Waarschijnlijk zijn ze gewoon geïteresseerd naar hoe het bij jullie gaat.

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ken je het boekje open zenuw?
    Ik zou die even halen, steunt wel hoor.
    Sterkte chicka!

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Voor ons tot een paar jaar terug heel herkenbaar. Nu niet meer. Mensen in onze omgeving gaan er namelijk "gewoon" vanuit dat we geen kinderen willen. Wij zijn beide de 40 al gepasseerd en dat is blijkbaar een leeftijd waarbij mensen ervan uit gaan dat we niet willen. Niets is minder waar, we willen wel maar het lukt niet.

Maar inderdaad tot mijn 40e kregen we deze opmerkingen ook en wat doe je dan, een beetje besmuikt glimlachen en verder niets. Je kunt er gewoon niets mee.
    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik me in het verleden ook schuldig gemaakt heb aan baby opmerkingen, zonder dat je het weet. Pas als het jezelf overkomt ga je anders denken en doen. Daarom reageer ik niet op dit soort opmerkingen. Nu weet bijna iedereen in onze omgeving dat we in de mmm zitten en al 3 ivf pogingen achter de rug hebben dus de meeste mensen maken geen "foute" opmerkingen bij. Ik schrijf met nadruk de meeste want sommige mensen blijven een enorme plaat voor hun kop hebben en durven nog rustig te zeggen: 'ach jullie kunnen dit of dit nog doen, want jullie hebben geen kinderen'. Dan word ik dus behoorlijk agressief.

Birgitte, je zegt dat je eind 30 bent. Voor de huisarts en gyn is dit een leeftijd dat je al na een half jaar proberen aan de bel mag trekken. Mijn advies is (net als van vele voor mij) ga naar je ha en vraag een verwijzing. Het hoeft niets ernstigs te zijn maar duidelijkheid is wel prettig en voor je gemoedsrust is het ook een stuk prettiger.
    Mocht je het leuk vinden, bij de clubs zwanger worden is er een leuke club meiden van 35+ die allemaal proberen zwanger te worden. Je bent van harte welkom om mee te komen schrijven. (wel eerst even vertellen in je eerste posting wie je bent etc. soort van voorstellen)

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Heel verdrietig om hier steeds mee geconfronteerd te worden, ook heel herkenbaar, ik zei dan altijd: wij zouden graag willen, maar het moet ook nog lukken en dat is niet te sturen. Nou dan hielden ze hun mond wel hoor! En leerden ze het meteen af voor anderen :). Maar ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen, dan heb je iig het idee dat er wat schot in de zaak zit! Met hopelijk uiteindelijk het cadeautje van een zwangerschap/kindje

sterkte

10. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    ik weet heo het voelt. En dan dat mensen die geen kinderen willen of ze al hebben zeggen "het komt wel goed" zo dan ga ik gillen...

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Of ja, je moet er niet zo mee bezig zijn, dan lukt het vast. Ga anders lekker op vakantie. Toen het bij jip en janneke niet lukte gingen ze naar Spanje.

Oh wat heb ik een hekel aan de vraag, heb je geen kinderen of willen jullie geen kinderen. De laatste 5 jaar hebben we die vraag zovaak gekregen. Tegenwoordig knal ik er bovenop en zeg ik, goh misschien lukt het ons wel niet. Je ziet de mensen dan afdruipen. Vals misschien, maar soms wil je het eruit knallen.

Succes meis, en laat je niet gek maken.

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    zooooo vervelend die opmerkingen!!! bij ons in de vrienden groep (t close groepje van 3 koppels) zijn wij de enig zonder kindje de een is net ouders de ander zijn 37wk zwanger. en dan krijg je van die vragen...nu willen jullie zeker ook wel he?!?! nou om eerlijk te zijn willen wij al ruim 2jr! en wouden wij t eerst van de 3!!!!! mensen kijken dan heel raar of idd de opmerking van elvira: miss lukt t wel niet! ik ben daar heel "hard" in! ik ga mezelf niet meer opvreten door zulke opmerkingen!!!

maar...idd miss moet je eens met je ha gaan praten meid! dat hebben wij na 1,5jr pas gedaan en ik sla mezelf nu voor mn kop dat ik niet eerder ben gegaan!!! we kwamen er na aantal onderzoeken namelijk achter dat onze zwemmers geen a diploma hebben en dus niet vooruit komen! dus nu 6x iui gehad en nu in traject ivf!! als we eerder waren geweest hadden we veel eerder de medische molen ingekunt!! wel is t bij ons snel gegaan hor in oktober naar huisarts en in januari mn eerste iui al!!!

iig heeeel erg veel succes!!!!

Deel Deze Pagina