ongesteld en toch zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door louna27, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louna27

louna27 Nieuw lid

12 sep 2008
    4
    0
    0
    Hoi,

Vier maanden geleden ben ik gestopt met de pil en sinds twee maanden willen mijn man en ik graag een kind. De eerste maand na het stoppen met de pil was mijn cyclus nog 37 dagen, daarna is deze steeds regelmatig geweest (tussen 28 en 30 dagen).

Tijdens mijn laatste cyclus heb ik van alles gevoeld tijdens en na mijn eisprong (ik gebruik persona): allerlei prikjes, steekjes, pijntjes, lage rugpijn (ver voor NOD al terwijl ik dat nooit heb), klein beetje roze afscheiding ongeveer vijf dagen na de eisprong. Ik was er heilig van overtuigd dat ik zwanger was, want wat ik voelde was totaal iets nieuws. Totdat ik op de 28e dag toch ongesteld werd. De hoeveelheid bloed en kleur en de duur van mijn menstruatie was wel ongeveer hetzelfde als altijd. Toch voelde ik mij anders, namelijk geen kramp van menstruatie, maar diezelfde tikjes links en rechts van mijn buik en soms in het midden en vlak bij mijn navel. Nu zit ik in de zevende dag van mijn cyclus en de menstruatie is weg maar ik voel nog steeds dat getik en geprik en heb jeuk aan mijn buik. Soms gaat het getik over in een soort ontstekingspijn. Ook kreeg ik net voor en tijdens mijn menstruatie ineens een pukkelaanval die ik niet eerder zo sterk heb gehad. Verder heb ik ontzettende haaruitval en een aantal dagen hoofdpijn. Ook is mijn urine supergeel, ook al ga ik kort na elkaar en drink ik veel.

Zou ik toch zwanger kunnen zijn, ondanks dat ik gewoon ongesteld ben geworden?
    Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad)?

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Gewoon testen, als je twijfelt. De test zou nu echt positief moeten zijn als je zwanger bent.

Ik heb het ook gehad. Ik werd ongesteld, gedurende 3 dagen. Maar het viel me op dat ik geen kramp had en dat ik vooral geen 'stukjes' verloor, maar alleen helder bloed. Wel veel, dat wel (ietsje minder dan een normale menstruatie). Kort daarna bleek ik zwanger. Later werd dat een mk, maar toch denk ik dat dat los stond van die bloeding rond mijn menstruatie want het ging pas weken later mis.

Het komt niet vaak voor, maar het kan dus wel.
    Succes met testen!

3. louna27

louna27 Nieuw lid

12 sep 2008
    4
    0
    0
    Ja ik ga vanavond maar testen, word een beetje gek van de onzekerheid, en ik heb nu krampen en steekjes die steeds erger worden.

Had jij ook voor, tijdens en na je ongi van die steekjes?

4. Vlinderkind

(Hee, mijn berichtje verdween ineens! Nou dan nog maar een keer:)

Dat weet ik niet meer precies want het is alweer 2 jaar geleden. Het meest opvallende was dat ik alleen helder bloed verloor, echt heel rood en vooral: zonder slijmpjes/stukjes. Achteraf is dat me het meest opgevallen. Ik had absoluut niet door op dat moment dat ik zwanger was. Ik dacht echt: wat een rare menstruatie!

5. louna27

louna27 Nieuw lid

12 sep 2008
    4
    0
    0
    Oh ja met mijn menstruatie weet ik het nooit, ik vind het allemaal op elkaar lijken haha.
    En hoeveel dagen duurde het na je menstruatie voordat je het wel door had?

6. Vlinderkind

Ik denk een week of 2. Ik had het zelf niets eens door en ik wilde alweer ovulatietesten gaan gebruiken om mijn eisprong vast te stellen, maar mijn man zei: "doe ook eens een zwangerschapstest". Hij zei al dagen dat hij dacht dat ik zwanger was, maar ik luisterde er niet naar. Ik dacht " wat weet jij er nu van? Ik ben 3 volle dagen ongesteld geweest!". Uiteindelijk om van het gezeur af te zijn toch maar een zw-test gedaan en hartstikke positief. Vervolgens nòg 3 zw-testen gedaan omdat ik het niet kon geloven.
    Een maar weken daarna ging het mis met die zwangerschap maar ik denk niet dat dat te maken heeft gehad met die bloeding hoor.

7. louna27

louna27 Nieuw lid

12 sep 2008
    4
    0
    0
    Nou, ik heb dus afgelopen vrijdag getest, en de test gaf negatief aan. Dus ik ben niet zwanger, maar ik voel wel dat er iets niet goed gaat daar in mijn buik. Ik ga dus maar aankomende week langs de huisarts.

groetje
    Louna

8. Vlinderkind

Als het niet goed voelt, moet je inderdaad naar de huisarts. Veel succes en sterkte!

Deel Deze Pagina