Dames wat moet er allemaal in je tas als je gaat bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door AlmostMummy, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    me man zei neem een koffer mee joh met die lijst..k zei ja ze zien me al aankomen met een koffer halo ik kom bevallen net alsof k op vakantie ga ofso :rolleyes: maar ht is wel veel he had k niet gedacht maar als je het lijstje af gaat dan heb ej die dingen allemaal nodig

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Misschien spelletjes (heb ik tenminste wel ingepakt), ochtendjas en voor de rest is het volgens mij aardig genoemd.

3. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Extra sokken!

Ik had koude voeten en verloor vruchtwater op het bed. ze waren behoorlijik nat haha

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb erin zitten,

Camera met oplader
    Hanycam met oplader
    Oplader van mobiele telefoon
    Kraamdossier
    Mapje van verloskundige
    Papieren met belangrijke telefoonnummers en dingen die mijn mannetje moet regelen straks
    Druivenzuiker en AA drink
    Portomonee met klein geld en extra geld
    Kleding voor de kleine
    2 mutsjes
    jasje voor de kleine
    slofjes
    sokken
    rompertjes
    voor mij 2 huispakken
    Bevallingsshirt
    sokken
    sloffen voor mezelf
    ondergoed
    voedingsbh
    ochtendjas
    Toiletspullen
    Lippenbalsem
    paspoort
    papier van gemeente (erkennen)
    Pasje van ziekenfonds
    Ik heb ook een papiertje erop gelegd wat nog mee moet zoals;
    maxi cosi en voetenzak
    mijn handtas
    mijn telefoon
    Kleding voor mezelf

Maar ik hoop zo dat we die tas niet nodig hebben..

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    extra veel ondergoed
    Ik vloeide als een gek en had aan 2 onderbroeken echt niet genoeg.

Als je een nachtje blijf neem een extra setje kleding voor je kleine mee. Quinn is die ochtend gewassen en pieste ook nog eens alles onder, en had geen extra setje kleding.

Mijn man vond de red bull die ik in de tas had gedaan ook erg fijn.

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Voor jou:

Toiletspullen
    Lippenbalsem
    2 t-shirts of nachthemden om in de bevallen
    druivensuikersnoepjes voor extra energie
    nachtkleding
    dikke sokken
    ondergoed (niet te klein, kraamverband is dik ...)
    pantoffels of slippers
    badjas
    voedings bh
    kleding om aan te trekken als je weer naar huis gaat
    tijdschriften / een boek

Voor de kleine:

maxicosi
    rompertjes
    twee pakjes (verschillende maten)
    sokjes
    omslagdoek
    deken voor maxicosi
    jasje
    kruik

Voor je partner:

alle belangrijke papieren
    ponsplaatje
    telefoonlijst
    mobiele telefoon
    fototoestel
    geld voor parkeerautomaat
    tijdschriften / boek

En ... een volle benzine tank van je auto !

7. Nannie87

Nannie87 Actief lid

7 feb 2007
    112
    0
    0
    Student
    Kerkrade
    Ik hoef nog maar 25 dagen heb gisteren pas de tas klaargezet. Tegen mijn hebben ze gezegd dat we gewoon direct de maxi-cosi meenemen met de voetenzak voor de maxi-cosi of met een fleece deken...

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vergeet vooral geen eten voor jezelf mee te nemen. Ik verging van de honger in dat ziekenhuis. Ik was 's avonds laat bevallen, en de keuken was dicht. Kon alleen een droge boterham krijgen. Geloof me, na zo'n bevalling kun je wel 3 borden eten op!

9. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik hoefde helemaal niks. Zelfs geen beschuit met muisjes. Ik ben drie weken mijn eetlust kwijt geweest. Is (helaas voor de kilo's :) ) wel weer terug gekomen. Ik had ook vanalles in gepakt, maar uiteindelijk bijna niks gebruikt. ik was wel heel blij dat ik een tweetal fatsoenlijke pyama's bij me had en wat extra ondergoed, omdat wij met z'n tweetjes 2 dagen moest blijven. Ik ben om 22.33 bevallen en ik had gelukkig dus die dingen bij. De labello die ik hier eerder las had ik ook bij me moeten hebben. Ook mijn lippen waren helemaal stuk van het puffen. In het begin gaat het nog wel, maar ga maar eens persweeen wegpuffen, hihi en weg lippen!

Liefs

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hihi spelletjes, op dat moment had ik echt geen zin in een spelletje. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand spelletjes heeft zitten spelen...

11. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Degenen die erbij zijn krijgen heus wel eten van het ziekenhuis hoor als het lang duurt, dus daar hoef je je niet zo druk om te maken.

12. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Oeps, vergeten druivesuiker voor jezelf erbij te zetten. Dat schijnt af en toe fijn te zijn.

13. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    bij ons in het ziekenhuis moet er een 2 euro muntstuk in de rolstoel, dit zat er bij dus ook in. Badslippers zijn erg fijn. Ik deelde de douche met 3 andere net bevallen vrouwen en vond het dus wel zo fris.

Ik kreeg in het ziekenhuis van die net onderbroeken, dus aan mijn 2 eigen had ik wel genoeg.

14. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    bij ons in het ziekenhuis moet er een 2 euro muntstuk in de rolstoel, dit zat er bij dus ook in. Badslippers zijn erg fijn. Ik deelde de douche met 3 andere net bevallen vrouwen en vond het dus wel zo fris.

Ik kreeg in het ziekenhuis van die net onderbroeken, dus aan mijn 2 eigen had ik wel genoeg.

15. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Sokken voor je hubbie! :) :) :)
    Tenminste..... mijn partner kon zich herinneren toen zijn 1e zoon 13 jaar geleden geboren werd dat toen bij zijn ex de vliezen knapten dat hij natte voeten kreeg! :)
    Was overigens bij de geboorte van onze zoon niet het geval hoor!

Maar je weet maar nooit ha ha! ;)

Nee maar even zonder gekheid, in mijn tas zit ook alleen maar het hoognodige hoor.
    Bigshirt, ondergoed, sokken, voedings bh.
    Babykleren, jasje en dekentje.
    Straks alleen nog een paar toiletspulletjes erbij in doen en dan vond ik het wel best!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb de meeste dingen wel in mijn tas zitten, al hoop ik 'm niet nodig te hebben ;).

Maar dingen als tandenborstel enzo, die moeten nog in de tas, ga niet elke avond mijn tandenborstel uit de tas halen ;). En papieren voor de dingen die mijn vriend moet regelen, er ligt hier op tafel een lijst met wat hij moet doen.

En wat we vergeten zijn, dat kunnen mijn ouders (moeder werkt in het ziekenhuis) evt. komen brengen en mocht ik een dag moeten blijven, kan mijn vriend ook even op en neer rijden. Is maar 5 minuten, dus geen probleem.

17. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wat ik eigenlijk op elk lijstje mis is een kam of borstel. Ik was dus iemand die was vergeten mijn haar in een staart te doen en ik had dus zo'n mega grote klit. (ik moest ook 2 dagen blijven)

en een extra shirt voor je man. deze kan ook nog wel eens goed nat worden

18. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

:oops: Owh jaah......moest ook maar om de papieren gaan denken he? :oops:

:) Die was ik dus vergeten :)

19. Writer

Writer Niet meer actief

benenden in ziekenhuis hebben ze toch ook winkeltjes , hier etos enzo ,als je kam vergeet of tandborstel geen paniek evennaar beneden kopen :D , ik heb alvast mak-up tasje gemaakt dat is mij grote zorg ,vorige keer geen mak-up voelde me niet lekker wanner mensen kwamen en niet op mij beste uitzag :)

Deel Deze Pagina